#LA DOCTOR

Metabolic Boost sau cum să arzi calorii stând în pat

Scris de Ela Crăciun la 03 martie 2014

Știm cu toții că la baza tuturor problemelor de greutate stă un metabolism precar, disfuncțional sau, pur și simplu…leneș. Cu cât metabolismul este mai alert, cu atât caloriile se ard mai repede, cu atât mai repede vom ajunge la rezultatele dorite. Există, însă, vreo metodă de a accelera metabolismul? Se pare că da, iar răspunsul constă într-un anume tip de antrenament, pe nume Metabolic Bust, pe care l-am descoperit recent și ale cărui beneficii vi le împărtășesc, cu ajutorul Ancăi Vasile, personal trainer și instructor la clasele de Metabolic Bust, Pescariu Sports&Spa.

IMG_1593

 

Metabolic Bust este un antrenament energic și intens, care are ca scop, după caz, reactivarea sau accelerarea metabolismului, ceea ce presupune, implicit, a arde cât mai multe calorii posibile într-un timp cât mai scurt, dar și a rămâne în acea stare activată pe o perioadă cât mai lungă, după încetarea ședinței de antrenament. Se lucrează cu rezistența corpului și externă ( gantere, discuri, bare), se lucrează mai multe grupe musculare concomitent, alternându-se ritmul de executare al exercițiilor de la lent la exploziv, pentru a maximiza nevoia de “combustibil” (în cazul nostru, de calorii).

ela craciun pescariu sports and spa anca vasile

Anca mi-a explicat că acest tip de antrenament a apărut ca o soluție la conflictul vechi între susținătorii sportului de rezistență și ai celor care susțin că antrenamentul cu rezistență (cu greutăți) este mai bun. Luate în parte, fiecare din cele două ar avea puncte forte și puncte slabe, iar ce-i lipsește unuia are celălalt. Astfel, s-a găsit soluția de a le combina și într-adevăr s-a ajuns la o metodă de antrenament foarte eficientă din care au de câștigat ambele tabere.

ela craciun antrenament pescariu sports and spa anca vasile

Fiind un antrenament foarte solicitant, antrenamentul se recomandă persoanelor cu un nivel de fitness general optim, dar dacă sunt persoane care sunt la început și ar dori să încerce, pot adapta intensitatea exercițiilor prin alegerea greutăților mici și prin a face mișcările mai puțin ample, prin a evita mișcările expolzive și, de asemenea, prin a lua pauze când este nevoie, având în vedere că Metabolic Bust este un antrenament cu pauze foarte scurte.

ela craciun antrenament anca vasile

De obicei, la sfârșitul unei ședințe de metabolic bust, o persoană ar trebui să simtă că a lucrat folosind până la ultimul dram de voință și putere, dar să se simtă și foarte energizată, precizează Anca Vasile. Diferența între o oră de metabolic și o altă oră de fitness sau group fitness este că, lucrându-se multe grupe musculare în același timp, cu intensitate crescută, cu pauze mici și rezistență externă, nevoia de “combustibil” pentru mușchi ca să producă energia necesară efortului este foarte mare și ca atare, metabolismul va avea de lucru și va fi activat mult timp după terminarea antrenamentului. Cu alte cuvinte, veți sta în pat și veți arde calorii la o rată mult mai ridicată decât în mod normal.

IMG_1620

Cercetătorii susțin că metabolismul va fi stimulat la extra-work până la 48 de ore (bineînțeles, în  funcție de intensitatea la care s-a lucrat) post-training, fapt care califică antrenamentul de Metabolic Bust ca fiind foarte eficient în procesul de slăbire și modelare corporală. Nu se compromite masa musculară, care în antrenamentele “cardio” are de suferit și care este responsabilă pentru un metabolism crescut. Anca a specificat că acesta este antrenamentul ideal pentru cei care vor să-și dezvolte fitnessul cardiorespirator, să slăbească, să își remodeleze corpul sau să mențină un nivel scăzut al stratului de grăsime în organism.

Ora nu se recomandă persoanelor care au probleme diagnosticate de coloană, iar celelalte persoane cu probleme medicale și de articulații ar trebui să informeze instructorul despre aceste particularități și să asculte indicațiile acestuia.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--