#LA DOCTOR

Cum reintri în formă după sărbători

Scris de Ela Crăciun la 11 ianuarie 2016

IMG_0622

Mai ales atunci când vezi că blugii sunt cam strânşi pe coapse, deşi în urmă cu trei săptămâni veneau lărguţi. Pentru mine e momentul zero, când îmi amintesc de toate indulgenţele culinare :D. Îmi place să mănânc şi nu îmi place să ţin diete.

Drept pentru care, pentru că ştiu că de Sărbători dau iama în toate felurile de pe masă, mi-am pregătit, după ani de perioade post-sărbători pline de vinovăţie, un ritual care ţine aproximativ o săptămână şi în care nu mă ating de dulciuri, făinoase, cafea ori alcool, prăjeli, sosuri. Cât mai natural şi simplu cu putinţă.

Eu le-am botezat #elafit 😀 şi spre să vă ajute de fiecare dată când, ca şi mine, vă gândiţi că ar mai merge puţin tort...

Consumaţi cât mai multe fructe şi legume proaspete. Sunt o importantă sursă de vitamine şi aduc corpului nostru foarte multe beneficii, cu un aport caloric scăzut. Totuşi, ar fi bine să evitaţi fructele uscate, bananele şi strugurii pentru că au un aport ridicat de fructoza şi să variaţi în dietă fructele şi legume tocmai pentru a evita excesul de fructoza. Cele mai bune fructe sunt portocalele, lămâile, grepfrutul, pepenele verde, mango, kiwi, piersici şi fructele de pădure. Dintre legume, evitaţi cartofii şi alegeţi varză, anghinare, ardei gras, broccoli, sfeclă, morcovi, castraveţi, roşii, conopidă, dovleac, spanac. Puteţi să gătiţi aceste legume la cuptor sau la aburi, fără prăjeli şi fără ulei, sau le puteţi consumă sub formă de sucuri sau salate proaspete.

Includeţi seminţele pentru a echilibra aportul de proteine. Foarte eficiente în curele de detoxifiere sunt si semintele sau germenii de fasole, linte, lucernă, năut, floarea-soarelui, chia. Acestea pot fi consumate ca atare, în salate sau ca supe. După gust, puteţi face diverse reţete care să combine în orice fel alimentele de mai sus.

Ceai în loc de orice altă băutură. Cât de des posibil consumă ceaiuri din plante, ceai verde cald sau rece sau ceai rooibos. Cafeaua de dimineaţă poate fi înlocuită cu ceai de păpădie sau cu ceai verde. Este important să consumi aceste băuturi neîndulcite.

Pentru salate sau pentru cuptor, foloseşte doar ulei de măsline extravirgin şi ulei de cocos, foarte eficient şi pentru curele de slăbire şi foarte slab în toxine.

Fă mişcare şi râzi cu poftă cel puţin o dată pe zi. Fie că mergi pe jos, fie faci jogging, fie că faci o jumătate de oră de cardi acasă, în sufragerie ai grijă să se ridice pulsul, să te îmbujorezi şi să transpiri puţin.

Altfel, totul devine simplu, frumos şi bun! 😉

Comentarii

One thought on "Cum reintri în formă după sărbători"

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--