#TIPS&TRICKS

5 alimente la care trebuie să renunți dacă vrei să slăbești

Scris de Ela la 18 iulie 2017

Atunci când suntem atente la siluetă tindem să credem că fructele au puține calorii și că sunt sănătoase și că le putem consuma pe post de gustări sau chiar în loc de cină. Totuși, asta nu e adevărat pentru fiecare tip de fructe. Multe conțin foarte mult zahăr – aproape la fel de mult ca și ciocolata. Iată ce fructe ar trebui să eviți pentru a te menține în formă:

1. Căpșuni și caise

Căpșunile sunt unele dintre cele mai bune produse pentru nutriția sănătoasă – conțin fibre, vitamina C, multă apă și foarte puțin zahăr, luptând cu celulita.

VEZI MAI JOS ȘI Ce semnificație au ETICHETELE de pe fructe

Caisele sunt destul de grele. Prea multe pot duce la indigestie, dar cel mai periculos este sâmburele.

Dacă îți place să îl consume, ar trebui să știi că acesta conține amygdalin, care formează cianura de hydrogen, o otravă puternică ce poate cauza greață, amețeală sau chiar leșin, dacă sunt consumate în cantități mari.

2. Pepene verde și pere

Pepenii galbeni și verzi conțin multe fibre și apă, te satură repede și au un efect diuretic. Aceste fructe te scapă de toxine și luptă cu celulita și acneea. Sunt de mare ajutor atunci când e cald, restabilind echilibrul de apă, ceea ce e crucial pentru silueta și pielea ta.

Perele pot întrerupe munca intestinelor, având un puternic efect constipator.

3. Fructe de pădure și avocado

Fructele de pădure nu-ți vor face niciun rău, conținând vitamina C, antioxidanți și puțin zahăr. Ele ajută la producerea de de colagen și ard grăsimea în exces.

Nu consuma avocado dacă ești la dietă – valoarea sa caloric este de 227 kcal.

4. Mere și struguri

Merele sunt printre cele mai bune fructe pentru siluetă. Nu conțin deloc grăsimi, iar valoarea lor energetică este de 60-100kcal. Conțin multe fibre și te satură, luptând cu celulita.

Strugurii nu sunt deloc prea buni – pentru siluetă și pentru tine în general. Ei conțin mult zahăr, coaja lor este greu de digerat, semințele pot congestion intestinele, iar acizii din ei dăunează smalțului dinților.

5. Grapefruit și banane

Grepfruit-ul este pe primul loc în lupta cu greutatea în exces, deoarece are proprietăți puternice de ardere a grăsimilor.

Bananele se digeră încet și au fost descoperite în ele substanțe care blochează activitatea celulelor responsabile pentru diviziunea grăsimii.

Citește și: Ce semnificație au ETICHETELE de pe fructe

Foarte multe persoane au impresia că au un stil de viață sănătos doar pentru că au un regim bogat în fructe. Ce ne dă totuși certitudinea că dacă mâncăm fructe suntem sănătoși? Dacă faci rezervele de fructe de la fermieri sau locuri în care ai mare încredere, totul este în regulă. Însă ce ne facem cu fructele din supermarket? Cum știm să lealegem pe cele mai bune?

Se poate să fi observat deja că pe toate fructele există etichete mici. Te-ai întrebat vreodată care este rolul lor? În afară de nişte sigle strălucitoare, mai există şi un cod digital PLU. Se pare că producătorii de fructe nu încearcă numai să-și facă reclamă, dar oferă prin intermediul lor și informații importante pentru consumatori.

Iată secretele acestor numere:

Un cod din 4 cifre care începe cu 3 sau 4

Dacă sunt doar 4 cifre pe etichetă, înseamnă că fructul sau legume a fost produs cu ajutorul tehnicilor agricole moderne – inclusive cantități abundente de îngrășăminte și pesticide.

Un cod de 5 cifre care începe cu 8

Când vezi o astfel de etichetă, înseamnă că fructul a fost modificat genetic în timpul procesului de creștere. Cercetările arată că pepenii, bananele și papaya sunt modificate cel mai des.

Un cod de 5 cifre care începe cu numărul 9

Fructul a fost crescut folosind metode agricole vechi, fără chimicale. E un produs organic.

Fructele fără cod PLU

Cei mai mulți oameni încearcă să găsească fructe fără etichete, dar asta ar putea să fie destul de periculos. Fructele importate ar trebui să fie etichetate – dacă nu, eticheta a fost probabil îndepărtată cu un motiv (și nu unul care să fie în avantajul consumatorului).

Citește și: Ce fructe și legume ți se potrivesc în funcție de zodie

Ziua în care te-ai născut, luna şi zodia au o influenţă majoră asupra stării de sănătate, iar alimentele pe care le consumăm nu trebuie alese la întâmplare. Un raport alimentație-zodie ne poate ajuta să vedem cât de mult influențează zodia starea de sănătate și tonusul, în funcție de ceea ce mâncăm.

Tu știi ce fructe și legume ar trebui să consumi în funcție de zodie?

Cei născuţi în zodia Berbec sunt persoane foarte hotărâte, care își aleg cu grijă alimentele și consumă doar ceea ce vor. Nu țin cont de nici un sfat, însă ar trebui să știe că fructele și legumele potrivite pentru ei sunt rodia, sfecla roşie, morcovul, conopida şi spanacul.

Taurii dau dovadă de pasiune în tot ceea ce întreprind. La fel, când vine vorba despre alimentaţie, au foarte mare grijă la ceea ce mănâncă. Iată ce legume şi ce fructe sunt recomandate pentru nativii Taur: ţelina, castravetele, bamele, pepenele roşu, portocala.

Gemenii, acel semn zodiacal cu două personalităţi, dintre care una îi îndrumă către calea corectă, iar cealaltă către păcat. Sunt persoane foarte nehotărâte şi nu pun foarte mare preţ nici pe sănătate, nici pe relaţii, nici la job nu dau foarte mare randament. Legumele şi fructele recomandate pentru Gemeni sunt: cartoful, varza roşie, strugurii albi, fasolea păstăi galbene.

Rac. Persoane foarte sociabile, sensibile, emotive, pline de compasiune, generoase, însă și foarte posesive și geloase. Iată ce fructe şi legume sunt recomandate pentru nativii Rac: bambusul, nuca de cocos, fasolea, ananasul, rucola.

Leu. Cei născuţi sub acest semn zodiacal sunt pedanţi, uşor narcisişti, iar de cele mai multe ori au de suferit de pe urma acestor aspecte. Au nevoie de complimente permanente, pentru ca ego-ul să fie alimentat. Pun foarte mare preţ pe aspectul lor fizic, tocmai de aceea au foarte mare grijă la ce alimente consumă. Iată ce legume şi ce fructe trebuie să consume un Leu pentru o viaţă sănătoasă: căpşuni, ardei gras, ceapă roşie, bame, nuci, vinete.

Fecioară. Fecioara se gândeşte la toată lumea, mai puţin la ea. Deşi foarte îngrijorată din pricina sănătăţii sale, aceasta nu face nici o schimbare atunci când vine vorba despre alimentaţia să. Iată ce legume şi ce fructe sunt recomandate pentru fecioară: dovlecelul, mărul, ridichi, hrean, pepene galben, mazăre.

Balanţa este un semn zodiacal echilibrat. Separă cu succes munca de viața de familie, dând randament pe ambele planuri. La capitolul alimentație, nu doar că are grijă de ceea ce mănâncă, dar se îngrijește și de membrii familiei. Fructele și legumele pe care o Balanță trebuie să le consumae sunt: măslinele, vinetele, ciupercile, smochinele, bananele, perele și conopida.

Scorpion. Pentru că dau dovadă de foarte multă încăpăţânare şi încredere în sine, nu vor accepta să le dictezi tu meniul. Spanacul, usturoiul, gutuile, perele, merele și cartofii sunt recomandarea în funcție de zodie.

Săgetător. Sunt deosebit de înțelepți, așa că se vor informa din timp despre ceea ce este bine sau nu să consume. Iată ce legume şi fructe sunt recomandate pentru aceştia: citrice (portocale, lămâi etc.), struguri roşii, ceapă, ardei gras, morcovi, broccoli, dovlecel.

Capricorn. Persoanele născute în această zodie sunt ambiţioase, conservatoare, precaute, sociabile, sensibile. Dacă vorbim despre viața de cuplu, sunt organizate și înțelepte, însă atunci când vine vorba despre sănătatea lor, devin delăsătoare. Ar trebui să consume varză albă, ceapă, morcovi, gulie, mazăre, banană, rodie.

Vărsător. Persoane rafinate, intuitive, curajoase, independente. Sănătatea este pe primul plan, tocmai de aceea sunt atente la ce și cât mănâncă. Sfatul este să consume: fasole, mazăre, bame, portocale, banane şi mere.

Peşti. Sensibili și cu o imaginație dezvoltată, nu îi interesează prea mult aspectul fizic, tocmai de aceea mănâncă orice, oriunde apucă. Însă porumbul, ananasul, bambusul, nuca de cocos, fasolea păstăi galbene și bananele le fac bine acestor nativi.

Citește și: Cum eliminăm substanțele nocive din legumele și fructele crescute cu îngrășăminte chimice

Efectul nociv al pesticidelor poate fi combătut cu arme inteligente

Copiii mei sunt fani ai fructelor si ai legumelor. Copiii din ziua de astăzi, nu știu, parcă simt ce este cu adevărat benefic organismului lor. Întâi miros alimentele, apoi le bagă în gură. Piața făcută săptămânal este o necesitate pentru familia noastră, dar o facem cu plăcere. Tarabele pline cu bucate din natură sunt o desfătare pentru ochi și ne întoarcem acasă cu sacoșele pline cu fructe și legume de sezon.

De altfel, calitățile nutriționale ale legumelor consumate crude și ale fructelor nu mai sunt un secret pentru nimeni. Minim două mese de legume și fructe consumate zilnic înseamnă garanția unui organism sănătos și viguros. În teorie, pentru că, în practică, realitatea este modificată semnificativ de substanțele chimice menite să le potențeze acestora creșterea: pesticidele și erbicidele. Nitrați, azotați, fosfați, sunt hrană pentru plante și otravă pentru organismul uman. Și, cu știință sau fără știință, ne-o administrăm zilnic, dacă nu am învățat încă să ne protejăm. Oamenii pasionați și deștepți au inventat moduri care să combată efectul nociv al pesticidelor.

Cum eliminăm substanțele nocive din legumele și fructele crescute cu îngrășăminte chimice
Nu pe toți ne țin baierele pungii, astfel încât, și în extrasezon, să punem pe masă produse bio, organice. Și, totuși, cum să eliminăm acest risc real pentru sănătatea noastră?

Scapă de pesticide cu ajutorul apei ozonificate!

Camelia Rosu, medic de familie și nutriționist ne oferă câteva sfaturi prețioase de combatere a toxicității din legume și fructe:

„Clasica spălare a fructelor și a legumelor, trebuie făcută extrem de bine, ca să mai diminueze, cumva, concentrația unora dintre chimicale. Dar una dintre cele mai bune metode, pe care o sugerez tuturor cititorilor dumneavoastră este aceea de a folosi ozonizarea. Există aparate speciale care ozonizează apa în care sunt ținute legumele si fructele. Este suficient dacă se țin legumele și fructele 5-7 minute în acea apă. Practic, in cinci minute se scapă de 95% din tot acest balast pe care noi, altminteri, dacă îl ingerăm, ne provoacă efecte extrem de dezagreabile și nocive în corp.”

Remedii naturale de combatere a pesticidelor din legume și fructe

“Există remedii naturale, există suplimente nutritive al căror rol este exact acela de a neutraliza, printr-un gradient de concentrație, pur si simplu, aceste impurități. Și aceste remedii* nu numai că elimină pesticidele, dar si metalele grele, inclusiv radiațiile. Este un mit faptul că, prin fierbere, aceste substanțe nocive ar putea fi anihilate. Dimpotrivă, chiar se concentrează. Dacă este să considerăm prezervarea enzimelor, a vitaminelor, a tuturor substanțelor bune dintr-o legumă sau fruct, întotdeauna avem un avantaj de sănătate.”

Și chezășie stă statistica de sănătate, semnificativ mai bună, a persoanelor care sunt ovo-lacto vegetariene sau raw-vegan.

*Exemple de minerale, de enzime și micronutrienți cu ajutorul cărora poți elimina pesticidele, metalele grele, radiațiile din organism:

– seleniu, zeolit, vitamina C organică, siliciu, extractul de lucernă, spirulina, rășina mumio, clorella s.a.m.d. .

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--