#LA DOCTOR

Cum ne hidratăm în timpul iernii?

Scris de Ela Crăciun la 07 ianuarie 2016

IMG_9010

Frigul mi-a dat peste cap tot ritmul vieții. Am spus-o în nenumărate rânduri, și o repet: nu îmi place frigul, iar lista argumentelor este foarte lungă.

Recent am mai constatat că există un motiv de îngrijorare cauzat de temperaturile scăzute: nu mai simt nevoia să beau apă, pur și simplu parcă nu pot bea nimic. De aici, deshidratare pentru că organismul are nevoie să fie hidratat şi când sunt temperaturi scăzute cel puţin la fel ca atunci când sunt multe grade cu plus în termometre. Iar efectele nu întârzie să apară, şi organismul meu le resimte:

  • deshidratare
  • lipsă de vitalitate, de energie
  • stări de somnolență
  • piele uscată: ten și mâini uscate
  • dureri de stomac

Am înțeles că problema este cauzată de lipsa apei pe care eu nu o beau, pentru că nu pot, nu vreau, uit, iar lista „scuzelor” poate continua. 

Totuşi, in teorie,  nu ar fi atât de greu să obţin cei 2 litri de apă pe care medicii îi recomandă, iar în decurs de 14 ore cât sunt trează (am pus 12 ore ca exemplu, să zicem că mă trezesc la 8 a.m. şi la 10 p.m mă bag în pat, deşi programul meu începe mult mai devreme şi se termină mult după miezul nopţii) am suficient timp să mă hidratez ca la carte.

Iată cât de simplu este pe hârtie ;):

dimineaţa: o cană de ceai 250 ml + o cafea (se recomandă a nu fi luată în calcul atunci când te gândeşti la hidratare) + un suc natural de fructe/legume + 1 pahar cu apă 250 – 300 ml = 750 –800 ml (fără cafea!)

până la prânz: 1 pahar de apă plată 250 ml cu câteva felii de lămâie, ideală pentru cei care nu pot bea apă simplă, dacă are lămâie îi schimbă gustul şi poţi bea mai uşor = 250 ml apă

prânz: o supă / ciorbă aproximativ 250 – 300 ml 1 pahar de apă 250 ml + o cană ceai verde 250 ml după masă = 750 – 800 ml

după amiază mai bei 1 pahar de apă 250 ml cu lămâie şi ghimbir/ un ceai

seara = 250 ml apă

la masă 1 pahar de apă 250 ml + o cană ceai verde 250 ml după masă = 500 ml

seara, înainte de a te culca, bea un ceai cald = 250 ml apă

…………………………………………………………………………….

3000 ml = 3 litri de lichid / zi din apă, ceai, suc natural şi supă sau ciorbă

Pare simplu, nu-i aşa? Ei bine, iată că cei 2 litri de care vorbesc specialiştii şi de care noi ne speriem că nu îi putem obţine într-o singură zi, sunt mult mai uşor de atins decât ne-am fi gândit.

Am să îţi împărtășesc secretul meu, pe care mi l-a împărtăşit o prietenă şi care funcţionează de minune:

  • lasă sticle de 500 ml cu apă plată sau minerală la vedere, vei vedea că ţi se va face sete numai când le vei vedea, funcţionează
  • tine la îndemână o cană în care să pui câteva felii de lămâie şi puţin ghimbir ras (cât să iei cu trei degete), pune apă şi bea, ai grijă să nu fie niciodată goală. Dar trebuie să bei apa! 😀
  • cumpără ceai diverse sortimente, plante uscate, preferatele mele sunt cele cu măr, coacăze, fructe de pădure, portocale şi măceşe. Pune 2-3 linguriţe într-un termos şi apă fierbinte, lasă câteva minute până se prepară ceaiul şi bea, apoi pune apă fierbinte din nou. Poţi repeta cam de 3 ori, ceaiul va avea gust de fructe, miros şi vei bea din plăcere. Termosul pe care îl folosesc eu  are 355 ml, deci din 2 ceaiuri ai obţinut 800 ml de apă, aproapre 1 litru

Aşadar, iată cum hidratarea pe timp de iarnă poate fi realizată mai uşor decât îmi imaginam.

Şi nu uita, din cauza deshidratării organismului apar cele mai multe probleme de sănătate.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--