#LA DOCTOR

Vederea mai bună începe din farfurie! Dieta „ochi de vultur”

Scris de Ela Crăciun la 15 septembrie 2015

Din copilărie, știm că morcovii sunt aliații noștri când vine vorba de sănătatea ochilor noștri. Într-o vreme în care aproape nimeni nu scapă de ochelarii cu prescripție, este esențial să veghem asupra vederii noastre. Alimentația ne poate ajuta să avem grijă de unul dintre cele mai importante simțuri, cel care ne ajută să ne bucurăm de zâmbetele copiilor noștri, privirea galeșă a bărbatului iubit și lumea superbă care ne înconjoară.

Așadar, data viitoare când faci cumpărături, pune în coș:

1/ Somon, ton proaspăt, scoici

Dacă îți simți des ochii uscați, iritați, crește cantitatea acizilor omega 3 din dietă. Dacă nu ești un fan al peștelui proaspăt, ia suplimente de la Plafar sau farmacie.

2/ Legume cu frunze verzi închise la culoare

Luteina și zeaxantina încetinesc procesul degenerescenței maculare, cauzate de îmbătrânire. La fel ca betacarotenul, acestea împiedică pierderea vederii. Se găsesc în spanac, varză kale, varză, broccoli.

eye-691269_1280

3/ Ouă

Gălbenușul oului, mai exact, conține zinc și zeaxantină, două substanțe care previn orbirea. Consumă cu moderație dacă ai probleme de colesterol, dar nu le evita complet.

4/ Nuci

Fistic, migdale, nuci – toate acestea conțin cantități mari de acizi grași omega 3 precum și vitamina E. Studiile au arătat că în cazul persoanelor care le-au consumat în mod regulat, au redus degenerescența maculară și au oprit avansul cataractei.

5/Grepfrut

Știai că vitamina C este bună pentru pielea ta dar și pentru ochi? Un studiu a arătat că femeile care au consumat vitamina C timp de 10 ani și-au redus riscul de cataractă nucleară cu 64%! Așadar, fă-ți provizii de grepfrut, portocale, căpșuni.

 

! Totodată, alcoolul este unul dintre lucrurile care distrug sănătatea ochilor. Acesta usucă ochii, așa că nu exagera cu cocktailurile și ai grijă să ai lacrimi artificiale întotdeauna la îndemână.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--