#TIPS&TRICKS

Ce se întâmplă în CORPUL TĂU dacă RENUNȚI la ZAHĂR pentru 3 ZILE

Scris de Laura P la 01 august 2017

Cu toții ne-am gândit să începem o dietă la un moment dat. Unii vor doar să piardă câteva kilograme înainte de o petrecere, alții se chinuie dintotdeauna să slăbească. A sosit timpul însă să nu mai crezi în mituri și să asculți semnalele pe care ți le trimite corpul.

Energia noastră vine de la carbohidrați, care includ zahărul și de la grăsimi.

Ni se spune că trebui să consumăm produse cu puține calorii și salată pentru a slăbi. Mai eficient ar fi să renunți la zahăr, pentru că:

– atunci când nu te vei mai îngrijora pentru consumul de grăsimi (în cantități rezonabile) și vei renunța la zahăr, vei putea să te menții în formă, iar sănătatea generală va fi mai bună, vei avea mai multă energie și un păr și o piele grozave.

– nu vei mai simți nevoia să verifici caloriile fiecărui produs cumpărat, iar talia ți se va micșora.

După doar trei zile fără zahăr te vei simți sătul, deși mănânci mai puțin. Nu vei mai vrea o cină consistentă și nici nu te vei mai gândi la mâncare până la micul dejun următor.

Meniul pe trei zile:

1. Micul dejun

-omletă cu șuncă sau bacon
-ouă fierte
-cafea cu lapte
-cottage cheese (cu nu mai puțin de 5% grăsime) cu fructe de pădure
-clătite pregătite cu făină de migdae
-o salată cu legume verzi și măsline

2. Prânzul

-preparate din carne – chiftele, carne prăjtă cu ceapă
-supe (fără carbohidrați, în afară de cartofi și fasole)
-salate (din orice legume și cu ulei vegetal)
-preparate din pește (exceptând felurile cu mulți carbohidrați)

3. Cina

-legume prăjite (broccoli, conopidă, spanac, ardei gras
-sos gros făcut din ouă și creveți
-pâine prăjtă cu avocado și somon
-oricare dintre opțiunile de la micul dejun

Poți schimba felurile între ele și poți mânca oricât, oricând vrei. Nu îți fie frică să experimentezi noi feluri de a găti alimentele obișnuite.

Dacă rămâi la această dietă pentru o vreme, îți va fi mai puțin foame, vei scăpa de problemele cu intestinele sau cu presiunea sângelui și vei avea mai multă energie.

Citește și: 4 motive întemeiate care te vor face să renunți la zahăr

Cei care nu ştiu că zahărul are efecte negative asupra dințior și taliei trăiesc probabil pe o insulă pustie. Totuși, acestea nu sunt singurele – sau cele mai rele – probleme pe care ni le cauzează zahărul. Iată câteva motive pentru a refuza prăjiturile de acum încolo:

1. Zahărul accelerează îmbătrânirea pielii

Când ajunge în sânge, zahărul se atașează colagenului și elastinei, proteinele responsabile de tinerețea pielii. În primul rând, ceastă interacțiune distruge proteinele, ceea ce duce la piele uscată și la apariția ridurilor. În al doilea rând, se produc noi substanțe dăunătoare, care fac pielea mai sensibilă la soare.

Ce măsuri putem lua?

Dacă îți dorești să menții tinerețea pielii pentru mai mult timp, trebuie să elimini pe cât posibil „ispita dulce”. O posibilă sursă naturală de îndulcire care nu dăunează frumuseții tale. Încearcă să eviți îndulcitorii artificiali

Adoptând un stil de viață sănătos, vei reuși să prelungești tinerețea pielii tale:

Medicii dermatologi au stabilit alături de apecialiștii în geriatrie și nustriționiști au stabilit câteva reguli cu privire la o dietă ce păstrează sănătatea tenului:

– asigută-te că ai o dietă bogată în alimente sănătoase ce au proprietăți antioxidate și carbohidrați reduși, precum somonul sau sardinele (caracatița este de asemenea o alegere sănătoasă datorită conținutului ridicat de gelatină, care este benefic pielii).

– consumă pește de cel puțin 3 ori pe săptămână, semințe de in (sau ulei de in în dressingul pentru salată) sau cânepă, legume și fructe cu puține zaharuri (fructe de pădure, brocoli) și condimente precum ghimbirul, oregano sau busuioc.

–  nu găti în ulei la temperaturi mari, nu carameliza mâncarea și nu arde prea mult mâncarea la grătar.

– consumă cel puțin 2 litri de apă pe zi, pentru că hidratarea are un rol foarte important; nici ceaiul verde nu ar trebui să-ți lipsească, consumă-l cu regularitate, pentru că are niște proprietăți antioxidante foarte puternice.

–  vinul roșu are proprietăți anti-îmbătrânire foarte puternice, așa că ai putea consuma liniștită un pahar de vin roșu; nu face exces, căci altfel vei obține efectul opus.

2. Zahărul contribuie la inflamare

Zahărul contribuie la apariția coșurilor și a ridurilor. De asemenea, crește riscul apariției multor boli, precum artrita. Dacă îndulcești ceaiul atunci când vrei să tratezi o răceală, zahărul devine un teren de reproducție pentru bacteriile din gâtul deja inflamat. Se pare, așadar, că metodele tradiționale nu sunt doar inutile, ci și dăunătoare.

3. Zahărul cauzează boli cardiovasculare

De-a lungul secolului XX, doctorii au crezut că bolile cardiovasculare pot fi prevenite prin reducerea consumului de grăsimi care măresc nivelurile de colesterol. Zahărul era considerat mai puțin periculos, iar oamenii urmau diete fără grăsimi, dar nu eliminau dulciurile. În secolul următor, situația s-a schimbat dramatic. Studii recente au arătat că zahărul crește semnificativ nivelurile de colesterol, faciliitând rămânerea acestuia pe pereții venelor avariate.

4. Zahărul te înnebunește, la propriu

Studiile au arătat că zahărul poate cauza depresie. Acesta coboară nivelul hormonului BDNF, care se găsește la cei deprimați și schizofrenici. Alte studii au arătat că prea mult zahăr poate crește anxietatea (de care încercăm să scăpăm mâncând ceva dulce – da, viața e tare ironică). De asemenea, un experiment a arătat că șobolanii se prostesc din cauza zahărului, deoarece acesta dăunează legăturilor dintre celulele creierului responsabile pentru învățare și memorie.

Citește și: 5 semne că MĂNÂNCI prea mult ZAHĂR

Zahărul este delicios! Oricine neagă asta, minte! Dar viața este nedreaptă și, ce să vezi? Zahărul nu ne face bine! Ba mai mult, în cantități prea mari poate să îți facă mult rău.

După cum știi, eu încerc să reduc pe cât se poate consumul de zahăr. Iar odată ce afli despre impactul negativ al zăhrului asupra organismului, nu îl mai privești cu aceeași ochi. Totuși, cum știi că mănânci prea mult zahăr? 

5 semne pe care ți le trimite corpul tău pentru a te anunța că mănânci prea mult zahăr.

1. Oboseala și lipsa de energie

Sentimentul constant de oboseală este unul dintre cele mai evidente semne că ai o alimentație ce conține prea mult zahăr. Este adevărat că alimentele bogate în zahăr oferă o doză de energie, însă aceasta este pentru o perioadă foarte scurtă, starea care vine după acest boost de energie fiind una de disconfort.

2. Pofta constantă de zahăr 

Dacă ai zilnic poftă de dulce sau gustări pe bază de zahăr, sunt șanse mari să fii dependent/ă de zahăr.

3. Răceli frecvente

Dacă observi că te îmbolnăvești mai des decât obișnuiai, s-ar putea să fie din cauza excesului de zahăr din dieta ta.  Consumul de prea mult zahăr poate slăbi sistemul imunitar, ceea ce face capacitatea naturala a corpului de a lupta cu raceala mai slabă decât ar fi dacă ai evita alimentele cu adaos de zahăr.

4. Creșterea în greutate

Excesul de zahăr înseamnă exces de calorii. Zahărul declanșează eliberarea de insulină, hormon ce joacă un rol foarte important în creșterea în greutate. Neluate în seamă la timp, astfel de afecțiuni pot duce la diabet zaharat.

5. Afecțiuni ale pielii  

Dacă te afli în rândul celor care suferă de acnee, rozacee, eczeme sau deshidratare, zahărul ar putea fi de vina. Am scris aici pe larg despre afecțiunile pielii care indică consumul ridicat de zahăr.

În concluzie, dacă renunțăm la zahăr, ne vom simți mult mai bine. Sau măcar să îl reducem. 🙂

Ce spui, poți micșora cantitatea de zahăr pe care o consumi?

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--