#TIPS&TRICKS

Ce FRUCTE și LEGUME ar trebui să consumi în funcție de ZODIE

Scris de Laura P la 30 martie 2016

Ziua în care te-ai născut, luna şi zodia au o influenţă majoră asupra stării de sănătate, iar alimentele pe care le consumăm nu trebuie alese la întâmplare. Un raport alimentație-zodie ne poate ajuta să vedem cât de mult influențează zodia starea de sănătate și tonusul, în funcție de ceea ce mâncăm.

Tu știi ce fructe și legume ar trebui să consumi în funcție de zodie?

Cei născuţi în zodia Berbec sunt persoane foarte hotărâte, care își aleg cu grijă alimentele și consumă doar ceea ce vor. Nu țin cont de nici un sfat, însă ar trebui să știe că fructele și legumele potrivite pentru ei sunt rodia, sfecla roşie, morcovul, conopida şi spanacul.

Taurii dau dovadă de pasiune în tot ceea ce întreprind. La fel, când vine vorba despre alimentaţie, au foarte mare grijă la ceea ce mănâncă. Iată ce legume şi ce fructe sunt recomandate pentru nativii Taur: ţelina, castravetele, bamele, pepenele roşu, portocala.

Gemenii, acel semn zodiacal cu două personalităţi, dintre care una îi îndrumă către calea corectă, iar cealaltă către păcat. Sunt persoane foarte nehotărâte şi nu pun foarte mare preţ nici pe sănătate, nici pe relaţii, nici la job nu dau foarte mare randament. Legumele şi fructele recomandate pentru Gemeni sunt: cartoful, varza roşie, strugurii albi, fasolea păstăi galbene.

Rac. Persoane foarte sociabile, sensibile, emotive, pline de compasiune, generoase, însă și foarte posesive și geloase. Iată ce fructe şi legume sunt recomandate pentru nativii Rac: bambusul, nuca de cocos, fasolea, ananasul, rucola.

Leu. Cei născuţi sub acest semn zodiacal sunt pedanţi, uşor narcisişti, iar de cele mai multe ori au de suferit de pe urma acestor aspecte. Au nevoie de complimente permanente, pentru ca ego-ul să fie alimentat. Pun foarte mare preţ pe aspectul lor fizic, tocmai de aceea au foarte mare grijă la ce alimente consumă. Iată ce legume şi ce fructe trebuie să consume un Leu pentru o viaţă sănătoasă: căpşuni, ardei gras, ceapă roşie, bame, nuci, vinete.

Fecioară. Fecioara se gândeşte la toată lumea, mai puţin la ea. Deşi foarte îngrijorată din pricina sănătăţii sale, aceasta nu face nici o schimbare atunci când vine vorba despre alimentaţia să. Iată ce legume şi ce fructe sunt recomandate pentru fecioară: dovlecelul, mărul, ridichi, hrean, pepene galben, mazăre.

Balanţa este un semn zodiacal echilibrat. Separă cu succes munca de viața de familie, dând randament pe ambele planuri. La capitolul alimentație, nu doar că are grijă de ceea ce mănâncă, dar se îngrijește și de membrii familiei. Fructele și legumele pe care o Balanță trebuie să le consumae sunt: măslinele, vinetele, ciupercile, smochinele, bananele, perele și conopida.

Scorpion. Pentru că dau dovadă de foarte multă încăpăţânare şi încredere în sine, nu vor accepta să le dictezi tu meniul. Spanacul, usturoiul, gutuile, perele, merele și cartofii sunt recomandarea în funcție de zodie.

Săgetător. Sunt deosebit de înțelepți, așa că se vor informa din timp despre ceea ce este bine sau nu să consume. Iată ce legume şi fructe sunt recomandate pentru aceştia: citrice (portocale, lămâi etc.), struguri roşii, ceapă, ardei gras, morcovi, broccoli, dovlecel.

Capricorn. Persoanele născute în această zodie sunt ambiţioase, conservatoare, precaute, sociabile, sensibile. Dacă vorbim despre viața de cuplu, sunt organizate și înțelepte, însă atunci când vine vorba despre sănătatea lor, devin delăsătoare. Ar trebui să consume varză albă, ceapă, morcovi, gulie, mazăre, banană, rodie.

Vărsător. Persoane rafinate, intuitive, curajoase, independente. Sănătatea este pe primul plan, tocmai de aceea sunt atente la ce și cât mănâncă. Sfatul este să consume: fasole, mazăre, bame, portocale, banane şi mere.

Peşti. Sensibili și cu o imaginație dezvoltată, nu îi interesează prea mult aspectul fizic, tocmai de aceea mănâncă orice, oriunde apucă. Însă porumbul, ananasul, bambusul, nuca de cocos, fasolea păstăi galbene și bananele le fac bine acestor nativi.

 

Citește și: Ce fructe îngrașă

Atunci când suntem atente la siluetă tindem să credem că fructele au puține calorii și că sunt sănătoase și că le putem consuma pe post de gustări sau chiar în loc de cină. Totuși, asta nu e adevărat pentru fiecare tip de fructe. Multe conțin foarte mult zahăr – aproape la fel de mult ca și ciocolata. Iată ce fructe ar trebui să eviți pentru a te menține în formă:

1. Căpșuni și caise

Căpșunile sunt unele dintre cele mai bune produse pentru nutriția sănătoasă – conțin fibre, vitamina C, multă apă și foarte puțin zahăr, luptând cu celulita.

VEZI MAI JOS ȘI Ce semnificație au ETICHETELE de pe fructe

Caisele sunt destul de grele. Prea multe pot duce la indigestie, dar cel mai periculos este sâmburele.

Dacă îți place să îl consume, ar trebui să știi că acesta conține amygdalin, care formează cianura de hydrogen, o otravă puternică ce poate cauza greață, amețeală sau chiar leșin, dacă sunt consumate în cantități mari.

2. Pepene verde și pere

Pepenii galbeni și verzi conțin multe fibre și apă, te satură repede și au un efect diuretic. Aceste fructe te scapă de toxine și luptă cu celulita și acneea. Sunt de mare ajutor atunci când e cald, restabilind echilibrul de apă, ceea ce e crucial pentru silueta și pielea ta.

Perele pot întrerupe munca intestinelor, având un puternic efect constipator.

3. Fructe de pădure și avocado

Fructele de pădure nu-ți vor face niciun rău, conținând vitamina C, antioxidanți și puțin zahăr. Ele ajută la producerea de de colagen și ard grăsimea în exces.

Nu consuma avocado dacă ești la dietă – valoarea sa caloric este de 227 kcal.

4. Mere și struguri

Merele sunt printre cele mai bune fructe pentru siluetă. Nu conțin deloc grăsimi, iar valoarea lor energetică este de 60-100kcal. Conțin multe fibre și te satură, luptând cu celulita.

Strugurii nu sunt deloc prea buni – pentru siluetă și pentru tine în general. Ei conțin mult zahăr, coaja lor este greu de digerat, semințele pot congestion intestinele, iar acizii din ei dăunează smalțului dinților.

5. Grapefruit și banane

Grepfruit-ul este pe primul loc în lupta cu greutatea în exces, deoarece are proprietăți puternice de ardere a grăsimilor.

Bananele se digeră încet și au fost descoperite în ele substanțe care blochează activitatea celulelor responsabile pentru diviziunea grăsimii.

 

Citește și: Ce semnificație au ETICHETELE de pe fructe

 

Foarte multe persoane au impresia că au un stil de viață sănătos doar pentru că au un regim bogat în fructe. Ce ne dă totuși certitudinea că dacă mâncăm fructe suntem sănătoși? Dacă faci rezervele de fructe de la fermieri sau locuri în care ai mare încredere, totul este în regulă. Însă ce ne facem cu fructele din supermarket? Cum știm să lealegem pe cele mai bune?

Se poate să fi observat deja că pe toate fructele există etichete mici. Te-ai întrebat vreodată care este rolul lor? În afară de nişte sigle strălucitoare, mai există şi un cod digital PLU. Se pare că producătorii de fructe nu încearcă numai să-și facă reclamă, dar oferă prin intermediul lor și informații importante pentru consumatori.

Iată secretele acestor numere:

Un cod din 4 cifre care începe cu 3 sau 4

Dacă sunt doar 4 cifre pe etichetă, înseamnă că fructul sau legume a fost produs cu ajutorul tehnicilor agricole moderne – inclusive cantități abundente de îngrășăminte și pesticide.

Un cod de 5 cifre care începe cu 8

Când vezi o astfel de etichetă, înseamnă că fructul a fost modificat genetic în timpul procesului de creștere. Cercetările arată că pepenii, bananele și papaya sunt modificate cel mai des.

Un cod de 5 cifre care începe cu numărul 9

Fructul a fost crescut folosind metode agricole vechi, fără chimicale. E un produs organic.

Fructele fără cod PLU

Cei mai mulți oameni încearcă să găsească fructe fără etichete, dar asta ar putea să fie destul de periculos. Fructele importate ar trebui să fie etichetate – dacă nu, eticheta a fost probabil îndepărtată cu un motiv (și nu unul care să fie în avantajul consumatorului).

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--