#LA DOCTOR

Te hidratezi aşa cum trebuie?

Scris de Ela Crăciun la 21 iulie 2014

Hidratarea – Cantitatea de apă pe care o bem este esenţială

Toată lumea vorbeşte despre hidratare, iar pe timp de vară, aceasta trebuie să fie o prioritate pentru oricine. Specialiştii spun că o bună hidratare este esenţială pentru sănătate deoarece fiecare celulă din corp are nevoie de apă, hidratarea fiind vitală pentru funcţiile de bază ale organismului, precum reglarea temperaturii corpului, a tensiunii arteriale, buna funcţionare a celulei nervoase, bună funcţionare a tubului digestiv şi nu numai. Întreg organismul uman are nevoie de apă pentru a face faţă efortului, dar şi altor provocări.

Te hidratezi aşa cum trebuie? - www.elacraciun.ro

Dr. Răzvan Costache, specialist medicină internă în cadrul Reţelei private de sănătate REGINA MARIA ne lămureşte de ce este aşa important acest proces: „Apa din corpul uman joacă un rol important ca termostat al organismului ajutând la reglarea temperaturii corpului prin disiparea căldurii. În cazul supraîncălzirii organismului, apa se pierde prin transpiraţie şi evaporare la suprafaţa pielii, îndepărtând astfel căldura din corp. Transpiraţia este cel mai eficient mod prin care organismul împiedică supraîncălzirea.”

Cantitatea de apă pe care o bem este esenţială. În afară de alte lichide pe care le bem într-o zi, cum ar fi ceaiuri, cafea, sucuri naturale, ciorbe, supe sau alte lichide, „aportul de apă este reprezentat de fluidele din alimentele şi băuturile consumate, împreună cu volume relativ mici de apă rezultată prin oxidarea produselor alimentare consumate. Necesarul minim de apă pentru un adult de 70 kg în zona temperată este de aproximativ 3 litri pe zi sau 43 ml/kg. În general, bărbatul cu vârsta între 19-70 ani are nevoie de cca 3.7 litri/zi iar femeia de cca 2.7 litri/zi”, spune domnul doctor.

Ştiu că nu este uşor să bei 2 litri de apă pe zi, însă Dr. Răzvan Costache, susține că „din cantitatea totală de apă consumată, de obicei 30% provine din alimente, iar 70% din băuturi, dar aceste procente pot varia foarte mult în funcţie de dietă şi de opţiunile individuale.”

Cantitatea de apă pe care o bem este esenţială
Alimentele crude cu conţinut ridicat de apă şi pe care le putem consuma pe timp de vară sunt:

  • salată verde
  • broccoli
  • morcovi
  • castraveţi
  • roşii
  • ardei
  • pepene verde
  • caise
  • piersici
  • mere
  • dovlecei
  • varză

Alimentele pe care trebui să le evităm pentru a evita o posibilă deshidratare sunt cafeina în cantităţi mari, păpădia, urzica, coada şoricelului.  

Dr. Răzvan Costache ne atenționează că organismul are nevoie de apă pentru a supravieţui şi funcţiona corespunzător: „Oamenii nu pot trăi fără apă potabilă mai mult de câteva zile – în funcţie de vreme, nivelul de activitate şi alţi factori – în timp ce alte elemente nutritive pot să lipsească timp de săptămâni sau luni. Deşi de obicei aportul de lichide este tratat cu dezinteres, niciun alt nutrient nu este la fel de necesar pentru supravieţuire în cantităţi atât de mari.”

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--