#DIETA

Astăzi mergem la piaṭă!

Scris de Ela Crăciun la 23 iunie 2014

Auzim peste tot cât de important este consumul de legume, în special, cel de legume crude, mai ales acum, când este sezonul lor predilect. Şi, cu aşa pieṭe bogate în vitamine şi scăldate în culoare naturală, ar fi chiar păcat să nu profităm şi să nu aducem un beneficiu sănătăṭii noastre. Aşa că am fost şi eu la piaṭă, mi-am făcut aprovizionarea şi m-am gândit să împărtăşesc cu voi nu doar lista mea de cumpărături, ci şi proprietăṭile nemaipomenite ale legumelor care ar trebui să devină vedetele meniurilor noastre de zi cu zi.

Roșiile sunt o excelentă sursă de vitaminele A, C, K, acid folic și potasiu. Conţine în mod natural cantităţi reduse de sodiu, grăsimi saturate, colesterol sau calorii, de aceea sunt recomandate în dietele sănătoase, contribuind la reglarea greutăţii corporale şi reducerea nivelului lipidelor în sânge. Printre beneficii, roșiile stimulează digestia, oferă sațietate, ajută să eliminați kilogramele nedorite.

Rosiile sunt pline de vitamine

Dovlecelul este bogat în fibre de calitate, potasiu, apă și resurse modeste de sodiu. Are proprietăți diuretice și se digeră foarte ușor. Este recomandat celor care au probleme digestive, cardiace sau renale, diabeticilor și supraponderalilor. Printre beneficiile consumului de dovlecel se numără: sănătatea ochilor, prevenirea bolilor de inimă, scăderea tensiunii, tratarea gastritei și ulcerului, prevenirea cancerului de colon și a celui pulmonar, îmbunătățirea memoriei. Conține fibre, ceea ce îmbunătățește metabolismul.

Dovlecelul este bogat in fibre

Vinetele sunt o excelentă sursă de fibre, vitamine precum acid folic, complexul A și C și minerale precum potasiu, magneziu, calciu și fier. Conțin foarte multă apă, ceea ce ajută la detoxifierea organismului și la pierderea kilogramelor. Dar beneficiile sunt cu mult mai multe. Ajută și protejează sănătatea creierului, sistemul digestiv, inima, ține sub control diabetul și ne protejează împotriva radicalilor liberi.

Vinetele contin acid folic

Ardeii, fie ca sunt verzi, roșii sau galbeni, sunt o sursă bogată de vitamine, precum C și A, dar şi de antioxidanți, care împreună pot neutraliza radicalii liberi. Consumul de ardei previne apariția aterosclerozei și a bolilor de inimă, a durerilor și problemelor de articulații, a cancerului de prostată, cervical, de vezică și pancreas. Sănătatea ochilor, dar și a plămânilor este susținută și îmbunătățită, dacă consumați alimente cu conținut bogat de vitamina A.

Ardeii au antioxidanti

Ardeiul iute conține vitaminele C, K și B6, potasiu, fibre alimentare, tiamină, riboflavină, niacină, acid folic, fier, magneziu și fosfor. Este un stimulent și un antiseptic, poate regulariza curgerea sângelui și poate întări inima, arterele și nervii. Ajută foarte bine la arderea grăsimilor din corp. Așadar, dacă vreți să vă accelerați metabolismul și să ardeți mai multe calorii, condimentați-vă mâncărurile cu ardei iute.  Alte beneficii sunt acelea că are efect coagulant, îmbunătățeste memoria, previne atacurile cardiace, face bine corzilor vocale, elimină starea de oboseală, are efect antiinflamator.

Și pentru că verdețurile se găsesc din plin pe tarabele țăranilor, vă recomand să profitați și să le consumați cât de des puteți. Mărar, pătrunjel, busuioc, cimbru sau ceapă verde, usturoi verde, toate fac minuni pentru sănatate.  Mǎrarul este un condiment foarte aromat originar din regiunile situate la est de Mediterană, fiind folosit încă din Evul Mediu, iar egiptenii i-au cunoscut beneficiile de acum 5000 de ani. Ce îl face atât de special? Ei bine, mărarul este bogat în fier, magneziu, vitaminele A, B și C, în potasiu, sodiu şi sulf. Amelioreazǎ anxietatea şi epuizarea nervoasǎ, insomnia, tulburǎrile digestive, întǎreşte unghiile. Are proprietǎţi digestive, antispastice, antiinflamatorii şi diuretice.

Mararul amelioreaza anxietatea

Pătrunjelul ajută la întărirea sistemului imunitar, redă pofta de mâncare, întărește oasele și dinții și este foarte eficient în combaterea anemiei deoarece conține fier, un complex foarte puternic de vitamine, provitamine, magneziu, calciu, fosfor, potasiu, sulf, cupru, aminoacid și clorofilă.

Patrunjelul ajuta la intarirea sistemului imunitar

Busuiocul conţine o cantitate deloc neglijabilǎ de vitamina C, vitamina A şi substanţe tonice şi antioxidante, conține calciu şi fosfor, minerale esenţiale pentru o bunǎ dezvoltare a ţesutului osos. Are proprietǎţi digestive, laxative, tonice şi reduce febra, calmează durerile în gât, relaxează sistemul nervos. Iar ceaiul de busuioc combate cu succes insomniile.

Busuiocul calmeaza durerile in gat

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!