#TIPS&TRICKS

9 PUNCTE de pe corp pe care trebuie să le APEȘI pentru a scăpa de DURERE

Scris de Laura P la 27 iulie 2017

Toate bolile noastre sunt cauzate de nervi, ceea ce poate însemna că tratamentele pot fi asociate cu ei. Medicina populară chineză știe și practică anumite metode legate de asta din vremuri memoriale. Acestea nu te scapă de bolile serioase, dar pot trata durerile mai mici. Iată câteva exemple:

1. Durerea de gât

Poți scăpa de durerea de gât dacă îți scarpini zilnic urechea. Totul se explică prin stimularea nervilor din urechea interioară. Aceștia produc un reflex involuntar în gât și calmează spasmele musculare. Asta reduce iritația și elimină durerea neplăcută.

2. Durerea de stomac

Apasă puternic cu degetul mare pe stomac. Când te doare stomacul și respirația este îngreunată. Terminațiile nervoase din degetul mare te ajută să-ți reglezi respirația și să încetinești frecvența ritmului inimii. Astfel, te vei calma, iar senzațiile inconfortabile din abdomen vor trece.

3. Nasul înfundat

Apasă limba de cerul limbii timp de câteva secunde sau apasă un deget pe fiecare sprânceană. Aceste lucruri vor reduce presiunea sinusurilor, iar durerea va trece, flegma va ieși și tu vei putea să respiri mult mai ușor.

4. Durerea de măsea

Ține un cub de gheață în palmă. Palma are o mulțime de terminații nervoase conectate cu creierul în zona dintre degetul mare și degetul arătător. Dacă răcești acel loc, durerea de măsea va fi pur și simplu înghețată pentru o perioadă scurtă de timp, suficient cât să ajungi la dentist.

5. Durerile de cap

Strânge-ți degetul mare pentru câteva minute După cum s-a mai spus, degetul mare și arătătorul sunt conectate la creier. Dacă expui degetul mare la presiune, disconfortul cauzat de durerea de cap ar trebui să treacă.

6. Presiune crescută

Strânge degetul mijlociu cât de tare poți. Această metodă te ajută și să calmezi accesele de furie, așa că strânge-ți degetul mijlociu și în momentele de stres intens.

7. Palpitațiile inimii

Masează-ți degetul inelar. Mai întâi, inspiră puternic pe nas și expiră încept pe gură. După aceea, masează-ți ușor inelarul timp de cinci minute și continuă să respiri încet. Astfel, pulsul tău va fi calmat, iar ritmul inimii va încetini, revenind la normal.

8. Greața

Atunci când simți această senzație neplăcută, masează-ți centrul palmei. Centrul palmei este centrul tututor emoțiilor noastre. Pentru a restaura armonia, trebuie să desenezi încet un cerc cu degetele în centrul palmei. În timp ce îți faci acest masaj, încearcă să respiri cât mai relaxat.

9. Atacul de panică

Împreunează-ți palmele. Nu le apăsa. Stai așa pentru câteva minute. Calmează-te. Emoțiile și sentimentele tale se vor potoli. Presiunea sângelui din corpul tău va fi normalizată, iar respirația îți va reveni la normal.

Pentru a calma atacurile de panică, poți să încerci să ții minte și următorii pași: relaxează-te, oprește gândurile negative, spune lucruri care să te ajute și acceptă-ți sentimentele. Relaxează-te respirând. Oprește gândurile negative țipând (în mintea ta) cuvântul „STOP”. Nu-ți spune că o să mori, ci: „am doar un atac de panică ce o să treacă în trei minute dacă mă relaxez.”

sursa: brightside.me

Citește și: Cum să scapi de DUREREA DE CAP în 5 minute FĂRĂ PASTILE

Deşi ne ferim de durere, trebuie să conștientizăm că este un aliat esenţial pentru păstrarea stării de sănătate  – un semnal extrem de necesar pentru a înţelege că este ceva în neregulă în organism. Una dintre cele mai frecvente dureri de care se plânge omul modern este cefaleea sau durerea de cap. Când ai o durere de cap și nu ai pastile la îndemână, situația pare fără speranță, dar nu e așa. Poți scăpa de durerea de cap folosind presopunctura, care e un fel de masaj cu eficiență confirmată științific. E o formă de acupunctură și reflexoterapie, dar nu presupune cunoștințe medicale de specialitate.

Cum să faci masajul

Mai întâi, așază-te într-o poziție confortabilă și relaxează-te. Masajul nu durează mult – între 30 de secunde și 1 minut. Folosește mișcări ușoare, circulare. Durerea dispare de obicei în timpul masajului sau la 5-10 minute după aceea.

Sunt șase puncte care te ajută să scapi de durerea de cap:

#1

Punctul celui de-al treilea ochi sau Yintang e situat între sprâncene, unde rădăcina nasului se întâlnelte cu fruntea. Acest punct e responsabil și pentru eliminarea oboselii ochilor.

#2

Aceste puncre simetrice sunt localizate la baza marginilor interioare ale sprânceneor. Masarea acestei zone te ajută și cu nasul care curge și îmbunătățește acuitatea vizuală. Masează timp de un minut, apăsând sau folosind mișcări circulare.

#3

Aceste puncte sunt localizate în părțile laterale ale ochilor. Pentru a le găsi, caută niște gropițe în partea de jos a pomeților. Ajută la deschiderea sinusurilor, reduce durerile de cap și de dinți și te detensionează.

#4

Aceste puncte sunt în spatele capului, între urechi și capătul șirei spinării. Masarea lor contribuie la calmarea congestiei nazale, a durerilor de ochi și urechi, a durerilor severe de cap și a migrenelor.

#5

Punctele Shuai gu sunt situate la 2-3 cm de linia părului, în zona tâmplelor. Pentru a le găsi, caută niște mici gropițe. Presiunea aplicată aici calmează durerea din regiunea temporală și oboseala ochilor.

#6

Aceste puncte simetrice sunt localizate pe spatele palmelor între degetul mare și arătător. Presiunea aplicată aici calmează durerea de spate, de dinți și tensiunea din mușchii gâtului.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--