#TIPS&TRICKS

8 METODE prin care poți scăpa de BURTICĂ și BALONARE fără să faci SPORT

Scris de Laura P la 17 iulie 2017

Burtica umflată este unul din modurile prin care se manifestă balonarea, care este un proces natural al corpului. În stare normal, cam un litru (aproximativ jumătate) din stomac și intestine este plin cu gaz. Aerul din stomac este rezultatul muncii microorganismelor florei intestinale – bacterii care ajută la procesul digestiv. Cu cât îi este mai greu stomacului să digere mâncare, cu atât e produs mai mult gaz.

Iată câteva metode pentru a scăpa de balonare și pentru a-ți îmbunătăți funcționarea stomacului:

1. Masarea acestui punct reduce formarea gazului și calmează stomacul

Punctul de început este buricul. Pune patru degete orizontal deasupra. Punctul dorit este deasupra arătătorului. Masează-l timp de 2-3 în minute în sensul acelor de ceasornic și încă 2-3 minute în sensul invers. Dacă ai făcut totul cum trebuie, vei simți un gust acru în gură și salivarea va crește.

2. Acest masaj va elimina retenția de apă și va calma durerea de stomac

Acest punct e situate la nivelul celui de-al doilea deget de deasupra buricului. Apasă-l și masează-l timp de 2-3 minute în sensul acelor de ceasornic și încă 2-3 minute în sensul invers.

3. Acest tip de masaj va crește activitatea intestinală și va elimina greutatea

Pune patru degete orizontal sub buric. Punctul corect este localizat sub degetul mic. Trebuie să-l masezi timp de 2-3 minute în sensul acelor de ceasornic și încă 2-3 minute în sensul invers. Dacă faci totul cum trebuie, vei scăpa de balonare.

Balonarea poate avea o mulțime de cauze la o persoană sănătoasă – sunt legate de nutriție și de funcționarea stomacului. Iată câteva sfaturi de bază:

1. Bea un pahar de apă caldă cu lămâie în fiecare dimineață

Un pahar de apă cu suc de lămâie cu 15-30 de minute înainte de masă ajută la normalizarea secreției de acid gastric, calmează simptomele arsurii la stomac și previne eructarea și formarea de gaz în intestin. În plus, lămâia conține multă vitamina C, benefică pentru organism.

2. Nu bea lapte și cafea la micul dejun

Laptele stimulează producerea de acid gastric și mărește aciditatea. Nu-l considera ceva de băut – este un aliment și e destul de greu. Alege iaurt, care conține probiotice care ajută bacteriile stomacului în procesul digestiv. Și cafeaua sau berea afectează stomacul.

3. Nu bea în timpul mesei

Dacă bei ceva în timp ce mănânci, diluezi acidul gastric și concentrarea enzimelor responsabile cu digestia. Astfel, începe procesul de fermentare și digestia durează mai mult.

4. Nu bea alcool pe stomacul gol

Alcoolul stimulează producerea de acid gastric, cee ace, în absența mâncării, încetinește funcționarea stomacului și îi corodează pereții. Dacă bei frecvent alcool înainte să mănânci, în timp microflora stomacului și a intestinelor va fi distrusă. Dacă trebuie să bei, nu o face pe stomacul gol.

5. Nu „mânca aer”

Atunci când mâncăm în grabă, când vorbim la masă, nu mestecăm cum trebuie, mestecăm gumă sau fumăm, înghițim prea mult aer. Nu e periculos, dar duce la balonare sau formarea gazelor.

Citește și: 5 tipuri de BURTICĂ pe care nu le ai din cauză că ești GRASĂ

Fetele caută mereu să arate perfect, însă se întâmplă uneori ca burtica să nu dispară, în ciuda alimentaţiei sănătoase şi a exerciţiilor fizice regulate. Iată care sunt cauzele:

1. „Pluta de salvare”
Trăsătura particulară – rotițele laterale. Acest tip de burtică e cauzat de stilul de viață sedentar, de pasiunea pentru deserturi și alcool. Redu cantitatea de alcool – câteva pahare de vin consumate de 3-4 ori pe săptămână îți măresc stomacul. Fii atentă la dietă. Evită produsele dietetice cu un conținut scăzut de grsimi. Mănâncă ouă, carne slabă, legume și alimente cu grăsimi benefice – avocado, nuci, pește gras. Fă-ți timp pentru exerciții fizice.

2. „Burtica stresului”
Grăsimea se concentrează în zona buricului. Aceasta apare dacă nivelul de cortizol din organismul tău e ridicat, dacă sari adesea peste mese, dacă bei multă cafea sau dacă dieta ta include alimente nesănătoase. Culcă-te devreme, relaxează-te înainte de a te băga la somn. Poți face exerciții de respirație sau băi lungi. Nu te forța prea mult în timpul exercițiilor fizice și include în dieta ta magneziul, care este un mineral „calmant”

3. Burtică lăsată

Aceasta poate să existe din pricina maternității recente, din cauza unei diete și a unor exerciții fizice monotone, dar și din cauza unei coloane vertebrale distorsionate. Consumă multe fibre, nu face genuflexiuni, care ar putea să mărească presiunea asupra spatelui și distribuie în mod egal greutatea. Bea mai multă apă și consumă alimente ușor de digeat.

4. Burtică de mamă
După naștere s-ar putea să pară că ești încă însărcinată, deorece ai început antrenamentul prea devreme (după naștere e recomandat să aștepți 2-3 luni înainte de a face exerciții fizice) sau fiindcă ai mușchii pelvisului slăbiți. Include în dieta ta ficat de cod, încearcă să mănânci alimente care conțin grăsimi sănătoase și fă exerciții pentru pelvis.

5. Abdomen inflamat
Dacă abdomenul tău e plat dimineața, iar seara se umflă, asta s-ar putea întâmpla din cauza alergiilor alimentare, a unui intestin puțin activ sau a unei flore intestinale dezechilibrate. Nu mai consuma produse care conțin gluten, produse lactate procesate sau alcool. Consumă mai multe verdețuri, pui, pește. Nu sări peste micul dejun, mestecă bine mâncarea și bea multă apă. Nu mânca seara.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--