#DIETA

Șapte beneficii ale ceaiului verde

Scris de Ela Crăciun la 19 martie 2015

„O ceașcă de ceai mi-ar restabili normalitatea”, scria Douglas Adams în Ghidul autostopistului galactic. Și presimțea el ceva…

Se pare că dacă ai obiceiul de a consuma ceai verde regulat, minuni se întâmplă în corp.

tea-time

Recunosc, nu sunt mare fan ceai verde, dar încerc din răsputeri să îl includ în meniul zilei :). Căutând care e cea mai gustoasă combinație – cu lămîie, cu ananas, cu levănțică, am dat peste șapte beneficii majore ale acestuia. Unele, cum ar fi de pildă faptul că e un întăritor de oase mai eficient decât laptele, m-au uimit.

Drept pentru care, de vreme ce ¨sharing is caring¨, le las și aici pentru acei indeciși – ca și mine – dornici însă de o ajustare a lichidelor ingerate de-a lungul zilei.

Ceaiul verde este bun pentru oase. Mai bun decât laptele. Ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire care duce la pierderea de masă osoasă și reduce riscul de fracturi cauzate de osteoporoză, potrivit unui studiu publicat în revista Nutrition Research. Femeile care beau până la trei cești de ceai pe zi au avut un risc cu 30% mai mic de fracturi de șold.

Ceaiul verde ajută la prevenirea cancerului. Rata mică a numărului de bolnavi de cancer este redusă în Japonia unde ceaiul verde se consumă…în loc de apă. Deși cercetătorii nu se avântă în a susține că e doar meritul ceaiului verde în această situație, totuși, nu sunt de trecut cu vederea substanțele chimice precum EGCG, EGC, ECG și CE, cunoscute pentru activitatea lor antioxidantă și de protecție a celulelor de ADN. În plus, ceaiul verde ajută la protejarea pielii contra radiațiilor UV, principala cauza a cancerului de piele.

Ceaiul verde ne ajută să ne menținem greutatea optimă. Unele studii arată că reduce țesutul adipos din organism, previne obezitatea și diabetul.

Ceaiul verde reduce colesterolul.

Cup of tea and teapot with blooming tea on blur green background

Ceaiul verde ține gingiile sănătoase. Celor care beau ceai verde s-a demonstrat că le sîngerează mai puțin gingiile și prezintă risc scăzut de a face paradontoză.

Ceaiul verde e bun pentru inimă. Consumul zilnic reduce riscul de boli de inimă, potrivit Harvard Medical School. Băutorii de ceai au un risc cu 26% mai mic de a muri de un atac de cord sau accident vascular cerebral, arată rezultatele unui studiu japonez făcut pe 40.000 de participanți.

Ceaiul verde ne dă energie. O ceașcă de ceai verde conține 24-45 miligrame de cofeină și nu dă dureri de cap, tremurături și greață care vin din consumul ridicat de cofeină. Jurnalul American de Fiziologie subliniază că bând ceai verde ne creștem rezistența la efort.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--