#LA DOCTOR

Sporturi care te pregătesc pentru a fi mămică

Scris de Ela Crăciun la 28 aprilie 2014

Mom2beDeşi este o perioadă foarte frumoasă, să nu vă gândiţi că este uşor! Încă din primele luni de sarcină, schimbările pe care organismul le suportă nu sunt deloc de neglijat. De la stările de greţă, oboseală, nopţile nedormite, alimentaţie, transformările la care este supusă tânăra mămică şi până la kilogramele pe care se chinuie să le dea jos după naştere, întregul proces de aducere pe lume a unui copil este unul complex şi important, atât pentru mamă, cât şi pentru bebeluş.

Femeile care sunt obişnuite să fie active şi să practice un sport de multe ori, se gândesc că trebuie să renunţe la activităţile preferate pentru a proteja fătul. Nu trebuie să renuntați la sport, dacă sunteți îndrumate, supravegheate și atent monitorizate de către specialiști. Există clase speciale de fitness, care încearcă să răspundă nevoilor mămicilor încă din primele zile de sarcină. Aceste clase se adaptează nevoilor bazate pe schimbările prin care trec femeile în perioada sarcinii şi în primele luni după naştere. Programul îşi propune să aducă în viaţa mamelor atât sportul, dar mai ales modalităţile de relaxare de care mamele au nevoie, mai ales în această perioadă.

Recent am asistat la lansarea unui nou program pentru mamici. Cu nostalgie mi-am adus aminte de prima sarcina, cand sportul nu prea era o modă printre graviduțe. Mi-ar fi plăcut să am posibilitatea, acum 9 ani, să beneficiez de toate avantajele pe care Mom2Be le aduce acum mamicilor. Poate nu m-aș fi chinuit atât de mult apoi să dau jos cele 20 de kg acumulate în decurs de 9 luni 🙂 La Mom2Be ai parte de elemente de kinetoterapie, pilates, yoga, masaj, precum şi tehnici de respiraţie, de relaxare şi mai ales, de conectare cu bebeluşul, iar exerciţiile sunt alese în funcţie de obiectivele specifice acestei perioade.

Mom2bePentru că în cele 9 luni de sarcină este esenţială sănătatea mamei şi a bebelusului, menţinerea şi dezvoltarea capacităţii cardio-respiratorii, îmbunătăţirea circulaţiei periferice / prevenirea edemelor, corectarea posturii, îmbunătăţirea mobilităţii articulaţiilor şoldurilor, pregătirea fizică şi psihică a gravidei pentru momentul naşterii, programul Mom2Be a fost gîndit să contribuie la păstrarea flexibilităţii, a echilibrului şi la crearea unei armonii fizice şi psihice. O şedinţă de antrenament poate dura între 45 şi 90 minute în funcţie de clasa pe care viitoarea mămică o alege. Gloria Ciolachi, kinetoterapeut Pescariu Sports&SPA, specializat în lucrul cu femeile însărcinate, conduce această clasă. Gloria spune că ”formatul actual al clasei de group fitness pentru gravide este rezultatul unei munci şi a unei experiente de 10 ani. Am învăţat că orele trebuie să fie uşor maleabile, că trebuie să las loc de schimbare şi adaptare şi că o parte foarte importantă a acestor clase este socializarea.”

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--