#CHICMOM

Cum să te pui din nou pe lista de priorități?

Scris de Ela la 07 decembrie 2017

Trebuie să găsești mai mult timp pentru tine”. Sau, preferata mea, “fă-ți mai mult timp pentru tine”. Cuvinte frumoase, gânduri nobile ale apropiaților și cunoscuților. Ușor de spus și, totuși, greu de făcut.

Cine nu ar vrea să să ocupe mai mult de ea? Mamă, femeie de cariera, sau un amestec dintre cele două, toate trăim în criza și apăsarea timpului. Iar aceste secunde, minute, ore, se traduc de fapt în lacune în ceea ce foarte frumos se numește generic “calitate a vieții”. Vrem și avem nevoie de mai multă odihnă și relaxare ca să ne încărcăm bateriile sau, pur și simplu, să simțim că viața nu e compusă doar din “trebuie”. Trebuie să faci mâncare, trebuie să faci curat, trebuie să ai grijă de copii. Nu, nu trebuie. Le faci pe toate pentru că le simți.

Un studiu Floriol arată că 7 din 10 femei își doresc să facă sport susținut mai des, și numai 4 din 10 femei reușesc să doarmă într-o noapte 8 ore. Eu sunt cu siguranță cuprinsă în ambele categorii.

Hai să-ti spun cum să faci să te pui din nou pe lista de priorități în care, de prea mult timp ești ultima, sau nici măcar nu îți găsești locul.

1. Primul pas aș spune că este să decizi că ai nevoie de timp pentru tine. Dar pentru că ai ajuns la acest nivel de organizare, ce-ar fi să determini exact ce ai vrea să faci în acest timp. Nu poți să câștigi un joc pe care nu l-ai definit.  Vei fi mult mai motivat dacă ai un țel clar. Fă-ți o listă cu lucruri pe care vrei să le faci. Săptămânal, lunar sau/și anual. Iar acum scrie cum îți petreci de fapt timpul și renunță la lucrurile dispensabile.

2. Serile cu tine. Tu cu tine. Ești mamă? Trimite familia la film și petrece acele ore făcând lucrurile care îți plac. Fără remușcări. Faptul că te destresezi o să te ajute ca timpul pe care îl petreci cu cei mici, cu familia, să fie chiar de calitate. Nu cu stresul și oboseala de dinainte. Ești femeie de carieră sau și una și cealaltă? Cineva vrea să te scoată în oraș și te-ai duce de complezență? Învață să spui NU. Serile cu tine, citind o carte, ieșind la alergat, sau îngrijind florile care îți plac e un lux pe care un ceai cu oameni pe care oricum nu îi vrei lângă tine nu ți-l dă.

3. Trezește-te mai devreme. Știu, unele dintre voi mi-ați trimis deja câteva gânduri bune. Atunci când o să vă organizați, cu adevărat, o să vedeți cât timp fără sens pierdeți. Te trezești în mod normal la 6.30 și în timpul zilei nu reușești să faci nimic pentru tine? Nu ai de ales. Fii pragmatică. Te vei trezi la ora 6. Faci exerciții, citești câteva pagini, îți bei cafeaua în linște. Fără Facebook, emailuri, serviciu. Nimic. Tu cu tine.

4. Ce spuneam în titlu? Să te pui în lista de priorități! Nu, nu ca metaforă. Pune-te pe lista de “obligatorii” a fiecărei zile. La ora 2.30 pm 30 de minute pentru mine. Anunță pe toata lumea că atunci când sună alarma, devii indisponibilă pentru următoarea jumătate de oră. Să nu îți fie jenă. Oamenii vor ajunge chiar să te admire pentru asta. E nevoie de mult curaj și disciplină chiar și să fii egoist.

5. Găsește o prietenă sau mai multe care să aibă aceeași nevoie nebună ca și tine de timp liber. Nu o să fie greu. Faceți un program să duceți copiii la joacă și faceți pe bona pe rând. Dacă nu ai copii, ia-ți prietena și atunci când sună ceasul, cu sfințenie, fără să vă sunați, trebuie să fiți mereu în același loc, la aceeași oră. Nu vă luați telefoanele la voi ca nu cumva vreuna să simtă nevoia să sune să spună că nu mai vine sau întârzie.

6. Dacă poți, lasă acasă mașina și nu o folosi ca să mergi sau să te întorci cu ea de la serviciu. Mergi pe jos, respiră, uită-te în jur și admiră. Dacă locuiești prea departe de serviciu, mergi oricum câteva stații pe jos. Apoi folosește transportul în común să îți planifici restul zilei. Sau dacă vrei să iei mașina personală, las-o la câteva stații distanță de serviciu, în apropierea unei stații de metrou sau autobuz. Așa ai opțiuni.

7. Să nu îți fie teamă să delegi. Nu ai de ce să te simți vinovată. Partenerul tău poate face mai multe lucruri decât îți imaginezi. Și dacă nu știe, învață. Chiar și la serviciu e posibil să faci mai mult decât trebuie și poate de asta pleci așa târziu mereu.Caută să pleci mereu la timp de la locul de muncă. E timpul tău și ai nevoie disperată de el.

Sunt zile în care sunt convinsă că nu pot să am mai mult timp pentru mine. Timp pe care să îl petrec cu Alex și Alesia. Evenimente, filmări, muncă și iar muncă. Apoi am zile când spun NU, când mă organizez și realizez că am toată ziua pentru lucrurile care îmi plac, care îmi dau energie și îmi reamintesc cine sunt eu, de fapt, sunt toate straturile sociale. Câteodată ai nevoie doar să te decizi.

Dacă nu ați văzut deja pe pagina mea de Facebook live-ul făcut alături de health coach-ul  Larisa Petrini, vreau să împărtășesc cu voi proiectul din care fac parte. Este vorba despre provocarea lansată de Floriol, Pași mici pentru tine, un pas mare pentru un stil de viață sănătos”.  Am ales să încep cu acesta, tocmai pentru că s-ar putea ca pentru mulți dintre voi să fie surprinzător că un brand de ulei ne învață cum să trăim sănătos.

Pentru mine, un stil de viață sănătos și echilibrat a fost întotdeauna o prioritate, așa că sunt în căutarea permanentă de soluții eficiente, fără a cădea totuși în cealaltă extremă, pentru că sunt și o iubitoare de gust bun, autentic, delicios.

Alături de Floriol și de Larisa Petrini, expertă în nutriție și lifestyle, am pornit în căutarea femeilor care fac față cu brio provocărilor de zi cu zi și care își doresc pentru ele și familia lor o schimbare a stilului de viață.

Dacă Larisa are un rol foarte important în a le ghida pe cele 6 câștigătoare alături de care am pornit pe acest drum, eu o să vă țin la curent pe parcursul programului  #FloriolGoHealthy, cu evoluția participantelor, dar și cu diverse sfaturi petru o viata mai sanatoasa. Vom demonta împreună mituri, vom dezbate polemici și vom căuta soluții pentru o viață sănătoasă și fericită.


Rămâi pe cel mai citit blog din România și descoperă și alte lucruri interesante!
Îţi mulţumesc că eşti unul dintre cei 1 milion de români care mă citesc!
Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!