#LA DOCTOR

13 „ajutoare” naturale contra depresiei

Scris de Ela Crăciun la 06 mai 2015

Fericire! Ce bine ar fi dacă fiecare dintre noi am fi mai fericiţi şi dacă am găsi „calea” prin care să ajungem la fericire. Într-o lume în care de multe ori ne stăpâneşte tristeţea, în care ne este mai la îndemână să fim nefericiţi, o lume în care majoritatea e la un pas de a pica victime sigure ale depresiei, în oricare dintre formele sale, ar trebui să căutăm modalităţile de a ne simţi liberi, relaxaţi, fericiţi.

Şi da, se poate să fim mai fericiţi. Dana Dumitrache, psihoterapeut, spune că „fericirea este o stare pe care ne-o putem descoperi şi alimenta fiecare dintre noi. Sentimentele de recunoştinţă, împăcare, relaxare ne pot conduce către o stare de bine. Dacă în fiecare zi vom face un exerciţiu de găsire a stării de fericire, vom ajunge într-o zi să nu nu se mai pară că facem un exerciţiu, ci să fie ceva natural, să vină de la sine.”

Se spune că fericirea vine din lucruri mărunte.

Am încercat să găsesc în fiecare zi motive care îmi aduc starea acceasta minunată şi sunt extrem de fericită când:

  • mă joc cu copiii mei
  • întâlnesc un om frumos şi bun, inteligent de la care am ce să învăţ (prin prisma jobului meu, întâlnesc des astfel de oameni, dar ei sunt peste tot, nu trebuie să apară la TV ca să îi vezi)
  • citesc o carte bună
  • fac sport
  • îmi petrec timpul alături de cei dragi

Şi sunt şi alte momente care mă fac fericită. Dana spune că „în aceste vremuri pe care le trăim, nu puţini sunt aceia care nu mai au timp să vadă partea plină a paharului, care uită de lucrurile bune din jurul lor şi văd doar ceea ce este rău. Tragedia constă în faptul că de aici nu este decât un pas până la tristeţe, iar de acolo se ajunge extrem de uşor la depresie.” Specialiştii estimează că în maxim 5 ani, aceasta va fi o a doua cauză de dizabilitate la nivel mondial: „Din păcate, condiţiile sociale, grijile cotidiene, relaţiile nu întotdeauna cordiale pe care le avem cu cei din jurul nostru, starea de sănătate, poate chiar o pierdere importantă pe care o putem suferi, toate acestea pot fi cauze ale depresiei. Numai cine a trăit astfel de stări poate înţelege cât de grea este această afecţiune, de care se poate scăpa în câteva zile, dar care alteori poate pune stăpânire pe noi şi luni, iar în cazuri grave, poate avea urmări tragice. Sunt afectaţi adolescenţi, tineri şi bătrâni, iar dacă depresia nu este tratată, poate fi cauza unor afecţiuni şi mai grave.” Şi totuşi, este foarte greu să accepţi că te afli într-o astfel de stare. 

13 "ajutoare" naturale contra depresiei

Vestea bună este că depresia se previne cu aceleaşi leacuri care aduc fericirea, adică plante pe care le găsim în cămară sau pe care le putem cumpăra de la plafar.

Usturoiul conţine vitamina C, magneziu, calciu, triptofan, potasiu, seleniu, elemente anti-depresive. Datorită elementelor sedative pe care le conţine, oamenii care consumă des usturoi sunt mult mai relaxaţi şi mai plini de viaţă. 

Rozmarinul tratează simptomele insomniei, anxietăţii, depresiei. Uleiul de rozmarin inhalat stimulează activitatea cerebrală şîmbunătăţeşte capacitatea de concentrare.

Goji redau starea de bine, tratează diabetul şi bolile de inimă, dar şi depresia.

Sunătoarea consumată ca ceai sau tinctură este foarte bună pentru calmarea stărilor de anxietate.

Menta este recomandată pentru tratament pe termen lung; ceaiul se prepară din două linguriţe de plantă şi dintr-o cană de apă clocotită. Se beau trei căni de ceai pe zi, până la dispariţia stării de oboseală.

Curcumina are proprietăţi antidepresive, specialiştii spun că este cel puţin la fel de eficientă ca un antidepresiv.

Nucşoara este un excelent tonic cerebral, iar uleiul de nucşoară este unul dintre cele mai utile remedii naturale.

Şofranul poate fi inclus în preparate gătite sau în salate ori deserturi.

Ginkgo biloba este tonic pentru creier, conţine flavonoide, substanţe cu rol antioxidant şi este un excelent stimulent cerebral, îmbunătăţind în scurt timp microcirculaţia sangvină de la nivelul creierului.

Valeriana are un puternic efect anxiolitic, antidepresiv şi ajută la îmbunătăţirea somnului. Se ia de trei ori pe zi, te o linguriţă de pulbere, în cure de 30-60 de zile, cu 7-10 zile de pauză.

Lăptişorul de matcă este eficient în cazul femeilor depresive care au şi un deficit de hormoni estrogeni.

Ciocolata neagră conţine mult magneziu, iar lipsa acestuia se asociază cu dificultăţi de concentrare şi oboseală cronică.

Sportul eliberează anumiţi neuro-transmiţători care generează stări de relaxare şi optimism. Efortul fizic nu doar că tratează, dar şi previne stările de anxietate.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--