#LA DOCTOR

Evitaţi statul prea mult jos şi veţi evita, în timp, afecţiuni grave

Scris de Ela Crăciun la 02 iunie 2015

De câte ori vi s-a întâmplat şi vouă să vă simţiţi minunat după o oră de sport, fie la sală, fie în aer liber sau după orice tip de activitate care presupune mişcare şi punerea la muncă a muşchilor, iar la polul opus să vă simţiţi foarte rău după câteva ore de stat pe scaun la un birou sau în maşină?

Concluzia este una care ar trebui să ne pună pe gânduri: lipsa prelungită de mişcare ne distruge sănătatea. Cum? Prin stat, scade forţa musculară, iar de aici rezultă o condiţie fizică precară, din care funcţiile întregului organism au de suferit pe termen lung. Un organ nesolicitat devine, în timp, leneş.

Pericolul statului pe scaun nu este deloc de neglijat. De cele mai multe ori, oamenii care au o viaţă sedentară sunt cei mai expuşi la:

  • diabet de tip 2
  • afecţiuni cardiovasculare
  • boli cronice şi maligne
  • ateroscleroză
  • varice
  • cancer de sân
  • cancer de colon
  • dureri de spate
  • coloană inflexibilă
  • abdomen moale
  • contracţia şoldurilor
  • circulaţie deficitară
  • oase moi

Toate aceste afecţiuni apar din cauza lipsei de mişcare şi, de cele mai multe ori, a statului prelungit pe scaun. Muşchii dau stabilitate spatelui, susţin coloana vertebrală, mişcă şi controlează scheletul în ansamblul său. Dacă se stă într-o singură poziţie, cel mai adesea şezut,  aceştia se atrofiază şi aşa apar durerile de spate, dar şi alte afecţiuni.

Evitaţi statul prea mult jos şi veţi evita, în timp, afecţiuni grave

Ce este de făcut?

  • dimineaţa, când te trezeşti, fă câteva genuflexiuni, abdomene sau alte exerciţii
  • mergi pe jos către serviciu şi/sau înapoi către casă
  • alege să urci pe scări
  • fă pauze în timpul serviciului şi ridică-te de pe scaun măcar o dată pe oră
  • vorbeşte la telefon în picioare
  • întinde braţele şi ridică-te pe vârfurile picioarelor pentru a dezmorţi muşchii
  • evită ca seara să stai în faţa televizorului, după o zi în care ai stat pe scaun la birou.  Când ajungi acasă, încearcă să faci ceva să echilibrezi balanţa activităţii

Şi pentru că cei mai mulţi dintre noi stăm foarte mult pe scaun, este bine să adoptăm o poziţie corectă:

  • nu te apleca în faţă
  • ţine coatele îndoite la 90 de grade
  • ţine umerii relaxaţi
  • ţine braţele apropiate de corp
  • ţine talpă trebuie să fie pe podea
Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--