#TIPS&TRICKS

5 DIFERENȚE mari între produse pe care PATRONII nu ar vrea să le știi NICIODATĂ

Scris de Laura P la 18 iulie 2017

Se spune că nimic nou nu mai poate fi inventat pe lume – e greu să contrazici această zicală atunci când vezi câte produse similare există pe rafturi. Iată câteva dintre mărcile care s-au tot luptat pentru atenția noastră:

Pepsi vs. Coca-Cola


E foarte probabil ca omenirea să poată fi împărțită în două grupuri – cei cărora le place Pepsi și cei care preferă Coca-Cola. Experimentele au arătat că aceste băuturi chiar au un gust diferit, Pepsi fiind mai dulce și cu o aromă de citrice, iar Cola având o ușoară aromă de vanilie. Totuși, conținutul lor e similar.

La Coca-Cola totul e pus pe etichetă, dar Pepsi acoperă aditivii cu E-uri. De exemplu, acidul ortofosforic apare sub denumirea de E338. În plus, dacă rețeta Coca-Cola e ținută secretă, producătorii Pepsi nu o ascund pe-a lor.

Lay’s vs. Pringles


Iată o altă luptă secretă, cea între chipsurile Lay’s și Pringles. Gustul lor e aproape identic, dar iubitorii de Lay’s nu ar cumpăra niciodată Pringles și vice-versa.

Pringles sunt doar 42% cartofi, iar în producerea lor se folosește aluat fermentat. Pe de cealaltă parte, Lay’s chiar este făcut din felii de cartofi prăjiți normali. Producătorii nu ascund ingredientele, așa că putem alege ce e pe gustul nostru.

Lipton vs. Nestea


Rivalitatea dintre aceste băuturi nu este atât de faimoasă ca cea dintre Pepsi și Cola, dar asta nu înseamnă că nu este la fel de înflăcărată. Amândouă produsele au cam același gust și aceleași component – suc concentrate, apă și zahăr sau îndulcitor. Etichetele spun însă că Nestea folosește arome naturale, iar Lipton arome identice cu cele naturale. Se pare totuși că Lipton are mai mulți fani în lume – din cauza competiției acerbe, Nestea își va închide fabricile din multe țări în 2018.

Orbit vs. Dirol


Încă o dată, în ciuda aromelor și conținutului similar, aceste mărci de gumă de mestecat sunt puțin diferite. Experimentele oamenilor obișnuiți au arătat că Orbit durează mai mult decât Diroș. Conform statisticilor, cei mai mulți dintre clienți (61%) preferă guma cu aromă de mentă. Dacă mesteci foarte mult timp, Orbit începe să se sfărâme, iar Dirol se întărește foarte mult.

Burger King vs. McDonald’s


E absolut evident că burgerii sunt cel mai popular produs la orice restaurant de tip fast-food. Totuși, deși denumirile sunt aceleași, rețetele ar putea fi ușor diferite. Să luăm cheesburgerii, de exemplu. Cei de la Burger King sunt presărați cu semințe de susan, cei de la McDonald’s nu. Cei de la ultima firmă sunt probabil pe placul celor care au în minte o întâlnire romantic, deoarece nu conțin ceapă. În ceea ce privește caloriile, un burger de la McDonald’s are cam 300kcal, iar un Burger King mai multe – 550kcal.

Acestea fiind zise, alege ce vrei să consume în funcție de preferințele tale, dar nu uita de sănătate – dacă se poate, alege ceea ce îți va dăuna mai puțin.

Citește și: 7 MINICUNI despre MÂNCARE pe care le-ai crezut mereu

Nu toţi producătorii sunt sinceri. Uneori, atunci când cumpărăm un produs de la magazin, nici măcar nu știi sigur din ce e făcut. Iată câteva lucruri despre care nu ni se spune tot adevărul:

1. Chipsurile
Majoritatea chipsurilor nu sunt făcute din cartofi. Producătorii folosesc făină și un amestec din amidon. De regulă, o felie de chips conține doar 42% cartofi. Aroma naturală e obținută cu ajutorul aditivilor.

2. Sandvișurile cu cașcaval
Cele mai multe tipuri de cașcaval nu conțin mereu brânză. Pentru a economisi bani și pentru a simplifica procesul, unii producători înlocuiesc laptele cu proteine de zer sau ulei de palmier. Cașcavalul adevărat ar trebui să fie făcut din lapte natural și nu conține grăsimi vegetale.

3. Alimentele la conservă
De regulă, pe etichetele produselor la conservă poți găsi greutatea întreagă scrisă cu un font mare, iar puțin mai jos e greutatea produsului uscat.

4. Sos de brânză
Dacă ceva se cheamă sos de brânză, asta înseamnă că nu conține brânză. În general, toate sosurile au aceeași bază, iar un anumit gust se obține cu ajutorul aromelor, care sunt doar parțial naturale.

5. Produsele de patiserie
Majoritatea produselor de patiserie, precum cornurile, sunt umplute doar pe jumătate sau sunt injectate pe margini. Desigur, producătorii fac asta pentru a economisi bani, iar cumpărătorii, sperând că vor mânca ceva delicious, nu primesc mai nimic.

6. Cafeaua instant
Indiferent ce spun reclamele, cafeaua instant nu poate să fie 100% naturală. Da, e făcută din boabe naturale care sunt măcinate și procesate cu apă fierbinte. Apoi sunt transformate într-o pudră (cafea instant) sau în granule (granulată) sau e înghețată ori uscată. În urma acestor procese, cafeaua își pierde mult din aromă, iar asta se corectează.

7. Ceaiul rece
Ceaiul rece e făcut din extract de ceai. E fiert, uscat și transformat într-o pudră care va fi apoi diluată cu apă. Prin urmare, sticla poate să conțină ceai într-o proporție mai mică de 1%, iar restul e zahăr, apă, arome. Dacă pe etichetă nu apar cuvintele „extract de ceai”, înseamnă că sticla conține apă obișnuit, căreia i s-au adăugat diverși aditivi.

Citește și: 10 REGULI despre CUMPĂRĂTURI pe care VÂNZĂTORII speră să nu le știi

Toată lumea știe că atunci când cumperi ceva, trebuie să te uiți la data expirării. Totuși, după cum s-a dovedit, acesta e un lucru foarte mărunt. Trebuie să fii atent/ă și la alte lucruri, poate nu chiar foarte evidente. Iată la ce ar trebui să te uiți atunci când mergi într-un supermarket:

1. Timpul în care un produs stă pe raft depinde de categoria acestuia

Timpul în care produsul poate fi păstrat pe raft e trecut pe etichetă. Pentru produsele care stau pe raft 72 de ore ar trebui să fie trecute ora, ziua și luna, iar pentru cele care stau până la 30 de zile, ziua, luna și anul.

2. Etichete incorecte

Dacă suma plătită e diferită de calculele pe care ți le-ai făcut, nu ezita să verifici prețul produselor. Uneori, vânzătorii uită să îndepărteze prețul greșit, dacă acesta se modifică.

3. Produsele cu dată a expirării foarte apropiată sunt aduse în față

De obicei, produsele care expiră foarte curând pot fi găsite în magazine la un preț foarte redus, mai ales dacă au și expirat. Vânzarea acestora e interzisă totuși de lege.

4. Condițiile de depozitare nu sunt mai puțin importante decât durata în care un produs poate să rămână pe raft

Chiar dacă durata în care produsul dorit poate rămâne pe raft nu a expirat încă, fii atent/ă la condițiile de depozitare trecute pe etichetă. Dacă nu sunt respectate, chiar și bunurile care nu au expirat pot să fie nepotrivite pentru a fi consumate. Dacă vrei ceva care se păstrează la frigider, fii atent/ă la temperature din interior. Aceasta ar trebui să fie afișată pe un ecran sau ar trebui să existe un termometru.

5. Alimentele perisabile ar trebui să fie produse local

Atunci când cumperi un produs care nu poate fi ținut foarte mult timp pe raft, ar trebui să fii atent/ă unde a fost pregătit – cu cât e mai aproape de magazine, cu atât există o șansă mai mare ca acesta să fie proaspăt și de bună calitate.

6. Produse organice sau naturale

După cum se știe, valoarea produselor organice e mult mai mare decât cea a produselor naturale. Cuvântul „organic” garantează că în producerea respectivelor alimente nu s-au folosit pesticide sintetice, îngrășământ de animale sau substanțe nenaturale. Totuși, la fel e și în cazul produselor naturale, doar că furnizorul nu a primit încă un certificat.

7. Data producției sau data de pe ambalaj

Uneori, vânzătorii nu pun pe produs data producției, ci data tăierii etichetei.

8. Timpul în care produsele congelate pot sta pe raft nu garantează calitatea lor

Legumele și burgerii pot fi în mod repetat congelați, așa că nu sunt potriviți pentru consum.

9. Eticheta este un document important

Eticheta ar trebui să conțină informații despre compoziție, valoare nutrițională, durata în care produsul poate fi păstrat pe raft, dar și informații despre producător. Ar trebui să existe chiar și adresa acestuia, iar toate datele ar trebui să fie scrise clar.

10. Reduceri pentru bunurile expirate

Dacă iei un produs care a expirat cu o zi înainte sau expiră în ziua aceea ori în ziua următoare, fii atent/ă la condițiile de depozitare și consumă-l cât mai repede posibil.

Află și ce cumperi de fapt atunci când mergi la supermarket:

De cele mai multe ori, oamenii au tendința să cumpere alimente de a căror marcă au auzit, fie că le-a fost recomandată de cineva cunoscut, fie că o știu din reclame. Deși consumăm zilnic diverse lucruri, rareori ne întrebăm ce conțin de fapt sau care este adevărata lor valoare nutrițională.

Iată ce cumperi de fapt:

#1

O pungă mică de chipsuri. Un cartof de vreo 90 de grame.

#2


O pungă medie de chipsuri.

#3


O pungă mare de chipsuri.

#4


O cutie de suc de fructe. Sucul din cutie nu e chiar stors din fructe, ci e făcut din concentrați și diluat cu apă.

#5


Ketchup. Sosul e făcut din pastă de roșii, nu conține roșii proaspete deloc.

#6


O porție mică de cartofi prăjiți.

#7


O porție mare de cartofi prăjiți.

#8


Cartofi wedges

#9


Baghete de morcovi. Un morcov mediu de 80 de grame.

#10


Felii de măr. Un măr de 170 de grame.

#11


Bucăți de crab (surimi). Nu sunt de crab, de fapt, ci sunt făcute din carne de cod.

Află și ce produse nu ar trebui să cumperi niciodată din supermarket:

Poţi pune aproape orice într-un ambalaj frumos – se va găsi un cumpărător. Mult prea des nu ne gândim la lucrurile pe care le luăm din supermarket – care prezintă riscuri pentru sănătatea noastră. Iată ce nu ar trebui să iei niciodată și de ce:

1. Salată gata preparată
Cel mai periculos produs din supermarket e salata tăiată și ambalata. Deși pe pachet poate că scrie că poate să fie mâncată, tot poate conține bacterii periculoase ce pot produce boli intestinale. Ca să fii în siguranță, spală mereu foarte bine toate verdețurile.

2. Cârnații
Cârnații, baconul și alte produse din carne procesată cauzează cancer. Nitriții conținuți în astfel de alimente se transformă în nitrosamine, niște puternice carcinogene, în intestine. Carnea afumată poate să conțină și benzopiran, altă substanță carcinogenă. Cumpără mai bine o bucată de carne pe care s-o gătești singur/ă.

3. Ceaiul verde la sticlă
Ceea ce se spune că e ceai verde nu are nimic în comun cu acesta, ci conține aproape numai apă și zahăr. O cană de ceai verde adevărat conține atâția antioxidanți cât au 20 de astfel de sticle.

4. Alimentele cu aditivi din fructe
Iaurturile dulci cu fructe poate că arată drăguț, dar ce e în ele sunt de fapt umpluturi de fructe, ușor de produs și de vândut. Conservanții, aromele și agenții de îngroșare împiedică stricarea lor. Producătorii onești chiar scriu că există doar 20-40% fructe în aceste umpluturi.

5. Maioneză
Maioneza tradițională conține ouă, oțet, ulei vegetal și mirodenii. Ceea ce cumpărăm din magazine are și conservanți, coloranți și stabilizatori. Maioneza „ușoară” conține mai puțină grăsime (35% în loc de 50%), dar pentru a-i păstra gustul și densitatea, i se adaugă și amidon și zahăr. Rezultatul – cam același număr de calorii cât are și maioneza.

6. Condimentele măcinate
E ușor să amesteci aditivi ieftini în condimentele măcinate. De exemplu, cassia se vinde în loc de scorțișoară, șofrănaș în loc de șofran. Cumpără condimente întregi și macină-le acasă.

7. Pâinea
Pâinea de la supermarket conține făină albită chimic – cu benzoil peroxid, care se folosește în filme la explozibili. Această făină ține mai mult și ține insectele la distanță, dar corpului nostru nu îi e de niciun folos.

sursa: brightside.me
Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!