#LA DOCTOR

Frumusețea vine din interior: 9 alimente cu efecte nocive asupra tenului

Scris de Ela Crăciun la 20 mai 2015

„Tenul frumos cu alimente sănătoase se ține” – o zicală adaptată perfect pentru aceste timpuri, când alimentația proastă este la fel de nocivă pentru piele precum fumatul.

Carbohidrații rafinați, zahărul și grăsimile trans sunt inamicii tenului curat și luminos. Așa se explică ridurile care apar în valuri, pe zi ce trece, și chiar nesuferita acnee.

Cum putem respinge eficient efectele nocive? Simplu – eliminând din alimentație acele produse care distrug colagenul și duc la îmbătrânirea prematură a tenului. Cercetând puțin, am descoperit cine sunt inamicii ascunși ai pielii noastre:

heart-shaped-sweets-wallpaper-20780-21651-hd-wallpapers

1. Dulciuri – de la jeleuri la batoane de ciocolată. Pline de zahăr, dulciurile deteriorează colagenul și elastina, proteinele care mențin suplețea și fermitatea pielii. În plus, s-ar putea să te confrunți din nou cu acneea, deși ai trecut de perioada adolescenței.

2. Cerealele „sănătoase” sunt, de fapt, dușmanii tenului tău, împachetați frumos. Cu excepția cerealelor integrale, cele rafinate sunt pline de zahăr adăugat care nu duc decât la formarea ridurilor.

3. Laptele poate fi plin de hormoni de creștere care nu dispar prin pasteurizare. Dacă ajung în corp, afectează nivelul insulinei, duc la inflamare și provoacă o explozie de ulei. Rezultatul? Mai multe coșuri. Alternativa mai sănătoasă? Laptele organic.

4. Chips-urile sunt bogate în carbohidrați rafinați așa că nu fiți surprinse dacă în timp veți observa riduri și un aspect de piele îmbrătrânită.

5. Smoothie-urile din comerț pot conține suc, iaurt înghețat, chiar și șerbet, ingrediente bogate în zahăr. Cel mai bine este să le prepari acasă cu ingrediente sănătoase și iaurt natural.

6. Siropul de agave este cunoscut ca o alternativă sănătoasă la zahărul alb dar, în realitate, poate conține mai multă fructoză decât siropul de porumb. Fructoza este metabolizată de ficat unde nu doar se transformă în grăsime dar și distruge mai ușor colagenul din organism.

awesome-soda-wallpaper-45113-46285-hd-wallpapers

7. Sucurile nu conțin un ingredient esențial din punct de vedere nutrițional – fibre. Fibrele sunt esențiale în prevenirea fluctuațiilor de zahăr din organism care îmbătrânesc prematur tenul.

food-wallpaper-13909-14515-hd-wallpapers

8. Fast food-ul, mâncarea pregătită cu multe grăsimi saturate, este extrem de nociv pentru pielea ta, fiind asociat cu apariția acneei sau înrăutățirea ei.

9. Margarina poate împiedica hidratarea corectă a organismului din cauza grăsimilor trans din compoziție. Prin urmare, pielea își pierde din suplețe și apar ridurile.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--