#LA DOCTOR

Obtine un abdomen perfect în 7 minute!

Scris de Ela Crăciun la 19 mai 2014

Mica biblie de sfaturi şi exerciṭii

Cine nu-şi doreşte un abdomen plat şi definit? În ciuda numeroaselor surse de informaṭie şi posibilităṭi aflate la îndemâna noastră, lupta cu stratul adipos din această zonă este, de cele mai multe ori, una îndelungată şi aprigă, cu multe probe de răbdare şi stoicism, însă rezultatul merită pe deplin. Ştim cu toṭii că “burta se dă greu jos”. Cât despre celebrele “pătrăṭele”, nici ele nu se formează bătând din palme. Nimic, însă, nu este imposibil, când avem motivaṭia şi determinarea necesare. Am pornit şi eu de curând în această “luptă” şi, încercând să aflu cât mai multe pe această temă, am stat de vorbă cu omul cel mai potrivit pentru a mă sfătui şi antrena, Alexandru Ceobanu, personal trainer la Pescariu Sports and SPA şi Dublu Campion Mondial la Culturism.

Aşa cum vă spuneam mai sus, grăsimea din zona abdomenului este cel mai greu de combătut, iar la sursa acestei probleme stau hormonii care generează predispoziṭia la a ne îngrăşa în această zonă, predispoziṭie pe care o putem “încuraja” foarte uşor printr-o “alimentaṭie deficitară şi un metabolism încetinit (datorat lipsei exerciṭiului fizic, a hidratării) sau împotriva căreia putem lupta printr-un regim alimentar echilibrat şi un stil de viaṭă ordonat”.

Obtine un abdomen perfect în 7 minute!

Există două mari posibile cauze ale formării grăsimii în jurul abdomenului şi ambele au la baza alimentaṭia deficitară. Astfel, colăceii apar fie dacă mâncăm alimente de proastă calitate, fie dacă mâncăm mai mult decât necesităṭile noastre energetice şi corpul depozitează în acei colacei surplusul. Dincolo de alimentaṭie, există, însă, şi o explicaṭie ştiinṭifică în spatele depozitării grăsimii cu precădere în anumite zone ale corpului. Receptorii responsabili pentru distribuirea grăsimii în corp sunt influenṭaṭi de echilibrul hormonal pe care îl avem: femeile, având estrogen, sunt predispuse la îngrăşarea în zona coapselor şi a abdomenului, în timp ce bărbaṭii sunt mai expuşi acestui tip de îngrăşare odată cu înaintarea în vârstă, când le scade nivelul testosteronului şi sunt mai predispuşi să se îngraşe după tiparul feminin, în zona abdomenului.

Obtine un abdomen perfect în 7 minute!

Lupta împotriva centrimetrilor în plus începe întotdeauna, aşa cum ne sfătuieşte Alex, cu “o curăṭenie generală în alimentaṭie, antrenamente, consum crescut de apă şi suplimente luate după un plan personalizat. Trebuie să eliminăm pe cât posibil toate tentaṭiile alimentare, să avem mare atenṭie la zahăr, la dulciuri şi la făinoase, să ne facem un program regulat de sport şi exerciṭiu fizic şi să bem cel puṭin doi litri de apă pe zi”.

Obtine un abdomen perfect în 7 minute!
Este vital să eliminăm total alimentele care “umflă” şi care au în componenṭă carbohidraṭi rafinaṭi în exces au mult sodiu. De asemenea, sunt de evitat şi alimentele la care există alergii sau intoleranṭe. Câteva exemple de carbohidraṭi “răi” sunt cerealele rafinate, pâinea albă, gogoşile, biscuiṭii, prăjiturile, băuturile acidulate, pastele făinoase, chips-urile, etc.

Obtine un abdomen perfect în 7 minute!

Nu vă aşteptaṭi, însă, să slăbiṭi în câteva zile. “Lucrarea” abdomenului este un proces de durată, iar programele personalizate, în funcṭie de fiecare persoană în parte. “Rezultatele pot începe să apară după prima lună, însă este un efort susṭinut pe termen mediu şi lung. Este important să continuăm să mâncăm echilibrat, să facem exerciṭii, să ne hidratăm, astfel încât aceste obiceiuri să devină un stil de viaṭă”, ne atenṭionează antrenorul Alexandru Ceobanu.

Obtine un abdomen perfect în 7 minute!

Există, ce-i drept, printre noi, şi acei norocoşi care, deşi nu mănâncă sănătos sau nu urmează un program de sport, reuşesc să arate foarte bine. Dar acestea sunt excepṭii şi situaṭia se poate schimba rapid, chiar şi în cazul lor. În ecuaṭia modului în care arătăm intră atât aspecte legate de ceea ce facem în prezent (sport, alimentaṭie), dar şi aspecte legate de metabolism şi genetică. Dincolo de forma fizică, sportul, în general, are multe avantaje şi pentru sănătate – creşte mobilitatea, echilibrul, forṭa, îmbunătăṭeşte sistemul cardiac şi pulmonar etc. Aşadar, forma fizică nu este singurul motiv care să ne determine să practicăm un sport, oricare ar fi el.

Pentru inspiraṭie şi imbold, vă invit să urmăriṭi şi, sper, să urmaṭi programul zilnic de “sculptare” a abdomenului pe care antrenorul meu, Alexandru Ceobanu ni-l recomandă. Şi nu uitaṭi: limitele sunt doar cele pe care ni le impunem noi înşine.

#EverydayIsAbsDay

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--