#TIPS&TRICKS

Cum faci diferența dintre un ATAC DE PANICĂ și un ATAC DE CORD

Scris de Laura P la 26 iunie 2017

Atacul de panică și infarctul au simptome similare: o durere puternică în piept, transpirație, senzație de înțepături, dificultăți de respirație și greață. Faptul că infarctul poate provoca teamă face și mai probabilă posibilitatea ca oamenii să le confunde. În ciuda aspectelor asemănătoare, e posibil să înveți să le diferențiezi într-un mod eficient. Cu siguranță, dacă tu sau un membru al familiei se confruntă cu atacurile de panică, e de o importanță vitală să înțelegi diferențele dintre ele și o problemă mult mai serioasă.

Citește mai jos pentru a afla mai multe informații despre cum să deosebești infarctul de atacul de panică:

Cum să recunoști un infarct

– Oamenii descriu durerea din timpul unui infarct drept una care parcă strangulează.
– De regulă, durerea apare în centrul pieptului și se poate lăsa în jos, de-a lungul brațului stâng și de-a lungul spatelui.
– Durerea se poate răspândi și spre gât, dinți și zona fălcilor.
– Intensitatea durerii poate să varieze.
– Durerea ține mai mult de cinci minute și nu afectează respirația.
– Senzația de înțepături e resimțită, cel mai adesea, doar în brațul stâng. Aceasta este adesea însoțită de o transpirație rece și lipicioasă, – de senzația de greață și chiar de vomă.
– În punctul maxim al atacului de panică, oamenii simt frică mai ales din cauza durerii din piept și încep să se teamă că ar putea să-și piardă viața.
– În plus, oamenii au adesea dificultăți la respirație, în afară de cazurile în care infarctul provoacă atacul de panică.
– Dacă ai aceste simptome pentru mai mult de cinci minute, cheamă o ambulanță. Dacă asta nu este posibil, roagă pe cineva să te ducă la cel mai apropiat spital, cât mai curând posibil.

Cum să recunoști un atac de panică

– În ciuda a cee ace se crede, un atac de panică poate să apară în cele mai obișnuite circumstanțe.
– Simptomele unui atac de panică ajung, de obicei, la intensitate maximă după zece minute.
– Durerea e concentrate în regiunea pieptului și are un caracter schimbător – crest, apoi scade.
– Senzația de înțepătură și amorțeală care ar putea să apară în timpul unui atac de panică nu sunt resimțite numai la nivelul brațului stâng. Acestea pot să apară și la brațul drept, la picioare sau la degete.
– În timpul atacurilor de panică, oamenii simt frici iraționale, precum cea că se sufocă sau că vor înnebuni.

 

Dacă nu poți să îți dai seama dacă ai un atac de panică sau un infarct, mergi imediat la un medic. În niciunul dintre cazuri să aștepți nu e cea mai bună soluție. Dacă ai un infarct, e foarte posibil să mori dacă nu primești ajutor medical. Lipsa ajutorului medical în timpul unuiatac de panică poate înrăutăți simptomele, ceea ce înseamnă că atacurile s-ar putea repeta mai des. Dacă ești din timp examinat de un specialist, care are grijă de tine, calitatea vieții tale s-ar putea îmbunătăți. De asemenea, vei avea și o speranță de viață mai mare.

sursa: brightside.me

Citește și: 5 simptome pe care le ai înainte de a face infarct

Insuficiența cardiacă este una dintre cele mai comune cauze de deces. Această problemă apare atunci cand arterele pacientului sunt înfundate.

Există numeroși factori care determină insuficiența cardiacă, iar cele mai întâlnite sunt: fumatul, obezitatea, nivelul ridicat de colesterol și  obiceiurile de viață nesănătoase. Studiile indică faptul că bărbații sunt mai vulnerabili la atacuri de cord decât femeile.

Simptomele unui atac de cord apar ca un semn de avertizare cu aproximativ o săptămână înainte și sunt următoarele:

  • dureri în piept
  • dureri de spate
  • durere în brațul stâng
  • disconfort al maxilarului
  • obosealăNu trebuie neglijate aceste semne pentru că un atac de cord poate duce la pierderea vieții!

Citește și: 6 semne care te AVERTIZEAZĂ că riști să faci ATAC DE CORD 

Infarctul se numără printre principalele cauze ale morții timpurii din lumea modernă. Din nefericire, această boală vine pe furiș. Totuși, chiar înainte de tragedie, corpul nostru ne transmite niște semnale pe care nu ar trebui să le ignorăm. Simptomele se manifestă diferit la cele două sexe.

Iatăcâtevasemne la care femeile ar trebuisă fie foarteatente:

1. Dureri de spate, gât, maxilar și brațe
Aceste semne pot crea confuzii, fiindcă infarctul e de obicei asociat cu durerea în piept sau în brațul stâng, nu la gât sau maxilar. Durerea poate fi progresivă, sâcâitoare, acută sau bruscă. Te poate trezi în mijlocul nopții. Mergi la doctor imediat ce observi ceva ciudat.

2. Rău la stomac, dureri ascuțite
Unele simptome prevestitoare ale infarctului sunt similare cu cele ale otrăvirii, gripei sau arsurilor severe la stomac. Uneori femeile simt presiune în regiunea abdominală, de parcă le-ar „sta un elefant pe burtă”.

3. Traspirații reci
Transpirația rece e un alt simptom obișnuit în rândul femeilor. Pare să fie cumva conectat cu stresul. Dacă ți s-a întâmplat, vizitează un specialist.

4. Insuficiență respiratorie și amețeală
Problemele respiratorii apărute din senin sunt însoțitorii fideli ai infarcturilor, mai ales dacă există și alte simptome. Supraviețuitoarele spun că e de parcă au alergat la maraton, deși nici nu s-au mișcat.

5. Oboseală crescută
Dacă și după ce te odihnești te simți excesiv de obosită și nu poți face acțiuni simple (precum mersul la baie, de pildă), acesta e un semnal de alarmă și un motiv pentru a fi mai atentă la starea sistemului tău cardiovascular.

6. Presiune și durere în piept
Durerea în piept, disconfortul, o senzație de presiune – aceste simptome se manifestă indiferent de sex. Unele femei simt însă durere nu numai pe partea stângă, ci în toată zona pieptului. Dacă durerea sau presiunea nu dispare în câteva minute, sună-ți imediat doctorul.

Combinarea acestor simptome și apariția lor frecventă sunt motive suficiente pentru a consulta un specialist. Asta îți poate salva viața. Ai grijă de tine!

Citește și 12 ALIMENTE bune pentru INIMĂ care te protejează de INFARCT

Inima e unul dintre cele mai importante organe, dar, în mod surprinzător, avem cel mai puțin grijă de ea, încărcând-o zilnic cu stres și diete nesănătoase. Asta nu e bine, deoarece alimentele grase cresc nivelul de colestrol, ceea ce împiedică inima să funcționeze corect. Iată câteva produse care îți vor curăța vasele de sânge, îți vor îmbunătăți starea și vor scădea riscul de a face infarct:

1. Peștele gras
Somonul, macroul, heringul și alte tipuri grase de pește scad riscul aritmiei și aterosclerozei. Cel mai bine e să le consumi de 2-3 ori pe săptămână.

2. Fructele de pădure
Afinele și căpșunile sunt foarte bune la scăderea presiunii sângelui și dilatarea vaselor de sânge.

3. Ciocolata neagră (minim 60-70% cacao)
Aceasta reglează presiunea sângelui și luptă împotriva inflamațiilor și a coagulării sângelui.

4. Nucile
Nucile conțin fibre care ajută inima. Au și vitamina E, care ajută la scăderea nivelurilor „rele” de colesterol.

5. Uleiul extravirgin de măsline
Doar câteva linguri pe zi te vor ajuta să scazi nivelurile de colesterol „rău” și pe cele de zahăr din sânge.

6. Vinul roșu
Acesta ajută la reducerea depozitelor de grăsime din vasele de sânge și ajută la detoxifiere și pierderea în greutate. Nu uita să ar trebui să îl consumi cu moderație.

7. Ceaiul verde
O singură cană de ceai verde pe zi oprește formarea plăcilor de colesterol. Mai mult decât atât, ceaiul verde îți amplifică metabolismul și te ajută să lupți cu excesul de greutate.

8. Avocado
Avocado scade nivelurile de colesterol „rău” din sânge și ajută la curățarea arterelor. Este bogat în grăsimi benefice.

9. Rodiile
Rodiile conțin antoxidanți, scad presiunea sângelui, reglează circulația sanguină și crește nivelurile de hemoglobină.

10. Pepenele
Pepenele joacă un rol important în sănătatea vasculară – stabilizează nivelurile de colesterol și conține antioxidanți.

11. Usturoiul
Acesta dilată vasele, scade presiunea sângelui, ameliorează vasoconstricția și previne apariția plăcilor aterosclerotice.

12. Merele și perele
Aceste fructe sunt bogate în fibre și reglează circulația saguină, fiind niște alternative mai la îndemână decât rodiile.

Comentarii

One thought on "Cum faci diferența dintre un ATAC DE PANICĂ și un ATAC DE CORD"

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--