#CHICMOM

Când parfumul creează emotie

Scris de Ela Crăciun la 22 aprilie 2013

„Parfumul unei femei spune mai multe despre ea decât scrisul ei.” – Christian Dior

IMG_0024_3Parfumurile spun aproape totul despre o persoană. Pasiunea Alexandrei Paven pentru parfumeria artizanală ne ajută să înțelegem mai mult despre ‘acel’ parfum care ne definește și pe care, dintr-un motiv sau altul, încă nu l-am descoperit. De aceea, o incursiune de cîteva ore bune în lumea Createur5d’emotions, nu te lasă numai cu o noțiune simplă despre parfumeria artizanală, ci cu ceva mai multă informație despre sine, despre parfumul cu care ar trebui să te identifici și despre povestea pe care aura olfactivă o livrează, în prima și ultima instanță, despre tine. Haideți să descoperim!

Despre parfumuri am putea vorbi mult, poate şi pentru că fiecare are istoria sa, dar mai mult decât atât, fiecare pulverizare, poate fi începutul unei poveşti pentru cel care îl utilizează. „Parfumul unei femei spune mai multe despre ea decât scrisul ei”, spunea Christian Dior. Şi pe bună dreptate dacă ne gândim că alegem acele parfumuri care, parcă, ne descriu.

IMG_0028_3În ultimii ani, industria parfumurilor s-a dezvoltat mult, iar cine îşi doreşte, poate avea propriul său parfum, creat doar din ingredientele pe care posesorul le alege, şi pe care le descoperă în magazin, parfumul artizanal. Este ca o alternativă care acoperă un segment restrâns din piață, de aceea mai este cunoscută şi ca parfumerie de nişă. Totodată înseamnă producție mică , ingrediente foarte calitative, procent mare de ingrediente naturale, creativitate, distribuție redusă, concepte interesante.

Încercând să înţeleg câte ceva despre parfumul artizanal, o alternativă la parfumurile clasice cu care ne-am obişnuit, am descoperit Createur 5 D’Emotions. Şi nu este doar un magazin de parfumuri, ci si loc special, în care Alexandra Paven a dat întâlnire esenţelor. Oricine doreşte un parfum unic, este invitat „să se autodescopere, să facă asocieri, să descopere şi să miroasă”, iar la final, tot ce se vinde în acest magazin „generează o reacție, o emoţie”, după cum mi-a povestit Alexandra.

IMG_0017_3IMG_0015_3Pentru ea, totul a început acum mai bine de 10 ani, când a intrat prima dată într-o parfumerie artizanală din Bologna. S-a întors acasă şi a ştiut că asta îşi doreşte să facă, a simţit că parfumurile o pot face fericită, iar ea îi poate face pe alţii fericiţi, cu condiţia să o lase să îi ajute să îşi creeze propriile parfumuri. Deşi nu s-a gândit atunci că poate face un business din asta, azi afacerea este una deloc de neglijat. “A fost pur şi simplu o întâmplare fericită. Mă consider un om norocos să pot face ceea ce îmi place. Au fost nebunia şi curajul vârstei. Nu am văzut neapărat un potențial extraordinar de afacere, dar ideea proiectului era extraordinară”

IMG_0052_2Alexandra spune că deși acest tip de parfum poate fi achizitionat de oricine, nu toată lumea îl poartă „Nu trebuie să alegi un parfum artizanal. Nu este un <<must>> sau un trend actual. Dacă ai nevoie de aromă şi înţelegi cum şi de ce te parfumezi, poți începe să cauţi un parfum. Nu artizanal, nu mainstream . Un parfum care să te reprezinte şi să povestească despre tine. Restul este optiune personală”.

Are şi un secret: după ce aleg şi testează esenţele, oamenii sunt îndrumaţi să facă o mică plimbare de cel puţin 30 de minute, apoi să se întoarcă în magazin. Iar dacă dispun de timp, să se întorcă a doua zi, numai după câteva ore esenţele vor interacţiona cu pielea şi va rezulta produsul final.

Mireasma pe care o lăsăm în urma noastră face parte din noi, din personalitatea noastră.

„Nasul simte, iar creierul procesează, se fac mii de asocieri la nivel subliminal, şi toate sunt bucăţele de puzzle. De fapt nu cumpărăm un parfum care ne place, ci ne aducem aminte de o secundă din viață. Momentele plăcute, persoanele iubite, toate se traduc în mirosuri.”

IMG_0048_3Iar de cumpărători nu duce lipsă, pragul boutiquelui este călcat atât de clienţii fideli, pe care şi i-a făcut în cei 5 ani de existenţă, dar şi de curioşi, mereu în căutarea unui parfum care să îi reprezinte. Iar cele mai căutate parfumuri sunt cele „sexuale, senzitive, seducătoare”, după cum Alexandra ne spune zâmbind.

Şi tot pentru aceştia, Createur 5 D’Emotions pregăteşte Hierogamia, evenimentul de aniversare a 5 ani de Createur. Motto-ul este „LISTEN ! Do you SMELL art ?”.

Cu acest prilej vor fi prezenţi 5 parfumieri faimosi: Andy Tauer, Neela Vermeire , Vero Kern, Humiecki & Graef,Laborator Olfactiv. Alexandra ne promite „parfum, poezie, muzică”, iar nouă nu ne rămâne decât să o credem pe cuvânt şi să îi călcăm pragul magazinului, fie şi din curiozitate.

Comentarii

0 thoughts on "Când parfumul creează emotie"

  1. sfinx spune:

    te admir foarte mult ela

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--