#TIPS&TRICKS

Migdalele, inamicele stresului și oboselii

Scris de Ela Crăciun la 27 ianuarie 2015

Dintre fructele uscate, preferatele mele sunt migdalele. În fiecare dimineață, adaug la micul dejun 7-10 migdale pe care le las de cu seară la înmuiat în apă. Migdalele reprezintă gustarea perfectă mai ales atunci când eşti stresat şi obosit datorită concentrațiilor ridicate de vitamine din complexul B, acizi graşi Omega 6, magneziu, potasiu, fosfor, zinc, seleniu, fier, calciu, acid folic, proteine şi fibre.

Mandorlo, Sicilia

Migdal în floare, Sicilia

Din aceeași familie cu cireșele, prunele și piersicile, încă din Egiptul antic și până în prezent, migdalele au rămas cel mai popular ingredient din loțiuni și crème. Cel mai mare producător de migdale la nivel mondial sunt Statele Unite ale Americii iar Organizația ONU pentru Alimentație și Agricultură nota că, în 2010, s-au produs 2,5 milioane de tone de migdale.

Nu e de mirare pentru că beneficiile lor sunt multiple:

1.  Reduc riscul de atac de cord
Cine mănâncă migdale de cinci ori pe săptămână are șanse cu 50% mai ridicate de a nu suferi un atac de cord conform Loma Linda School of Public Health.

2.  Reduc așa-numitul colesterol rău și protejează arterele
S-a constatat că flavonoidele din migdale lucrează în sinergie cu vitamina E, reducând astfel riscul de boli de inima (Cercetare Universitatea Tufts).

3.  Întăresc dinții și oasele pentru că sunt bogate în fosfor

4.  Grăsimile din migdale sunt bune și ne ajută să slăbim:)

Un studiu efectuat la St. Michael Hospital din Toronto (Canada) a de­monstrat că migdalele conţin grăsimi din seria acizilor graşi omega 3 şi omega 9. Aceste grăsimi previn bolile cardiovasculare, scăzând colesterolul şi îm­piedicând apariţia ateroamelor (de­puneri de grăsimi pe vasele sang­vine). Alături de acizii graşi omega 3 şi omega 9, rol cardioprotector are şi vitamina E din migdale. 100 g migdale conţin 24 mg vitamina E. Vitamina E şi acizii graşi omega 3 şi omega 9 din aceste fructe oleaginoase previn procesele inflamatorii, îmbătrânirea precoce şi cancerul.

644CMP

5.  Ajută la buna funcționare a creierului și a sistemului nervos

Migdale conțin riboflavină și L-carnitină, nutrienți care stimulează activitatea creierului și pot reduce, de asemenea, riscul de boala Alzheimer.

6. Reglează glicemia și ne alcalinizează corpul. Când aciditatea din organism e ridicată, riscăm să ne îmbolnăvim de osteoporoză, să avem un sistem imunitar deficient, energie scăzută și să ne îngrășăm.

Migdalele conţin o cantitate apreciabilă de fibre alimen­tare – 7 g/100 g. Fibrele îm­bunătăţesc digestia şi sti­mulează procesele naturale de detoxifiere a orga­nis­mului. Datorită vitaminelor A, E, calciului, fierului, zincului, migdalele ne ajută să luptăm contra radicalilor liberi şi stresului oxidative.

Specialiştii recomandă consumul a circa 40 g de migdale crude pe zi.

Foto: hepta.ro

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!