#DIETA

Cele mai sănătoase alimente au și cele mai puține calorii. Iată 20 dintre ele!

Scris de Ela Crăciun la 20 iulie 2015

Numai de ar fi toate rafturile magazinelor și supermarketurilor pline de produse fără zahăr, fără calorii și, eventual, fără grăsimi, tare bine ne-ar mai fi, nu? Din păcate, însă, cele care promit toate aceste atribute, ne dăunează pe altă parte, așa că, oricum ar fi, mai devreme sau mai târziu, trebuie să învățăm să ne hrănim și să ne formăm obiceiul de a consuma alimente cât mai naturale, cât mai nutritive și cât mai aproape de adevărul corpului nostru. E posibil să fim hrăniți cu calorii puține, foarte puține. Pe cuvânt. V-am făcut aici o listă nu cu 5, nu cu 7, ci cu 20 de alimente extrem de bogate în nutrienți și, ce să vezi, extrem de scăzute la nivel caloric.

  1. Kale – super hrănitoare, bogată în vitamine și minerale, inclusiv vitamina C și calciu, sursă excelentă de fibre și antioxidanți; o ceașca de kale conține aproximativ 33 de calorii.
  2. Rucola – la fel de bogată în vitamine și minerale; două cești de rucola însumează numai 10 calorii, așa că bazați-vă pe ea la (aproape) fiecare masă!
  3. Morcovii – sunt buni în orice dietă pentru că nu sunt atât de amari precum restul legumelor, se pot consuma ca garnitură sau ca atare, ca simplă Sunt bogați în vitamina A și C, dar sunt și o sursă bună de vitamina B, potasiu și magneziu. O ceașcă de morcovi tăiați conține în jur de 50 de calorii.
  4. Broccoli – este bogat în nutrienți și antioxidanți, vitamina C, fier, vitamina A, calciu și magneziu, dar și în fibre. O singură ceașcă are aproximativ 31 de calorii.
  5. Conopida – conține multe vitamine, minerale și antioxidanți, pentru numai 25 de calorii într-o singură ceașcă.
  6. Spanacul – este plin de fier, calciu și numeroase vitamine, iar o singură ceașcă de spanac proaspăt ne aduce doar 7 calorii, în timp ceuna de spanac gătit are numai 41 de calorii.
  7. Păstăile – bogate în vitamina A și C, sunt o bună sursă de minerale, vitamina B și fibră și însumează doar 44 de calorii într-o singură ceașcă.
  8. Varza de Bruxelles – ne aduce multe vitamine și minerale, iar o ceașcă are doar 56 de calorii.
  9. Pieptul de pui – fără piele, bineînțeles, este o sursă bună de proteină, seleniu și vitamina B-12. O palmă de piept de pui are, înainte de a fi gătit, cam 100 de calorii. Important este să îl combinăm cu alimentele potrivite și să avem grijă la porții.
  10. Grapefruit-ul –  făcând parte din familia citricelor, este bogat în potasiu, fibră, vitamină C și A. O jumătate de grapefruit conține doar 52 de calorii.
  11. Codul –  conține vitamina B-12, seleniu și proteină. O palmă (copt, nu prăjit) conține în jur de 75 de calorii.
  12. Ciupercile – bogate în vitamina D, bună sursă de vitamina B, minerale și fier. O ceașcă de ciuperci albe conține în jur de 44 de calorii.
  13. Creveții – sunt bogați în proteină, seleniu și vitamina B-12, dar și săraci în calorii; patru creveți mari, gătiți au aproximativ 26 de calorii.
  14. Roșiile – sunt bogate în vitamina A și C, conțin multă vitamină B și un număr consistent de minerale. Sunt, de asemenea, bogate în fibre. O roșie conține în jur de 35 de calorii.
  15. Țelina – conține multe fibre, calciu, potasiu și vitamina C și este săracă în calorii. O singură țelină are 10 calorii, iar o ceașcă de țelină tocată, 16 calorii.
  16. Ridichiile – sunt o sursă bună de vitamina C și de minerale, inclusiv zinc și potasiu. O singură ridiche conține doar o calorie.
  17. Căpșunile –  conțin multă vitamina C, fibre și potasiu. Sunt excelente în orice dietă, iar o ceașcă de căpșuni tăiate conține în jur de 53 de calorii.
  18. Afinele – sunt pline de antioxidanți, fibre, vitamine și minerale;  o ceașcă de afine proaspete conține numai 84 de calorii.
  19. Clementinele – au multă vitamina C, potasiu și fibră, iar o singură clementină are în jur de 35 de calorii.
  20. Pepenele roșu – conține vitamină A și C, dar și potasiu. O ceașcă de pepene roșu însumează cam 46 de calorii.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--