#LA DOCTOR

Dr. Mihaela Bilic: „Lipsa hidratării și a vitaminelor duce la afecțiuni ale pielii și părului”

Scris de Ela Crăciun la 04 februarie 2014

Pielea este interfaţa dintre interiorul şi exteriorul nostru. Cu alte cuvinte, aspectul şi culoarea pielii pot semnala anumite afecțiuni de care nu suntem conştienţi. Este cel mai mare organ, compus din numeroase terminaţii senzitive, este intens vascularizată, de unde se explică cum pielea este foarte sensibilă la atingere şi ne protejează întreg organismul. De multe ori, nu suntem conştienţi de importanţa pe care o are, deci nu îi acordăm îngrijirea şi atenţia de care ar avea nevoie pentru a rămâne tânără, frumoasă şi sănătoasă.

M-am gândit că mulţi dintre noi ne preocupăm de sănătate, dar poate că din lipsă de cunoştinţe facem greşeli care pun în pericol pielea. Așa că i-am făcut o vizită medicului nutriționist Mihaela Bilic și am aflat câteva lucruri extrem de interesante pe marginea acestui subiect şi cred că şi pe voi v-ar interesa să aflaţi cât de important este să ne preocupăm de acest aspect.

De pildă, hidratarea este vitală. Pielea este compusă dintr-un strat apoas, i-am putea spune matrice, în care celulele trăiesc. Dacă nu consumăm suficientă apă, printre alte probeleme apare şi încetinirea procesului de reînnoire celulară. Acest lucru face ca pielea să fie uscată şi să aibă un aspect inestetic. Pe lângă apa şi lichidele pe care trebuie să le consumaţi în fiecare zi, trebuie să aveţi grijă să nu vă lipsească din organism vitaminele. Pentru structura pielii sunt esenţiale vitaminele A şi E, vitamine liposolubile. Acestea ajută ca pielea să rămână elastică şi să se regenereze.

Deshidratarea este, însă, doar o cauză care afectează pielea. Aspectul tern ori culoarea cenuşie pe care o poate căpăta în timp trebuie să vă dea de gândit. Acestea sunt, de obicei, semne ale unor toxine ce sunt prezente în organism. Dintre cauze, aici avem o listă ceva mai lungă.

  • mâncarea nesănătoasă
  • lipsa alimentelor proaspete
  • lipsa fructelor
  • lipsa legumelor crude
  • băuturile acidulate
  • alcoolul
  • fumatul
  • produsele cosmetice de proastă calitate
  • lipsa soarelui şi a aerului curat

În acest context, nu ar fi rău dacă aţi încerca să vă schimbaţi, fie şi puţin, obiceiurile. Medicul nutriţionist, Mihaela Bilic recomandă în cartea sa, „Sănătatea are gust”, pentru aceste cazuri, să gătiţi dietetic, „fără prăjeli, grăsime sau tocături: evitaţi fast-food-ul, semipreparatele, mezelurile, brânzeturile grase.” Totodată, este bine să mâncaţi încet şi să mestecaţi suficient. Apoi este important să faceţi sport. Aşa cum susțin și eu în cadrul campaniei  „MĂNÂNCĂ, ALEARGĂ, SLĂBEȘTE!”.

Medicul Mihaela Bilic spune că cele mai importante vitamine de care are nevoie corpul sunt vitamina A, C, E, iar, pe lângă acestea, vitaminele din grupul B şi zincul. Dar, aşa cum v-am spus în repetate rânduri, trebuie să fiţi echilibraţi, să nu faceţi excese şi să vă gândiţi dacă merită să întreceţi măsura. Iar acesta este un principiu pe care eu îl aplic în viaţă, în orice aş face.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!