#TIPS&TRICKS

7 SFATURI care te ajută să DORMI mai bine când e PREA CALD

Scris de Laura P la 21 iulie 2017

Ne place vara, pentru că aceasta înseamnă, printre altele, zile la plajă, băuturi de fructe și rochii subțiri. Nu ne place vara deoarece nu prea putem deloc să dormim bine – cu lenjeria de pat transpirată și pielea lipicioasă, poate fi foarte greu să te odihnești bine noaptea.

Iată câteva sfaturi care poate că îți vor fi însă de folos:

1. Fă un duș chiar înainte să mergi la culcare

Se compară cu ceva sentimentul de a te băga în pat imediat după ce ai făcut duș? Credem că nu, mai ales când afară e super cald. Dacă faci un duș răcoros înainte de a te culca, temperatura corpului tău coboară și acesta nu va mai deveni lipicios.

2. Ține-ți jaluzelele sau draperiile închise în timpul zilei

Imediat ce te trezești, deschide jaluzelele sau draperiile dormitorului tău. Lumina naturală a soarelui îți ajută corpul să producă vitamina D și îți mărește nivelurile de serotonină, care îți pot îmbunătăți dispoziția. Odată ce ai terminat cu pregătirile de plecare, închide-le la loc pentru restul zilei. Dacă soarele nu îți bate în pat, temperatura va rămâne mai scăzută și rutina ta de noapte va deveni mult mai confortabilă.

3. Folosește o pernă umplută cu hrișcă

Ai dormit probabil pe aceleași perne de ani de zile. E timpul să îți iei unele noi – eventual umplute cu hrișcă, ce contribuie la circulația mai bună a aerului și nu absoarbe căldura la fel ca pernele obișnuite. Pe lângă proprietățile de răcire, pernele din hrișcă sunt maleabile și îți sprijină spațiul de sub gât, păstrându-ți coloana dreaptă și ajutându-și mușchii gâtului și ai spatelui să se relaxeze complet. Ai numai beneficii de pe urma lor.

4. Folosește o față de pernă de mătase

Când vine vorba de perne, nu contează numai ce e în interior. Odacă ce ți-ai luat perna din hrișcă, acoper-o cu o fașă de pernă de mătase. Mătasea reglează în mod natural temperatura, e mult mai blândă cu părul tău și ți-ar putea proteja pielea delicată a feței pe termen lung, de asemenea.

5. Folosește niște cearceafuri cu mai puține cusături

Numărul mare de cusături e sinonim cu luxul, dar, pe căldura verii, sunt mult mai puțin confortabile. Cu cât sunt mai multe cusături, cu atât respiră mai puțin lenjeria.

6. Dormi singură

Nu vrem să-ți jignim partenerul, copiii sau cățelul, dar dacă mai e cineva în pat cu tine va fi și mai cald. Dacă se poate, dormi singură, cu mâinile și picioarele fără să se atingă.

7. Dormi dezbrăcată

Ca să adormi, temperatura corpului tău trebuie să scadă cam cu un grad. Pentru a rămâne adormită, temperatura ideală a corpului tău trebuie să fie regulată, altfel creierul se va trezi să vadă de ce e așa cald. Dacă dormi dezbrăcată, corpul tău se va putea răci mlt mai repede, iar temperatura potrivită va fi mai ușor de păstrat și tu vei avea un somn mai sănătos.

Citește și: Cum să rezolvi problemele pe care le ai cu SOMNUL. Metode confirmate de ȘTIINȚĂ care nu dau GREȘ

Ne petrecem cam o treime din timp dormind. Atât calitatea odihnei, cât și sănătatea noastră generală depind direct de poziția în care dormim și de ceea ce facem înainte să mergem la culcare.

Iată niște recomandări despre cum să dormi bine, pentru a repara problemele de sănătate:

1. Durerea de umăr

Dacă te trezești și te doare un umăr, evită să dormi pe acea parte. Nu e recomandat  să dormi nici pe burtă, deoarece asta duce la alinierea incorectă a umerilor. Cel mai bine e să dormi pe spate, cu o pernă ortopedică subțire sub cap. Ține o altă pernă pe stomac și îmbrățișeaz-o.

2. Durerea de spate

Dacă ai dureri de spate, e foarte important să păstrezi curbele naturale ale coloanei. Dacă salteaua nu e confortabilă, ia-ți una nouă. Cel mai bine ar fi să dormi pe spate. Pune-ți o pernă sub genunchi pentru a recăpăta curbele naturale ale coloanei și pentru a reduce tensiunea din tendoane. Încearcă să pui și un prosop împăturit sub mijloc pentru sprijin suplimentar.

3. Nu poți adormi

Ar trebui să renunți la telefon și la laptop înainte să adormi. Lumina de la ecrane ne afectează ciclul somn-veghe. Evită consumul de cafeină (din cafea, băuturi energizante, suc, ceai negru sau ciocolată) cu cel puțin 6 ore înainte de a merge la culcare. Fă exerciții fizice dimineața și după-amiaza. Asta te ajută să adormi mult mai repede și să-ți tonifiezi întregul corp, îmbunătățindu-ți circulația sanguină.

4. Nu poți să dormi

Dacă te trezești des în timpul nopții, evită să bei alcool înainte de a merge la culcare. Alcoolul întrerupe echilibrul apei din corp și afectează ciclul de dormit. În plus, temperatura camerei în care dormi ar trebui să fie între 20 și 24 grade Celsius.

5. Nu poți să te trezești

Această problemă se poate rezolva foarte ușor. Setează-ți alarma la aceeași oră, chiar și în weekend. Dacă vrei să te trezești devreme, trebuie să mergi la culcare devreme în fiecare seară.

Rutina somnului are un rol foarte important în susținerea organismului prin asigurarea unei minți și a unui corp odihnit.

Dacă nu vrei să ai probleme cu somnul, sunt niște obiceiuri pe care ar trebui să le eviți:

1. Nu mai bea nimic înainte să te culci!

S-ar putea să te trezești de 2-3 ori pentru a merge la baie.

2. Nu dormi la orice ore a zilei!

Formează-ți o rutină pentru somn, astfel încât creierul tău să se poată pregăti pentru asta.

3. Pune dispozitivele electronice deoparte când te culci

Altfel, lumina ecranelor îți va deranja odiha și îți va menține creierul activ.

4. Nu citi chiar înainte de a merge la culcare, ci puțin mai devreme

5. Nu folosi ceasuri deșteptătoare strălucitoare

La fel ca în cazul dispozitivelor electronice, creierul tău va rămâne activ. Alege un ceas cu lumină mai difuză.

6. Nu cumpăra o saltea ieftină!

O saltea de calitate te va ajuta să te odihnești bine și te va menține sănătos.

7. Nu cina cu mai puțin de două ore înainte de a merge la somn

Dacă te culci cu stomacul plin, corpul tău ar putea să rămână trează pentru procesul digestiei.

8. Exercițiile fizice te fac să te simți bine, dar oprește-te cu 3 ore înainte de a merge la culcare

9. Nu prea vei putea dormi cu picioarele reci

Încălzește-le purtând niște șosete.

10. Fă-ți corpul conștient de noapte și somn

Formează-ți un program, du-te la baie, spală-te pe dinți și pe față. Corpul se va pregăti de odihnă.

11. Să nu bei cafea cu mai puțin de patru ore înainte de a te odihni

Cafeina îți fortifică trupul și te face să te simți proaspăt. Bea-o numai când trebuie să rămâi treaz.

12. Dormi în cea mai bună poziție, pentru a evita durerile de spate, umăr sau gât

Încearcă să dormi într-o parte, nu pe burtă sau spate.

Citește și: Ce spune despre relația voastră poziția în care dormiți?

Cercetările psihologice au descoperit un fapt interesant: orice schimbare în relația unui cuplu afectează imediat pozițiile de dormit. Cel mai important lucru nu este poziția pe care o aveți când vă puneți în pat. Poziția în care dormiți toată noaptea și vă treziți în dimineața este singura care contează cu adevărat.

Care e pozția voastră?

1.

1

Este populară în rândul cuplurilor căsătorite atunci când viața lor de familie este încă pasională și plin de tandrețe și iubire.

2.

2

Această poziție este foarte comună printre acei parteneri care mențin o legătură puternică între ei și comunică foarte mult.

3.

3

Ambii parteneri dorm pe spate. De obicei, o persoană oferă stabilizare, în timp ce celălalt  sprijină capul pe umărul partenerului lor, făcându-l mai dependent. Acest cuplu are o mare chimie, dar, uneori, una dintre ele consideră că este un pic incomod să fie forțat să ia punctul de vedere (și în acest caz, poziția) celuilalt în considerare.

4.

4

Această poziție este foarte asemănătoare cu cea precedentă, dar mult mai intimă. Este foarte frecvente în rândul cuplurilor care nu se tem să-și arate în mod constant sentimentele.

5.

5

Aceste cupluri sunt, de obicei, foarte fericite și se bucură cu adevărat de relațiile lor. Este poziția care reflectă respectul reciproc al spațiului personal. Spatele lor se atinge,  dovadă că este extrem de important pentru ei să simtă prezența partenerului în apropiere.

6.

6

Aceasta poziție poate însemna că acel cuplu a mers la somn după o ceartă. Cu toate acestea, există o explicație alternativă: ambii parteneri sunt, probabil, persoane foarte independente, centrate pe sine, care necesită o mulțime de spațiu personal.

7.

6415760-6-1472727155-650-c3d27c2d3f-1-1473055105

Partenerii care tind să se întindă peste tot în pat sunt de obicei cei care simt nevoia să se afirme, mai degrabă decât arată sentimentele partenerului. Comportamentul lor în relații este adesea foarte egoist și se reflectă în obiceiurile lor de dormit.

8.

8

Aceasta este una dintre pozițiile cele mai complicate, cu cel puțin două interpretări posibile:
Poziția reflectă o relație fără pasiune – cel puțin unul dintre parteneri se simte în acest fel. El/ea simte că nu mai este nevoie de niciun contact fizic sau este pur și simplu nemulțumit de partenerul său.
În al doilea caz, partenerul care întoarce spatele dorește să obțină mai multă atenție.

9.

9

De obicei, cuplurile care dorm așa au parte de armonie în familie și se bucură de încredere. Dau reciproc libertate păstrând în același timp un „pod” mic pentru a atinge și se simt reciproc, chiar și pe timp de noapte.

10.

7

Aceasta pozitie indica relații armonioase și pasionante în același timp. Poziția este foarte populară în primii câțiva ani de căsătorie. Partenerul din spatele, de obicei, joacă un rol dominant în astfel de relații. Celălalt partener, dimpotrivă, se bucură de sentimentul de a fi protejat.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!