#TIPS&TRICKS

6 TEHNICI care te vor ajuta să DORMI atât cât ai NEVOIE

Scris de Laura P la 17 iulie 2017

Publicitate

Probabil cei mai mulți dintre noi am fi fericiți dacă ziua ar avea ceva mai mult de 24 de ore, ca să putem dormi mai mult. Există însă câteva tehnici secrete de somn care te ajută să ai libere chiar și 22 de ore pe zi. Nu uita să-ți consulți medicul dacă decizi să îți modifici tiparul de somn, mai ales dacă la muncă e nevoie să fii foarte atentă/ă.

1. Strămoșii noștri dormeau 6 ore

Formula de somn: 4 ore (prima fază) + 2 ore (faza a doua) =6 ore

Strămoșii noștri dormeau în două faze separate de o perioadă de veghe. Aceasta era considerate specială și era folosită pentru practice spirituale, contemplare și citit. Dacă vrei să începi să dormi mai puțin, dar nu știi de unde să începi, ar fi bine să aplici această metodă, deoarece e cea mai confortabilă fiindcă mai poți să dormi încă o jumătatre de oră în plus.

CITEȘTE MAI JOS ȘI CE SPUNE POZIȚIA ÎN CARE DORMI DESPRE TINE

Publicitate

2. Dimaxion – 2 ore

Un pui de somn de 30 de minute la fiecare 6 ore = 2 ore

Buckminster Fuller a inventat această tehnică foarte eficientă care presupune să dormi de 4 ori pe zi timp de jumătate de oră la fiecare 6 ore. El pretindea că nu a avut niciodată mai multă energie. După doi ani, faimosul inventator a fost examinat de doctori, care au declarant dă e într-o stare de sănătate perfectă. Acesta este cel mai extrem ciclu de somn.

3. Supraomul – 2 ore

Publicitate

Un pui de somn de 20 de minute la fiecare 4 ore

Aceasta este o tehnică de dormit eficientă și convenabilă pentru mulți. Partea proastă e că nu poți întrerupe ciclul și nu poți sări peste niciun minut în care ar trebui să dormi, deoarece te vei simți epuizat/ă. Această metodă a fost folosită de Leonardo da Vinci și Salvador Dali.

4. Siesta – 6.5 ore

5 ore pe noapte + 1.5 ore ziua = 6.5 ore

Acesta era programul lui Winston Churchill. El mergea la culcare la 3 dimineața, se trezea la 8 și dormea încă o oră și jumătate după-amiaza. Trebuie neapărat să dormi între prânz și cină. Nu te gândi că faci mai puține lucruri dacă dormi ziua. De fapt, vei realiza mai multe, spunea el.

Publicitate

5. Tesla – 2 ore și 20 de minute

2 ore pe noapte și 20 de minute în timpul zilei

Extraordinarul fizician și inventator Nikola Tesla dormea numai 2-3 ore pe zi, astfel încât putea să lucreze toată noaptea. Această tehnică a primit numele său.

6. Fiecare om – 2.5 ore

2.5 ore pe noapte + un pui de somn de 20 de minute de 3 ori pe zi

Oamenii de știință au studiat tiparul de somn al bebelușilor, al oamenilor în vârstă și al animalelor. Elefanții, de pildă, dorm o oră noaptea și un sfert de oră de 3-4 ori pe zi. Acest program e considerat cel mai flexibil și unul la care te poți adapta cu ușurință.

Când să mergi la culcare pentru a te trezi odihnit la momentul potrivit

Dacă nu ești pregătit pentru astfel de experimente cu somnul, dar totuși dorești să te trezești cu ușurință, poți calcula perioada de timp în care corpul tău trece prin somnul mișcărilor oculare rapide. Acesta este momentul în care trezirea este cea mai ușoară.

sursa: brightside.me

Citește și: Cum să rezolvi problemele pe care le ai cu SOMNUL. Metode confirmate de ȘTIINȚĂ care nu dau GREȘ

Ne petrecem cam o treime din timp dormind. Atât calitatea odihnei, cât și sănătatea noastră generală depind direct de poziția în care dormim și de ceea ce facem înainte să mergem la culcare.

Iată niște recomandări despre cum să dormi bine, pentru a repara problemele de sănătate:

1. Durerea de umăr

Dacă te trezești și te doare un umăr, evită să dormi pe acea parte. Nu e recomandat  să dormi nici pe burtă, deoarece asta duce la alinierea incorectă a umerilor. Cel mai bine e să dormi pe spate, cu o pernă ortopedică subțire sub cap. Ține o altă pernă pe stomac și îmbrățișeaz-o.

2. Durerea de spate

Dacă ai dureri de spate, e foarte important să păstrezi curbele naturale ale coloanei. Dacă salteaua nu e confortabilă, ia-ți una nouă. Cel mai bine ar fi să dormi pe spate. Pune-ți o pernă sub genunchi pentru a recăpăta curbele naturale ale coloanei și pentru a reduce tensiunea din tendoane. Încearcă să pui și un prosop împăturit sub mijloc pentru sprijin suplimentar.

3. Nu poți adormi

Ar trebui să renunți la telefon și la laptop înainte să adormi. Lumina de la ecrane ne afectează ciclul somn-veghe. Evită consumul de cafeină (din cafea, băuturi energizante, suc, ceai negru sau ciocolată) cu cel puțin 6 ore înainte de a merge la culcare. Fă exerciții fizice dimineața și după-amiaza. Asta te ajută să adormi mult mai repede și să-ți tonifiezi întregul corp, îmbunătățindu-ți circulația sanguină.

4. Nu poți să dormi

Dacă te trezești des în timpul nopții, evită să bei alcool înainte de a merge la culcare. Alcoolul întrerupe echilibrul apei din corp și afectează ciclul de dormit. În plus, temperatura camerei în care dormi ar trebui să fie între 20 și 24 grade Celsius.

5. Nu poți să te trezești

Această problemă se poate rezolva foarte ușor. Setează-ți alarma la aceeași oră, chiar și în weekend. Dacă vrei să te trezești devreme, trebuie să mergi la culcare devreme în fiecare seară.

Rutina somnului are un rol foarte important în susținerea organismului prin asigurarea unei minți și a unui corp odihnit.

Dacă nu vrei să ai probleme cu somnul, sunt niște obiceiuri pe care ar trebui să le eviți:

1. Nu mai bea nimic înainte să te culci!

S-ar putea să te trezești de 2-3 ori pentru a merge la baie.

2. Nu dormi la orice ore a zilei!

Formează-ți o rutină pentru somn, astfel încât creierul tău să se poată pregăti pentru asta.

3. Pune dispozitivele electronice deoparte când te culci

Altfel, lumina ecranelor îți va deranja odiha și îți va menține creierul activ.

4. Nu citi chiar înainte de a merge la culcare, ci puțin mai devreme

5. Nu folosi ceasuri deșteptătoare strălucitoare

La fel ca în cazul dispozitivelor electronice, creierul tău va rămâne activ. Alege un ceas cu lumină mai difuză.

6. Nu cumpăra o saltea ieftină!

O saltea de calitate te va ajuta să te odihnești bine și te va menține sănătos.

7. Nu cina cu mai puțin de două ore înainte de a merge la somn

Dacă te culci cu stomacul plin, corpul tău ar putea să rămână trează pentru procesul digestiei.

8. Exercițiile fizice te fac să te simți bine, dar oprește-te cu 3 ore înainte de a merge la culcare

9. Nu prea vei putea dormi cu picioarele reci

Încălzește-le purtând niște șosete.

10. Fă-ți corpul conștient de noapte și somn

Formează-ți un program, du-te la baie, spală-te pe dinți și pe față. Corpul se va pregăti de odihnă.

11. Să nu bei cafea cu mai puțin de patru ore înainte de a te odihni

Cafeina îți fortifică trupul și te face să te simți proaspăt. Bea-o numai când trebuie să rămâi treaz.

12. Dormi în cea mai bună poziție, pentru a evita durerile de spate, umăr sau gât

Încearcă să dormi într-o parte, nu pe burtă sau spate.

Citește și: Ce spune POZIȚIA somnului despre tine

Cu toții iubim testele de personalitate. Ne place să știm cât mai multe despre noi altfel decât ne-am vedea în oglindă. Dacă de obicei trebuie să alegi între mai multe variante și să vezi unde ai o majoritate, acesta este cel mai simplu test de personalitate pe care îl poți face.

Poți afla mai multe despre tine cu un simplu test direct. Uită-te la imaginea de mai jos și alege poziția în care crezi că dormi cel mai adesea.

  • Dacă nu poți dormi fără să îți ții genunchii în afară în timp de stai pe o parte, ești o persoană calmă și de încredere. Nu te superi ușor și nu ți-e frică de viitor. Zâmbești chiar și în cele mai urâte dimineți de iarnă și te poți adapta fără probleme la orice schimbări care îți apar în viață.

  • Dacă dormi îndeosebi în poziția fetusului, simți adesea nevoia să fii protejat și înțeles. Ghemuindu-te așa încerci să te detașezi de problemele din jurul tău. Ai putea avea talent la pictat, dans și la scris.

  • Dacă dormi pe burtă cu mâinile și picioarele în afară, ești un lider. Ești impulsiv și iei inițiativa, asigurându-te că ai ordine și în viața personală și în cea profesională. Cel mai probabil plănuiești totul în avans și nu ești un fan al surprizelor.

  • Dacă dormi pe spate ai probabil o personalitate foarte puternică și ești o persoană optimistă care iubește viața și e obișnuită să fie în centrul atenției. Muncești cu încăpățânare și perseverență, dar într-un mod rațional.

  • Dacă dormi ca un soldat la apel, pe spate și cu mâinile pe lângă tine, ești probabil o persoană echilibrată, care știe ce scopuri are și se străduiește să le obțină. Poți fi strict, dar cel mai mult ceri de la tine.

  • Dacă dormi ca un bâtlan, cu un picior ridicat, sunt șanse să ai o personalitate imprevizibilă, atrasă de tot felul de aventuri. Dispoziția ți se schimbă foarte repede și asta îi face confuzi pe cei din jur. Cel mai adesea, îți e grei să iei o decizie, dar preferi stabilitatea, pacea și liniștea.

Dacă dormi în mai multe poziții, nu într-una singură, e un semn că ai personalite multilaterală, care are profunzimi ascunse pe care nici tu nu le înțelegi încă pe deplin.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
--