#LA DOCTOR

În vacanță sau acasă: ce NU trebuie să mâncăm niciodată la micul dejun?

Scris de Ela Crăciun la 27 august 2015

 

Pe lângă ce punem în farfurie, contează foarte mult şi ce poate folosi corpul nostru din toate alimentele pe care i le dăm. Pentru ca organismul să poată folosi nutrienţii dintr-un aliment, trebuie mai întâi să poată digera alimentul respectiv. Dacă organismul nu are condiţiile optime pentru a digera în întregime un aliment, resturile rămase nedigerate sunt dificil de eliminat, şi de aici poate rezulta o creştere în greutate şi în nivelul de toxicitate intracelular.

  • legumele pot fi combinate cu orice altă grupă de alimente (carne, brânzeturi, nuci,seminţe, grăsimi şi uleiuri)
  • evită să combini două tipuri de proteină (de ex: ouă, lactate, carne, peşte) la aceeaşi masă
  • fructele se iau ca masă separată şi nu se combină, nici nu sunt bune ca desert
  • zahărul, fructoza, mierea inhibă secreţia sucurilor gastrice, aşadar fructele se consumă fie cu 30 de minute înainte de masă, fie la trei ore după masă
  • alimentele grase nu se combină nici cu proteinele şi nici cu alimentele bogate în amidon
  • alimentele grase se asociază corect doar cu vegetalele
  • fructele acide (citrice, mere, fructe de pădure) şi cele dulci (banana, pere, mango) nu se combină
  • fructele acide se pot combina între ele, dar cele dulci se consumă doar una o dată
  • proteinele animale se combină corect cu legumele sărace în amidon (spanac, roşii,castraveţi, ardei, broccoli, varză
  • proteinele animale nu se combină niciodată cu alimente bogate în amidon (de ex: friptura cu piure sau cartofi prăjiţi, peşte cu orez, etc.) şi nici cu grăsimile, deoarece va rezulta un bol alimentar indigest
  • nucile şi alunele se consumă ca o gustare separată, necombinate cu alte grupe alimentare
  • sucurile de fructe şi legumele trebuie tratate ca alimente: mai degrabă ca o masă separate şi nu ca lichid

 

Bun, să zicem că ne-am înţeles ce şi cum mâncăm, dar ce ne facem când plecăm în vacanţă, mai ales cei care merg la all inclusive şi sunt atraşi de tot felul de bunătăţi: cum ne înfrânăm poftele şi foamea?

“Chiar dacă plecăm în vacanţă, nu trebuie să ne luăm concediu de la respectarea principiilor sănătoase de viaţă. Chiar dacă mergem într-un loc în care mâncarea abundă la orice pas, trebuie să urmăm câteva reguli simple pentru a nu ne întoarce din vacanţă cu bagajele pline de kilograme în plus”, spune Valentin Vasile, creator Limitless – Total Body Makeover, Master Trainer şi specialist în nutriţie sportivă. 

  • respectă regula celor 3 mese principale şi 2 gustări
  • adoptă oalimentaţie săracă în carbohidraţi simpli (dulciuri concentrate, sucuri, paste făinoase, orez alb)
  • compune-ţi alimentaţia zilnică în proporţie de 70% din legume (crude sau fierte, în funcţie de gradul tău de confort digestiv). Cealaltă parte a meniului să fie alcătuită din carne slabă, peşte de sezon şi specific zonei în care te afli, brânzeturi slabe, nuci şi fructe de sezon mai puţin dulci
  • nu uita să te hidratezi corespunzător. Nu înlocui apa cu sucuri, cafea, alcool
  • combină corect alimentele şi fii atent la gradul de saţietate (ridică-te întotdeauna de la masă uşor flămând şi nu ghiftuit)
  • foloseşte acest timp pentru a te relaxa, a face cât mai mult sport şi a recupera orele de somn pierdute în timpul anului

Aşadar, sper că sfaturile pe care Tania Fantana şi Valentin Vasile ni le-au oferit să ne ajute pe fiecare dintre noi să facem alegerile, dar şi combinaţiile potrivite, mai ales la orele potrivite şi să avem fiecare dintre noi corpul pe care ni-l dorim. Şi să fim sănătoşi, radioşi, fericiţi! 🙂

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--