#TIPS&TRICKS

6 MINCIUNI pe care le crezi atunci când cumperi ȘAMPON

Scris de Laura P la 02 august 2017

Multe șampoane pretind că sunt un elixir vindecător. Producătorilor le place să ridice în slăvi proprietățile lor magice (uneori chiar în ciuda legilor logicii și chimiei). Momentul adevărului vine după ce ai cumpărat produsul – componentele despre care s-a vorbit atât ori nu îți aduc niciun beneficiu, ori nici nu există. Acestea sunt cazuri de manipulare de marketing.

Iată câteva informații despre ce scrie pe etichete ș ice cumperi cu adevărat:

1. Extract de cașmir

Poți face o tinctură dintr-un pulover de cașmir? Dacă știi noțiuni de bază de chimie, răspunsul e nu. Dacă studiezi componentele șamponului, descoperi ceară obținută din lâna de oaie. Hidratează în mod eficient, dar cuvântul lanolină probabil nu ar vinde, așa că e înlocuit cu „extract de cașmir”.

2. Minerale marine

Printre componentele șampoanelor pe care scrie „minerale marine” găsești numai sare de mare. Nu e o înșelătorie prea mare totuși.

3. Biotină

E vorba de vitamina B7. Desigur, e necesară pentru corp, dar deficiența sa este un fenomen rar. Ca să suferi de lipsa vitaminei B, trebuie să-ți sabotezi funcționarea intestinelor, să iei pastile antibiotice, să umpli rândurile alcoolicilor sau să cazi în depresie. Un șampon cu biotină va ajuta o persoană sănătoasă așa cum un pahar cu apă ar ajuta un copac în timp ce plouă. În plus, contactul produsului cu scalpul nu ține mult, așa că vitamina B7 nu apucă să-ți vindece părul.

4. Ulei mineral

Epitetul „mineral” e asociat în multe țări cu ceva util, deși, mai presus de orice, trimite la originea anorganică a componentelor. Uleiul mineral din șamponul tău a fost extras din pământ. Mai precis, a fost produs din ulei. Dar e mai bine să nu știe asta cumpărătorii nu? Pentru că o etichetă pe care să scrie „produsul conține petrol” nu prea ar vinde.

5. Microcristale lichide

Șampon de „înaltă tehnologie”? Nu prea. Atunci când vedem „cristale lichide” prin lista ingredientelor, poate că e vorba de fapt de cuarț. Tranziția acestuia în stare lichidă e greu de explicat, pentru că nu ar avea aceleași proprietăți. În compoziția acestor șampoane există clorură de sodiu – sare, cu alte cuvinte. Și cristale, dar în apă acestea se descompun complet în ioni. Punctul de topire al clorurii de sodiu este ridicat (800.9 grade Celsius).

Așadar, clorura de sodiu în forma cristalelor lichide nu poate să fie aplicată pe păr. Nu poți să spui decât „ei, asta e…” și să fii de acord că e totuși o dovadă de creativitate din partea celor care se ocupă de marketing.

6. Microparticule de diamant

Eticheta spune că acestea oferă strălucire părului. Șamponul chiar conține diamante, dar numai că e sub formă de praf. Producătorii se grăbesc să îl numească „pudră”, pentru că „praf” nu sună prea convingător. Acum… întrebarea e: cum poate o pudră să strălucească? Am văzut cu toții cum arată un diamant în stare pură, nu? Cel puțin în poze. Este un mineral foarte urât și strălucește numai după ce e șlefuit.

Cele mai multe șampoane sunt doar un mijloc de curățare. Alege un sampon cu o bază de spălare ușoară și evită produsele care au suflațiagresivi. Dacă vrei să ai un păr frumos trebuie să eviți stresul și să-ți umpli corpul cu vitamine.

Citește și: Ce alimente trebuie să consumi pentru a avea un păr sănătos

Femeile pun un accent foarte mare pe ritualul de îngrijire al părului, pentru că un păr lung și sănătos exprimă feminitate.

Pe lângă numeroasele tratamente și trucuri la care apelează fiecare femeie, un rol important pentru îngrijirea părului îl are alimentația, pentru că totul pleacă din interior.

Ce alimente trebuie să incluzi în meniul tău pentru a avea un păr bogat și sănătos?

1. Ouă

Acestea sunt bogate în proteine ce reconstruiesc keratina. Gălbenușul este o sursa bună de acizi grași omega și vitamina B. Atât consumat ca atare ajută firul de păr, cât și prin transformarea lui în mască.

2. Alune

Fiind bogate în acid folic și vitamina B, conțin proteine, acizi grași omega și antioxidanți care protejează scalpul, dar și celulele foliculilor de par.

3. Spirulina

Are nu mai puțin de 18 aminoacizi! Este așadar o sursă completă de keratină, antioxidanți și acizi esențiali. Se poate consuma zilnic și se poate adăuga în sucurile de mere sau de legume (o linguriță).

4. Ovăz

Acesta este recunoscut pentru aportul sau de vitamina B, cupru, zinc și siliciu, excelenți micronutrienți necesari prevenirii căderii părului, dar conține și magneziu, fosfor și potasiu, care ajută la creșterea acestuia. Excelente proprietăți, nu?

5. Coada calului

Pentru că este o minunată sursă de siliciu, oferă părului forță și strălucire. Așadar, consumă ceaiul de coada calului cu încredere!

6. Pește

Somonul, sardinele, scrumbia sunt alegerile perfecte! Peștele este cea mai bună sursă de acizi grași omega, necesari sănătății scalpului. Mai mult, contribuie la costrucția de keratină ș abundă de vitaminele A, D, E, K.

Citește și: 8 greșeli pe care le faci când îți speli părul

Frumusețea ține de mai multe aspecte. Dar, cu siguranță, un păr sănătos și bine îngrijit joacă un rol cheie în creare unei imagini unice și atractive.

Iată 8 greșeli pe care le fac femeile atunci când își spală părul și pe care ar trebui să le evite:

1. Folosești șamponul nepotrivit

1

Alegerea șamponului este crucială pentru îngrijirea părului. Pentru a evita consecințele dăunătoare, asigură-te că șamponul se potrivește tipului tău de păr.

2. Speli părul prea des sau prea rar

2

Frecvența recomandată depinde de factori individuali, cum ar fi tipul de păr și calitatea apei pe care o utilizezi. Dacă ai părul gras, este recomandat să-l speli o dată la 2 zile. Dacă părul e uscat, atunci ar trebui să-l speli la 3-4 zile.

3. Aplici șamponul incorect

3

Cantitatea de șampon pe care trebuie să o folosești, depinde de lungimea părului. Ai grijă să nu folosești prea mult! care trebuie utilizată depinde de lungimea parului. Pune șamponul în palme și freacă-le, apoi aplică șamponul la rădăcina părului și masează-l prin mișcări circulare.

4. Folosești apa la temperatura nepotrivită

4

Ar trebui să eviți folosirea apei excesiv de fierbinte atunci când speli părulu, deoarece apa caldă lasă părul pârjolit și fragil. În schimb, apa mai rece  face părul neted, moale și flexibil!

5. Îți ștergi părul cu prosopul

5

După ce speli părul, șterge ușor de la rădăcini la vârfuri cu un prosop. Nu înfășura prosopul în jurul capului – acest lucru ar putea deteriora foliculii de păr. Pentru rezultate mai bune, înlocuiește prosopul cu un tricou de bumbac.

6. Tragi de păr atunci când îl periezi

6

Pieptănarea excesivă poate face părul fragil. Nu pieptăna părul imediat după spălare! Așteaptă ca firele umede să se usuce, apoi cu atenție, separă-le cu degetele. Numai după aceea poți începe să-l pieptăni. Asigură-te că utilizezi un pieptene cu dinți largi. Încearcă să pipeteni de la vârfuri spre rădăcini.

7. Folosești greșit uscătorul

8

Folosirea incorectă a uscătorului de păr poate duce la deteriorarea părului. Începe uscarea de la rădăcină la vârfuri, asigurându-te că uscătorul este situat în unghi ascuțit față de firele de păr. O astfel de tehnică ajută la închiderea cuticulele. Cât părul e încă ud, poți folosi uscătorul la temperatură maximă, dar, pe măsură ce părul se usucă, temperatura trebuie scăzută. Atunci când alegi un uscător, alege unul cu setări de temperaturi multiple.

8. Folosești prea multe produse termice

7

Uscătoarele de păr, placa de întins părul și alte aparate similare determină ruperea părului, parului, făcându-l uscat și fragil. În cazul în care trebuie să le folosești des, nu uita să folosești un ser de protecție termică înainte.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--