#TIPS&TRICKS

5 SECRETE care te ajută să alegi PEPENELE ROȘU fără să îl tai! Vânzătorii și țăranii nu ți le spun NICIODATĂ!

Scris de Laura P la 06 iulie 2017

Consumul fructelor și legumelor de tot felul a fost de mult timp asociat cu scăderea riscului apariției multor probleme de sănătate. Multe studii au arătat că un consum ridicat de pepene scade riscul de obezitate, diabet și boli de inimă și mărește speranța de viață. De asemenea, pepenele te ajută să ai un păr sănătos, îți dă energie și te ajută să pierzi în greutate.

Riscul de a face astm e mai mic în cazul celor care consumă multe alimente care conțin vitamina C. Unul dintre aceste alimente este pepenele.

Extractul suplimentar de pepene îmbunătățește sănătatea sistemului circulator la adulții obezi de vârstă mijlocie. Dietele bogate în licopen, care se găsește și în pepene, te protejează de bolile de inimă.

Fiind o sursă excelentă de antioxidanți, inclusiv vitamina C, pepenele te ajută să combați formarea radicalilor liberi care cauzează cancer. Consumul de licopen a fost asociat cu scăderea riscului de cancer de prostată.
Pepenele, datorită conținutului ridicat de apă și fibre, te ajută să previi constipația și este benefic pentru un tract digestiv sănătos.

Având în vedere că 92% din pepene este apă, acesta este o gustare grozavă în timpul verilor fierbinți de vară și te ajută să nu te deshidratezi.

Pepenele și sucul de pepene reduc durerea de mușchi și îi ajută pe atleți să-și revină după exercițiile fizice.

Cui nu-i plac pepenii? Cei mai mulți oameni au o adevărată pasiune pentru acest fruct delicios și revigorant. Unii dintre noi credem că, dacă nu ești un fermier cu experiență, nu poți cumpăra un pepene zemos, gustos, dulce și copt de tot. Asta nu e adevărat, dacă știi la ce să te uiți atunci când alegi un pepene. E posibil să știi dacă un pepene e copt fără să îl tai. Iată câteva sfaturi de la cei mai buni fermieri, ca să poți alege cel mai bun pepene:

1. Caută pata „de la câmp”

Pata galbenă, cunoscută și ca pata de la câmp, este locul în care pepenele a stat pe pământ. Pepenii copți au mereu pete de un galben cremos sau portocaliu, dar nu albe.

2. Caută „rețeaua”

Această rețea de linii maro înseamnă că albinele au atins părțile polenizatoare ale florii de multe ori. Cu cât a fost mai polenizat, cu atât mai dulce este fructul.

3. Pepeni „fată” și „băiat”

Mulți oameni nu știu că fermierii diferențiază pepenii în funcție de gen. de exemplu, „băieții” sunt mai mari, au o formă alungită și sunt mai apoși. „Fetele” au o formă mai rotunjită și sunt foarte dulci.

4. Fii atent/ă la mărime

Nu alege nici cel mai mare, nici cel mai mic pepene. Alege un fruct de mărime medie. Oricum ar fi, pepenele ar trebui să fie greu.

5. Cercetează coada

Coada uscată indică faptul că pepenele e copt, iar dacă e verde, înseamnă că pepenele a fost cules prea devreme și că nu s-a copt suficient.

Citește și: Cum alegem pepenele potrivit, fără a-l tăia?

Deși este vorba tocmai despre vedeta verii, fructul cel mai îndrăgit în sezonul estival,  sunt sigură că nu toți știți cum să alegeți un pepene copt și proaspăt. Tocmai de aceea m-am gândit să mă informez, iar îndrumările comercianților m-au ajutat mult.

În primul rând, suntem atenți la coajă. Dacă este gălbui-maronie, înseamnă că a stat mai mult la pârguit, deci, sunt șanse să fie mai bun și mai dulce.

Verificăm codiţa. Dacă locul de unde a fost desprins pepenele de pe vrej este uscat în totalitate sau chiar căzut, înseamnă că pepenele a fost cules de mai multă vreme, nu este fresh.

Verificăm nasturele (în partea opusă a codiţei). Dacă nasturele este mai mare de dimensiunea unei monede de 1 ban înseamnă că pepenele nu a ajuns la maturitate. Cu cât mai mic este nasturele, cu atât mai bine crescut este pepenele.

Verificăm coaja pepenelui, să nu fie plină de pete şi imprefecţiuni.

Mirosim coaja pepenelui. Aceasta trebui să fie plăcut parfumată. Dacă mirosul este pregnant de iarbă/castravete înseamnă că pepenele este încă necopt.

Ciocănim în coaja pepenelui. Sunetul trebuie să fie elastic, să nu sune a gol. Dacă sună a gol este vechi, dacă nu are elasticitate, poate să fie verde.

Citește și: Cele mai bune tratamente faciale pe bază de pepene roșu. Eficiente și rapide, în bucătăria ta!

Motivul pentru care pepenele roșu este o sursă excelentă de nutrienți pentru piele este foarte simplu. Cantitatea mare de apă pe care o are (92%) face din pepenele roșu un aliat al tenului tău.

Pepenele roșu este ideal pentru hidratarea tenului uscat, exfoliează pielea și conferă fermitate tenului, stimulând producția de colagen.

Tratamente cosmetice pe bază de pepene roșu

Pepene roșu+mentă pentru porii măriți

Taie în cubulețe o ceașcă de pepene roșu și pune-l într-un blender alături de câteva frunze de mentă, apoi pune pasta obținută într-un recipient pentru cuburi de gheață. După ce au stat suficient la congelator,  masează fața cu gheața astfel obținută și vei vedea rezultatele imediat.

Pepene roșu+miere pentru tenul uscat

Amestecă o lingură de suc de pepene roșu cu una de miere și lasă compoziția pe față preț de 15-20 de minute. După ce acționează, clătește fața cu apă călduță și vei avea fața perfect hidratată.

Pepene roșu+avocado contra ridurilor

Amestecă o lingură de avocado mărunțit cu una se suc de pepene roșu. Lasă amestecul pe față 20 de minute, apoi clătește cu apă caldă. Tenul va fi vitalizat și strălucitor.

Citește și: Cele mai sănătoase seminţe vin din pepenele roşu

Cele mai sănătoase seminţe vin din pepenele roşuToată lumea iubeşte pepenele roşu, mai ales vara, dar şi în septembrie. Mâncăm pepenele, dar aruncăm seminţele. Este o mare greşeală! Şi asta o spun nutriţioniştii care ne sfătuiesc să le introducem cu încredere în dieta cotidiană. Salatele sau alte preparate culinare în care se regăsesc aceste seminţe sunt adevărate surse de sănătate datorită nutrienților valoroși pe care îi conţin:

  • foarte bogate în proteine care conțin aminoacizi esențiali: arginină, triptofan, acid glutamic și lizină
  • foarte bogate şi în vitamine din grupul B
  • conțin acid pantotenic
  • conțin minerale, dintre care cel mai important este magneziul
  • alte minerale importante: fosfor, fier, potasiu, sodiu, cupru, mangan și zinc
  • grăsimi monosaturate, grăsimi polinesaturate, Omega 3 și Omega 6
  • pot fi consumate crude, dar și uscate sau coapte

Printre beneficiile pe care le aduce sănătăţii trebuie să reţinem:

  • ajută la îmbunătăţirea vederii
  • ajută inima şi previne sau tratează probleme cardiovasculare
  • reglează tensiunea arterială
  • ameliorează suferințele arterelor mici
  • tratează acneea
  • mențin sănătatea sistemului nervos
  • menţin sănătatea sistemul digestiv
  • menţin elasticitatea pielii
  • luptă împotriva radicalilor liberi
  • ajută în procesele metabolice
  • tratează constipaţia
  • elimină toxinele din organism
  • întrețin musculatura
  • ajută articulațiile
  • ajută musculatura
  • previn apariţia cancerului în special cel de prostată, uter şi esofagian
  • tratează disfuncţiile sexuale
  • tratează hemoragiile uterine

Vă dau un pont pentru a vă bucura mai mult de aroma intensă: uscaţi-le şi apoi măcinaţi-le. În acest fel, le puteţi consuma nu doar în salate, ci şi în iaurturi, supe, ciorbe sau alte preparate. Profitaţi de ele cât încă mai găsim pepeni pe tarabele din piaţă!

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!