#TIPS&TRICKS

Cum să rezolvi problemele pe care le ai cu SOMNUL. Metode confirmate de ȘTIINȚĂ care nu dau GREȘ

Scris de Ela la 21 februarie 2017

Ne petrecem cam o treime din timp dormind. Atât calitatea odihnei, cât și sănătatea noastră generală depind direct de poziția în care dormim și de ceea ce facem înainte să mergem la culcare.

Iată niște recomandări despre cum să dormi bine, pentru a repara problemele de sănătate:

1. Durerea de umăr

Dacă te trezești și te doare un umăr, evită să dormi pe acea parte. Nu e recomandat  să dormi nici pe burtă, deoarece asta duce la alinierea incorectă a umerilor. Cel mai bine e să dormi pe spate, cu o pernă ortopedică subțire sub cap. Ține o altă pernă pe stomac și îmbrățișeaz-o.

2. Durerea de spate

Dacă ai dureri de spate, e foarte important să păstrezi curbele naturale ale coloanei. Dacă salteaua nu e confortabilă, ia-ți una nouă. Cel mai bine ar fi să dormi pe spate. Pune-ți o pernă sub genunchi pentru a recăpăta curbele naturale ale coloanei și pentru a reduce tensiunea din tendoane. Încearcă să pui și un prosop împăturit sub mijloc pentru sprijin suplimentar.

3. Nu poți adormi

Ar trebui să renunți la telefon și la laptop înainte să adormi. Lumina de la ecrane ne afectează ciclul somn-veghe. Evită consumul de cafeină (din cafea, băuturi energizante, suc, ceai negru sau ciocolată) cu cel puțin 6 ore înainte de a merge la culcare. Fă exerciții fizice dimineața și după-amiaza. Asta te ajută să adormi mult mai repede și să-ți tonifiezi întregul corp, îmbunătățindu-ți circulația sanguină.

4. Nu poți să dormi

Dacă te trezești des în timpul nopții, evită să bei alcool înainte de a merge la culcare. Alcoolul întrerupe echilibrul apei din corp și afectează ciclul de dormit. În plus, temperatura camerei în care dormi ar trebui să fie între 20 și 24 grade Celsius.

5. Nu poți să te trezești

Această problemă se poate rezolva foarte ușor. Setează-ți alarma la aceeași oră, chiar și în weekend. Dacă vrei să te trezești devreme, trebuie să mergi la culcare devreme în fiecare seară.

 

Rutina somnului are un rol foarte important în susținerea organismului prin asigurarea unei minți și a unui corp odihnit.

Dacă nu vrei să ai probleme cu somnul, sunt niște obiceiuri pe care ar trebui să le eviți:

1. Nu mai bea nimic înainte să te culci!

S-ar putea să te trezești de 2-3 ori pentru a merge la baie.

2. Nu dormi la orice ore a zilei!

Formează-ți o rutină pentru somn, astfel încât creierul tău să se poată pregăti pentru asta.

3. Pune dispozitivele electronice deoparte când te culci

Altfel, lumina ecranelor îți va deranja odiha și îți va menține creierul activ.

4. Nu citi chiar înainte de a merge la culcare, ci puțin mai devreme

5. Nu folosi ceasuri deșteptătoare strălucitoare

La fel ca în cazul dispozitivelor electronice, creierul tău va rămâne activ. Alege un ceas cu lumină mai difuză.

6. Nu cumpăra o saltea ieftină!

O saltea de calitate te va ajuta să te odihnești bine și te va menține sănătos.

7. Nu cina cu mai puțin de două ore înainte de a merge la somn

Dacă te culci cu stomacul plin, corpul tău ar putea să rămână trează pentru procesul digestiei.

8. Exercițiile fizice te fac să te simți bine, dar oprește-te cu 3 ore înainte de a merge la culcare

9. Nu prea vei putea dormi cu picioarele reci

Încălzește-le purtând niște șosete.

10. Fă-ți corpul conștient de noapte și somn

Formează-ți un program, du-te la baie, spală-te pe dinți și pe față. Corpul se va pregăti de odihnă.

11. Să nu bei cafea cu mai puțin de patru ore înainte de a te odihni

Cafeina îți fortifică trupul și te face să te simți proaspăt. Bea-o numai când trebuie să rămâi treaz.

12. Dormi în cea mai bună poziție, pentru a evita durerile de spate, umăr sau gât

Încearcă să dormi într-o parte, nu pe burtă sau spate.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!