#LA DOCTOR

Sfaturi bune pentru un somn liniştit

Scris de Ela Crăciun la 04 septembrie 2014

La final de zi, practicaţi recunoştinţa şi lăsaţi preocupările deoparte

Somnul este la fel de important ca şi apa sau hrana. Numai cineva care s-a simţit epuizat de oboseală poate înţelege ceea ce vreau să spun. Se spune că ora la care ne-am născut are o mare importanţă asupra orelor în care organismul nostru se poate reface prin somn şi, totodată, ne influenţează şi munca. Cineva care s-a născut la o oră matinală va funcţiona foarte bine în prima parte a zilei, va avea elan şi spor, ba mai mult, se va trezi cu uşurinţă la ore matinale. La polul opus, cineva care s-a născut seara va avea spor în activităţi dacă le va întreprinde seara.Sfaturi bune pentru un somn liniştit - www.elacraciun.ro

 

Totuşi, indiferent la ora la care ne-am născut, un lucru este cert: cu toţii avem nevoie de ODIHNĂ! Nu este suficient să te aşezi în pat şi să adormi pentru ca dimineaţa să te trezeşti într-o formă perfectă. Sunt câteva mici secrete pe care le-am aflat de la medicul de familie, dr. Dan Cernescu şi pe care, dacă le punem în  practică, ne pot transforma somnul în odihnă. Aşadar, iată ce trebuie să faceţi pentru un somn de vis:

1. Evitaţi să pierdeţi nopţile. Fie că munciţi, fie că sunteţi la petreceri, fie că faceţi orice altceva, încercaţi să vă băgaţi în pat cât mai devreme. Specialiştii spun că cel mai odihnitor somn este cel în intervalul 22:00-06:00. 8 ore de somn pe noapte pot face minuni şi asupra sănătăţii, dar şi asupra psihicului.

2. Evitaţi să mâncaţi mult, mai ales la cină, mâncărurile grase, carbohidraţii şi dulciurile după ora 17:00. Ultima masă trebuie luată cu cel puţin 3 ore înaninte de a vă băga în pat.

3. Evitaţi alcoolul, băuturile cu conţinut de cofeină şi zahăr în a doua parte a zilei.

4. Beţi un pahar cu lapte călduţ sau un ceai de tei sau sunătoare.

5. Evitaţi să luaţi medicamente care să vă inducă starea de somn. Cele mai multe dintre ele vă vor ajuta să dormiţi, dar creează dependenţă. După ce organismul se va obişnui cu ele, efectul va dispărea şi fie va trebui să le înlocuiţi cu altele mai puternice, fie veţi ajunge să nu mai puteţi dormi. Chiar cunosc pe cineva care a apelat la această „soluţie de moment”, iar acum face nopţi albe.

6. Dacă aveţi un job în care trebuie să staţi mult pe scaun, nu ezitaţi să faceţi cel puţin 30 de minute de exerciţii fizice. Ideal ar fi să faceţi jogging, dar şi mersul pe jos, lent, este bun.

7. O baie caldă vă va relaxa corpul. Sarea de mare ajută la relaxare toatală şi elimină toxinele din organism.

8. Masajul, mai ales după baie, face minuni!

9. Evitaţi să adormi cu televizorul, radioul sau calculatorul pornite. Cel mai bine ar fi să nu existe aparate electrocasnice în dormitor. Un alt pont ar fi să nu vă uitaţi înainte de a adormi la filme violente.

10. Citiţi o carte. Câteva pagini citite când v-aţi băgat în pat vă vor linişti şi veţi adormi mai repede.

11. Încercaţi să aveţi camera aerisită, curată, fără multe obiecte care să încarce şi să blocheze energiile.

12. Aveţi grijă să nu fiţi supăraţi, furioşi. Mama are o vorbă: „să nu laşi seara să te găsească supărat cu cineva ori necăjit pe tine”.

13. Şi nu în ultimul rând, înainte de a adormi, încercaţi să vă eliberaţi de tot ce v-ar putea preocupa. Şi încercaţi să găsiţi motive de recunoştintă pentru ziua care se apropie de final. Este un exerciţiu foarte des utilizat în pshihoterapia practică pentru a atrage în viaţa noastră cât mai mult bine!

Aşadar, nu uitaţi să fiţi pozitivi şi să dormiţi bine! 😉

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--