#LA DOCTOR

Îndreptar de nutriţie: mănânc şi slăbesc? Trei mituri nutriţionale despre care credeam că sunt reale

Scris de Ela Crăciun la 29 septembrie 2015

Food, Essen, Dessert, Nachtisch, Nachspeise, Suessspeise, suess, Suesses, Frucht, Fruechte, Obst, Beere, Beeren, Waldbeere, Waldbeeren, Waldfrucht, Waldfruechte, Biskuit, Biskuits, Jogurt, Glas, Glaeser, Einmachglas, Einmachglaeser, Brombeere, Brombeeren, Heidelbeere, Heidelbeeren, Blaubeere, Blaubeeren, Himbeere, Himbeeren, Loeffelbiskuit, Loeffelbiskuits food, dessert, afters, sweet, sweets, fruit, fruits, berry, berries, wild berry, wild berries, ladyfinger, ladyfingers, yoghurt, glass, glasses, jar, jars, preserving jar, preserving jars, blackberry, blackberries, huckleberry, huckleberries, blueberry, blueberries, raspberry, raspberries, ladyfinger, ladyfingers pp1004

Mănânc şi slăbesc?

Am auzit de nenumărate ori: există diete în care sunt permise cantităţi nepermise din anumite legume şi nu te îngraşi defel. Ceea ce poate fi adevărat la fel de bine cum poate fi fals.

De când îmi bat capul cu stilul de viaţă sănătos am învăţat un lucru esenţial: cu cât e mai simplu, cu atât e mai sănătos. Drept pentru care azi mi-am pus în cap să sap după câteva mituri dietetice consacrate care, chipurile, ar trebui să ne ajute să fentăm cumva…echilibrul şi să facem excese fără a se vedea.

O fi oare posibil?

#mitul nr. 1: dacă faci suficient sport, poţi mânca oricât de mult. FALS. Dacă vrei să slăbeşti atunci diata sănătoasă se combină cu exerciţiile fizice. Nutriţionişti spun că, în cele mai multe cazuri, corpul nu poate susţine într-o singură zi, efortul fizic necesar pentru a acoperi caloriile extra pe care le-am consumat.

#mitul nr. 2: dacă mănânci mai puţin slăbeşti mai mult şi mai repede. Atunci când suntem la dietă cheia e să mâncăm suficient şi să asimilăm nutrienţii de care corpul are nevoie. Dacă ne înfometăm atunci corpul simte nevoia să se protejeze şi încetineşte metabolismul pentru a conserva energia. Cele mai reuşite diete sunt acelea în care mâncăm puţin şi des.

#mitul nr.3: trebuie să renunţi total la carbohidraţi. FALS. Carbohidraţii care provin din mâncarea ultra-procesată trebuie scoşi complet din dietă. Fructele, legumele, fulgii de ovăz, cerealele integrale conţin carbohidraţi sănătoşi pe care e bine să îi includem în meniu.

Simplu, frumos, bun! Acum! Sper să vă fie de folos!

Sursa foto: newbeauty.com

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--