#Interviuri

Tommy Rocher, moștenitorul imperiului Yves Rocher

Scris de Ela Crăciun la 30 aprilie 2014

Tommy Rocher – Bunicul meu a fost un vizionar

La jumătatea acestei luni, am avut plăcerea să particip la un eveniment organizat de Ambasada Franței în România și marca Yves Roche, ocazie cu care l-am întâlnit pe Tommy Rocher, moștenitorul imperiului Yves Rocher, cunoscut în întreaga lume de mai bine de 50 de ani. Loial brandului inițiat de bunicul său, Yves, Tommy duce cu succes mai departe conceptul inovator de ‘cosmetică vegetală’, împletind armonios dorința de frumusețe a femeilor cu respectul față de natură. Frumusețe pe care, de altfel, brandul Yves Rocher a făcut-o accesibilă femeilor din întreaga lume, de multe decenii încoace. Vă veți imagina, așadar, că am vrut să aflu cât mai multe de la Tommy Rocher. Cum m-am descurcat, puteți vedea în rândurile de mai jos.

V-am pregătit și o surpriză! Vă invit la concurs! Intrați pe pagina mea oficială de facebook și dati share&like la acest interviu. Puteți câștiga un set de produse bio ( Șampon pentru strălucire ecolabel flacon 300 ml, Ser intensificator pentru tinerețea tenului flacon 30 ml, Cremă nutritivă pentru mâini cu miere și musli bio tub 50 ml) în valoare de 150 de lei. Succes!

Care este cel mai important lucru pe care l-ați învățat de la bunicul dumneavoastră?

În primul rând, pasiunea pentru natură: ambiția supremă a bunicului meu a fost să acționeze mereu în armonie cu mediul înconjurător, așa cum o face fiecare plantă, fiecare arbore. În al doilea rând, viziunea. Bunicul meu a fost un vizionar și a dedicat această pasiune pentru plante frumuseții femeilor.

photo_Tommy Rocher_Plantons (440x640)

Tommy Rocher la plantarea din Grădina Botanică din București

Yves Rocher este un brand care există deja de mai bine de 50 de ani, iar dumneavoastră înșivă reprezentați a treia generație care păstrează tradiția intactă. Care credeți că ar fi momentele esențiale care au influențat evoluția brandului și existența sa așa cum o cunoaștem astăzi ?

Faptul că am rămas fideli rădăcinilor noastre bretone și valorilor noastre, păstrându-ne, totodată, relația directă cu clientul. Cercetând în continuu, cu ajutorul științei, ceea ce există mai bun în plante pentru a le integra în produsele noastre, constituie, de altfel, baza cosmeticii vegetale. Și, de asemenea, faptul că am știut să ne adaptăm evoluției generale, odată cu internaționalizarea brandului nostru și cu dezvoltarea Internetului.

Când spunem Yves Rocher, ne gândim automat la ‘cosmetica vegetală’. Acest lucru se întâmplă cu multe decenii înaintea mișcărilor ecologiste ale societății actuale. Care ar fi diferența între cosmetica vegetală și produsele ‘bio’ pe care le găsim astăzi la diferite alte branduri ?

Cosmetica vegetală reproduce mecanismele vieții plantelor în crearea produselor noastre pentru un plus de eficacitate, de siguranță și de respect față de natură. De cealaltă parte, produsele ‘bio’ sunt realizate din ingrediente care respectă criterii organice bine definite.

Care sunt plantele ce se regăsesc cel mai des în produsele Yves Rocher ?

Cele șapte plante emblematice (albăstrelele, mușețelul roman, mușețelul matricria, călțunașul, lavanda, gălbenelele și arnica) sunt culese de pe câmpurile noastre din La Gacilly, în Bretagne, care se găsesc lângă fabricile noastre. Aceste șapte plante reprezintă, în volum, un sfert din extractele vegetale întrebuințate de brandul nostru. Celelalte extracte vegetale provin din filiere vegetale organizate și controlate la scară largă, peste tot în lume, prin intermediul unei ‘hărți’ a plantelor foarte strictă.

Am putea spune că Yves Rocher a fost un ecologist avant la lettre ? Am putea vorbi de o viziune bine articulată sau de un infinit respect pentru natură, care a luat ulterior forma unei afaceri internaționale ? Sau de ambele ?

Înainte de a vorbi despre ecologie, trebuie să vorbim despre o pasiune și o filosofie pe care bunicul meu le-a inițiat și le-a dezvoltat. Această pasiune pentru natură și pentru cosmetică l-a condus către crearea brandului sau și către a face cosmetica vegetală accesibilă tuturor femeilor din întreaga lume.

Ați luat contact cu această lume încă de când erați copil. A fost dragoste la prima vedere ?

Mai mult decât atât, a fost un spirit moștenit de la bunicul meu, Yves Rocher li de la tatăl meu, Jacques Rocher, Președinte de Onoare al Fundației Yves Rocher.

În termenii intensei globalizări de astăzi și ai diversificării frenetice a produselor și a tendințelor, Yves Rocher ocupă o poziție unică, ce pare a se consolida de la un an la altul. Care sunt atuurile care vă diferențiază și care vă păstrează poziția inatacabilă?

Aurélia et Tommy Rocher (640x427)

Tommy alături de verișoara sa, Aurélia Rocher, la Comana

Atuul principal este acela al cosmeticii vegetale care își demonstrează eficacitatea, întrucât aceasta reproduce mecanismele naturale ale vieții plantelor. Acest demers unic este cel care asigură forța brandului nostru. Suntem convinși, așa cum însuși bunicul meu m-a învățat, că natura este viitorul frumuseții.

Cum găsiți piața românească astăzi, în raport cu momentul sosirii brandului aici ?

Piața românească rămâne o piață dinamică. Femeile din România sunt din ce în ce mai determinate și mai asertive, dorindu-și deopotrivă frumusețe și eficacitate.

Yves Rocher este un brand destinat femeii. Cum se identifică aceasta în spațiul Yves Rocher ?

Este o femeie sigură, exigentă cu ea însăși, în căutarea unei frumuseți, care să ofere plăcere, dar și eficacitate și care să fie sensibilă la tot ceea ce înseamnă natura.

Care este cel mai longeviv produs al brandului, care s-a păstrat de-a lungul anilor și care surprinde esența Yves Rocher ?

Cea mai emblematică gamă Yves Rocher este gama Riche Crème, lansat în anul 1971. Aceasta este îmbogățită cu 30 de uleiuri prețioase și se adresează femeilor aflate în căutarea produselor de îngrijire a tenului extrem de nutritive și regenerante. Astăzi, un produs Riche Crème se vinde în lume la fiecare 4 secunde.

Brandul Yves Rocher susține, de asemenea, și cauza ‘verde’, scopul dvs. fiind acela de a planta 50 de milioane de arbori până la sfârșitul anului 2015. Care au fost reacțiile generale vizavi de această inițiativă ?

Tommy_Plantons_2 (520x640)

Tommy Rocher la Comana

Atunci când tatăl meu, Jacques Rocher a anunțat, în 2010, angajamentul Fundației Yves Rocher la plantarea a 50 de milioane de arbori în lume până la sfârșitul anului 2015, puțini au fost cei care l-au crezut. Totuși, astăzi, Fundația Yves Rocher a plantat deja mai mult de 34 de milioane de arbori în aproximativ douăzeci de țări din întreaga lume, printre care și România. Fundația Yves Rocher lucrează în fiecare dintre aceste țări în strânsă colaborare cu specialiștii ONG ai reîmpăduririi. În România, acest proiect a putut fi realizat în Parcul Natural Comana, grație acțiunii remarcabile a Asociației MaiMultVerde, în scopul de a reduce poluarea în  vecinătatea Bucureștiului.

Comentarii

0 thoughts on "Tommy Rocher, moștenitorul imperiului Yves Rocher"

  1. pop aurelia spune:

    buna imi pare bine ca am aflat atatea lucruri de unde provine Yves Rocher multumim de informatie

  2. Leyla Abdula spune:

    Ador Yves Rocher!

    Am descoperit produsele Yves Rocher acum 10 ani si ma bucur in fiecare zi de ele!

  3. padureanu adina cosmina spune:

    Folosesc produse Yves Rocher de mai mult de 5 ani, si sunt foarte multumita 🙂 recomand cu incredere

  4. Voicila Loredana spune:

    Lucruri frumoase am aflat despre brandul Yves Rocher. Primul produs pe care l-am incercat a fost un dus gel, care mi-a imbatat simturile cu parfumul lui floral. De atunci, am incercat si alte produse si am fost multumita. Pot spune ca sunt fan Yves Rocher.

  5. Trica Viorica spune:

    Imi place foarte mult brandul Yves Rocher si povestea in sine,despre inceputurile ei <3

  6. Monica Marton spune:

    folosesc produsele de ani de zile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--