#DIETA

Top 10 ponturi să slăbești pe termen lung

Scris de Ela Crăciun la 21 septembrie 2016

Treaba asta cu slăbitul nu este o bătălie pe care o dai, o câștigi și apoi poți să mănânci liniștită. Pardon, am vrut să zic …să poți să dormi liniștită.
Top 10 ponturi să slăbești pe termen lung
Este un război pe care, dacă ești destul de ghinionistă, așa cum sunt și eu, îl poți duce toată viața, iar la final să pierzi întrebându-te de ce nu a mers? In realitate, războiul poate fi oprit, iar lupta poate fi transformată într-o pasiune pentru ceea ce înseamnă sănătate, liniște și bucurie. Sună frumos, nu-i așa?
Este cât se poate de adevărat și real, cu câteva condiții:
La început, trebuie să îți intre bine în cap că NU POȚI MÂNCA UN ELEFANT  (SAU CÂT EL) ȘI SĂ AI PRETENȚIA DE A INTRA ÎN ROCHIA ACEEA PERFECTĂ, MĂRIMEA XS!
Apoi, renunță să mai simți că duci o luptă cu tine și poftele tale. Să arăți bine e o chestiune de voință și dragoste față de propria persoană. Vrei să fii frumoasă? Atunci trebuie să plătești.
Moneda de plată poate fi:
  • abținerea
  • educația
  • echilibrul
  • și chiar bunul simț
Sunt câteva ponturi mici care fac ca dorințele mari să prindă rădăcini și să vedeți rezultatele pe viață:
  1. Ai răbdare! Pentru că orice lucru mare se face în timp, și cu slăbitul este la fel. Pașii mici sunt mult mai siguri decât cei de uriaș care te epuizează imediat!
  2. Fii realistă. Nu te minți și nu visa la mai mult decât organismul tău poate să îndure și să facă pentru tine. Ce vreau să spun: dacă tu ai oasele mai grele, nu aștepta să slăbești și să cântărești ca și prietena ta care are oasele mai ușoare.
  3. Vezi care este greutatea care te avantajeză cel mai bine. Nu toate femeile sunt frumoase la 50 de kilograme. Ține și de confromația corpului și de înălțime și de vârstă.
  4. Înainte de a te apuca de slăbit, pune-ți în vedere un țel realizabil și un timp corespunzător. Nu face prostia de a vrea să scapi de 10 kg în 2 săptămâni pentru că nu vei reuși, ci, și mai rău, vei renunța. Cel mult, vei pica în depresie. Nu ai nevoie de asta! Nu aștepta să slăbești înt-o zi/săptămână tot ce ai depus în luni, poate chiar ani.
  5. Caută ajutor la specialiști și nu mai citi toate rețetele de pe internet sau auzite la prietene, colege! Cu cât vei testa mai multe rețete, cu atât organismul și metabolismul tău vor fi mai derutaet și nu va mai ști ce-i faci.
  6. Încearcă să îți găsești răspunsurile pe care care organismul propriu ți le dictează. Dacă vei fi foarte atenta la ceea ce ți se întâmplă când mănânci sau bei ceva, vei descoperi dacă este bine sau rău pentru tine. De exemplu, excesul de mâncare te poate umfla și nu mai ești la fel de energic.
  7. Evită combinațiile dăunătoare. De exemplu: friptură cu cartofi, pâine și sos de maioneză, desert cu prăjituri și sucuri sau alcool. Legumele se combină și cu proteine și cu carbohidrați. Carbohidrații se combină între ei, la fel și proteinele între ele. Fructele nu se combină cu nimic altceva.
  8. NU mai mânca după ora 20:30. Gândește-te că orice ai vrea să bagi în gură după ora aceasta este ca o otravă. Excepție fac ceaiurile, apa și poate în cazuri extra speciale o supă de legume cât mai lichidă. 
  9. Dormi suficient și încercă să te prindă ora 23 în pat, visând frumos.
  10. Stai cât mai puțin timp în fața calculatorului, a televizorului, a telefonului și cât mai mult timp în aer liber, făcând mișcare și lucruri care chiar îți fac plăcere și te relaxează.
Poate ți se par lucruri banale, poate le-ai mai auzit de o mie de ori la toți cei din jurul tău, poate deja le știi ca pe Tatăl Nostru, dar dacă nu începi să le pui și în practică, nu vei reuși să slăbești. Trebuie să iei lucrurile cu calm, cu bucurie și dragoste față de tine și crede-mă că rezultatele nu vor întârzia să apară și să reziste pe termen mediu și lung. Altfel, nu te vei putea bucura niciodată de reușitele tale, dacă nu îți schimbi stilul de viață într-unul cât mai corect din punct de vedere alimentar.
Spor la o viață cât mai sănătoasă! 🙂
Photo Credits: Lemonade Photo 
Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--