#TIPS&TRICKS

5 EXERCIȚII care te scapă de CELULITĂ în 2 SĂPTĂMÂNI

Scris de Laura P la 27 iulie 2017

Celulita – cel mai rău coșmar al celor mai multe femei. E la fel de rău ca atunci când îți vezi primele fire de păr alb. Te neliniștește și te deprimă în același timp, pentru că știi că vârsta își spune cuvântul și că nu vei mai fi tânără.

Celulita te ia prin surprindere – și partea cea mai rea e că nu apare numai la anumite vârste sau numai la oamenii supraponderali. E ceva obișnuit pentru majoritatea femeilor, care nu prea pot să scape de ea complet.

VEZI MAI JOS 5 EXERCIȚII CARE REDUC CELULITA ÎN 2 SĂPTĂMÂNI

Celulita este un tip de grăsime. Este grăsime subcutanată, adică sub stratul de piele și se găsește de obicei între mușchi și tendoanele fibroase care ne conectează pielea de mușchi. Cantitatea de grăsime care împinge mușchii depinde de puterea mușchilor. Cu cât sunt mai slabi, cu atât mai multă grăsime pot adăposti între ei și piele.

De obicei faci celulită după pubertate și nu are legătură cu greutatea ta. Totuși, celulita este mai proeminentă la femeile mai în vârstă, deoarece pielea devine mai subțire cu timpul. Mușchii tuturor slăbesc pe măsură ce îmbătrânim, așa că se strânge mai multă grăsime și, prin urmare, mai multă celulită.

Celulita poate să apară oriunde pe corp, dar, de cele mai multe ori, se găsește în zona fundului și a coapselor, deoarece acolo se găsește cea mai multă grăsime din corp de obicei.

E celulita genetică?

Da. Nu e în întregime vina ta dacă ai celulită. Aceasta este genetică și poate fi transmisă în familie. Totuși, poți mereu să faci niște exerciții care să te ajute să o diminuezi. Iată câteva dintre ele:

1. Fandare laterală stil pocal

Stai cu picioarele apropiate. Ține o ganteră în poziție verticală cu ambele mâini, la nivelul pieptului. Întinde apoi un picior și apleacă-te spre celălalt, cât de departe poți, îndoindu-ți genunchii și coborându-ți coapsele. Schimbă părțile și repetă.

2. Genuflexiune plie

Stai cu picioaele depărtate și cu degetele de la ele îndreptate în exterior. Ține o ganteră în poziție verticală la nivelul pieptului și împinge-ți genunchii în afară.

3. Pod cu greutate

Stai pe spate, cu genunchii îndoiți și picioarele drepte. Ține o ganteră pe stomac cu ambele mâini. Ridică-ți șoldurile trăgându-ți genunchii spre tine. Menține poziția cu șoldurile ridicate timp de trei secunde, apoi repetă.

4. Ridicări de la sol

Stai pe podea pe o parte și ridică-ți corpul. Păstrează-ți brațul pe podea și stai cu picoarele unul deasupra celuilalt. Ridică piciorul de sus și menține poziția pentru trei secunde. Apoi repetă.

5. Fandare inversă

Stai cu picioarele depărtate și cu mâinile pe lângă tine. Ține o ganteră în fiecare mână. Fandează cu un picior și asigură-te că îți ții ambii genunchi îndoiți la 90 de grade. Menține poziția pentru 2 secunde, apoi repetă.

Fă seturi de 20, repetând fiecare exercițiu de două ori.

Poți scăpa de celulită?

Să scapi de celulită în întregime nu e un lucru realizabil 100%, însă cu siguranță îi poți diminua efectele. Axează-te pe exerciții care vizează zonele corpului ce sunt predispuse la celulită. Astfel de exerciții îți vor strânge mușchii și îți vor tonifica corpul, făcând celulita să se reducă treptat.

Citește și: 8 METODE prin care poți scăpa de BURTICĂ și BALONARE fără să faci SPORT

Burtica umflată este unul din modurile prin care se manifestă balonarea, care este un proces natural al corpului. În stare normal, cam un litru (aproximativ jumătate) din stomac și intestine este plin cu gaz. Aerul din stomac este rezultatul muncii microorganismelor florei intestinale – bacterii care ajută la procesul digestiv. Cu cât îi este mai greu stomacului să digere mâncare, cu atât e produs mai mult gaz.

Iată câteva metode pentru a scăpa de balonare și pentru a-ți îmbunătăți funcționarea stomacului:

1. Masarea acestui punct reduce formarea gazului și calmează stomacul

Punctul de început este buricul. Pune patru degete orizontal deasupra. Punctul dorit este deasupra arătătorului. Masează-l timp de 2-3 în minute în sensul acelor de ceasornic și încă 2-3 minute în sensul invers. Dacă ai făcut totul cum trebuie, vei simți un gust acru în gură și salivarea va crește.

2. Acest masaj va elimina retenția de apă și va calma durerea de stomac

Acest punct e situate la nivelul celui de-al doilea deget de deasupra buricului. Apasă-l și masează-l timp de 2-3 minute în sensul acelor de ceasornic și încă 2-3 minute în sensul invers.

3. Acest tip de masaj va crește activitatea intestinală și va elimina greutatea

Pune patru degete orizontal sub buric. Punctul corect este localizat sub degetul mic. Trebuie să-l masezi timp de 2-3 minute în sensul acelor de ceasornic și încă 2-3 minute în sensul invers. Dacă faci totul cum trebuie, vei scăpa de balonare.

Balonarea poate avea o mulțime de cauze la o persoană sănătoasă – sunt legate de nutriție și de funcționarea stomacului. Iată câteva sfaturi de bază:

1. Bea un pahar de apă caldă cu lămâie în fiecare dimineață

Un pahar de apă cu suc de lămâie cu 15-30 de minute înainte de masă ajută la normalizarea secreției de acid gastric, calmează simptomele arsurii la stomac și previne eructarea și formarea de gaz în intestin. În plus, lămâia conține multă vitamina C, benefică pentru organism.

2. Nu bea lapte și cafea la micul dejun

Laptele stimulează producerea de acid gastric și mărește aciditatea. Nu-l considera ceva de băut – este un aliment și e destul de greu. Alege iaurt, care conține probiotice care ajută bacteriile stomacului în procesul digestiv. Și cafeaua sau berea afectează stomacul.

3. Nu bea în timpul mesei

Dacă bei ceva în timp ce mănânci, diluezi acidul gastric și concentrarea enzimelor responsabile cu digestia. Astfel, începe procesul de fermentare și digestia durează mai mult.

4. Nu bea alcool pe stomacul gol

Alcoolul stimulează producerea de acid gastric, cee ace, în absența mâncării, încetinește funcționarea stomacului și îi corodează pereții. Dacă bei frecvent alcool înainte să mănânci, în timp microflora stomacului și a intestinelor va fi distrusă. Dacă trebuie să bei, nu o face pe stomacul gol.

5. Nu „mânca aer”

Atunci când mâncăm în grabă, când vorbim la masă, nu mestecăm cum trebuie, mestecăm gumă sau fumăm, înghițim prea mult aer. Nu e periculos, dar duce la balonare sau formarea gazelor.

Citește și: 5 tipuri de BURTICĂ pe care nu le ai din cauză că ești GRASĂ

Fetele caută mereu să arate perfect, însă se întâmplă uneori ca burtica să nu dispară, în ciuda alimentaţiei sănătoase şi a exerciţiilor fizice regulate. Iată care sunt cauzele:

1. „Pluta de salvare”
Trăsătura particulară – rotițele laterale. Acest tip de burtică e cauzat de stilul de viață sedentar, de pasiunea pentru deserturi și alcool. Redu cantitatea de alcool – câteva pahare de vin consumate de 3-4 ori pe săptămână îți măresc stomacul. Fii atentă la dietă. Evită produsele dietetice cu un conținut scăzut de grsimi. Mănâncă ouă, carne slabă, legume și alimente cu grăsimi benefice – avocado, nuci, pește gras. Fă-ți timp pentru exerciții fizice.

2. „Burtica stresului”
Grăsimea se concentrează în zona buricului. Aceasta apare dacă nivelul de cortizol din organismul tău e ridicat, dacă sari adesea peste mese, dacă bei multă cafea sau dacă dieta ta include alimente nesănătoase. Culcă-te devreme, relaxează-te înainte de a te băga la somn. Poți face exerciții de respirație sau băi lungi. Nu te forța prea mult în timpul exercițiilor fizice și include în dieta ta magneziul, care este un mineral „calmant”

3. Burtică lăsată

Aceasta poate să existe din pricina maternității recente, din cauza unei diete și a unor exerciții fizice monotone, dar și din cauza unei coloane vertebrale distorsionate. Consumă multe fibre, nu face genuflexiuni, care ar putea să mărească presiunea asupra spatelui și distribuie în mod egal greutatea. Bea mai multă apă și consumă alimente ușor de digeat.

4. Burtică de mamă
După naștere s-ar putea să pară că ești încă însărcinată, deorece ai început antrenamentul prea devreme (după naștere e recomandat să aștepți 2-3 luni înainte de a face exerciții fizice) sau fiindcă ai mușchii pelvisului slăbiți. Include în dieta ta ficat de cod, încearcă să mănânci alimente care conțin grăsimi sănătoase și fă exerciții pentru pelvis.

5. Abdomen inflamat
Dacă abdomenul tău e plat dimineața, iar seara se umflă, asta s-ar putea întâmpla din cauza alergiilor alimentare, a unui intestin puțin activ sau a unei flore intestinale dezechilibrate. Nu mai consuma produse care conțin gluten, produse lactate procesate sau alcool. Consumă mai multe verdețuri, pui, pește. Nu sări peste micul dejun, mestecă bine mâncarea și bea multă apă. Nu mânca seara.

Citește și: 5 EXRCIȚII care NU te fac să SLĂBEȘTI

Oamenii tind să creadă că orice activitate fizică îi va face să slăbească. Asta nu e chiar adevărat – dacă vrei să slăbești e mai bine să nu faci niște exerciții care au ca efect creșterea masei musculare. Iată care sunt exercițiile ineficiente pentru slăbit și cu ce pot fi înlocuite:

1. Înclinări într-o parte

Multe fete fac astfel de înclinări folosind o ganteră. Acest exercițiu dezvoltă mușchii oblici și micșorează talia. Nu folosi greutăți sau nu unele care depășesc 1,5-2kg și nu face acest exercițiu decât o dată pe săptămână.

2. Genuflexiunile

Genuflexiunile sunt unele dintre cele mai eficiente exerciții pentru întărirea mușchilor fesei și coapselor. Dacă ești mai grăsuță nu vei reuși însă decât să faci acele zone să pară mai mari. E valabil și pentru picioare. Nu exagera cu genuflexiunile. Nu folosi greutăți și fă 20-30 de repetări pentru 4-5 seturi la un interval de 30-40 de secunde.

3. Folosirea unui simulator


Coapsele interioare și exterioare sunt unele dintre cele mai problematice zone. Sperând că vor scăpa de greutatea în exces, femeile fac exerciții cu greutăți maxime, dar asta nu e util. Nu mai face acest exercițiu sau folosește greutăți mai mici.

4. Exerciții de întărire a spatelui

Întărirea spatelui e ceva foarte important, dar dacă faci exerciții pentru asta prea frecvent, spatele tău va fi prea mare și va strica proporțiile siluetei feminine. Nu face astfel de exercițiu decât o dată pe săptămână. Nu folosi greutăți prea mari. Fă mereu niște exerciții de încălzire, care te vor ajuta să întărești mușchii spatelui fără a construe masă musculară.

5. Flotări

Acest exercițiu e convenabil deoarece nu necesită echipament suplimentar și poate fi făcut și acasă. Nu exagera însă – acest exercițiu lucrează mușchii pieptului și mușchii biceps și triceps. Dacă ai probleme cu greutatea, umerii și brațele tale vor părea mai mari. Fă flotări folosindu-te de o bară. Acestea îți vor lucre abdomenul.

Nu uita regulile de care trebuie să ții cont dacă scopul tău e să slăbești:

1. Combină exercițiile de putere cu cele cardio
2. Schimbă-ți programul de exerciții și urmează diferitele variații ale exercițiilor pentru același mușchi
3. Urmează o dietă și fă exerciții cu mai puțină greutate, dar în mai multe seturi, cu mai multe repetări și cu mici pauze.

Citește și: 5 tipuri de BURTICĂ pe care nu le ai din cauză că ești GRASĂ

Fetele caută mereu să arate perfect, însă se întâmplă uneori ca burtica să nu dispară, în ciuda alimentaţiei sănătoase şi a exerciţiilor fizice regulate. Iată care sunt cauzele:

1. „Pluta de salvare”
Trăsătura particulară – rotițele laterale. Acest tip de burtică e cauzat de stilul de viață sedentar, de pasiunea pentru deserturi și alcool. Redu cantitatea de alcool – câteva pahare de vin consumate de 3-4 ori pe săptămână îți măresc stomacul. Fii atentă la dietă. Evită produsele dietetice cu un conținut scăzut de grsimi. Mănâncă ouă, carne slabă, legume și alimente cu grăsimi benefice – avocado, nuci, pește gras. Fă-ți timp pentru exerciții fizice.

2. „Burtica stresului”
Grăsimea se concentrează în zona buricului. Aceasta apare dacă nivelul de cortizol din organismul tău e ridicat, dacă sari adesea peste mese, dacă bei multă cafea sau dacă dieta ta include alimente nesănătoase. Culcă-te devreme, relaxează-te înainte de a te băga la somn. Poți face exerciții de respirație sau băi lungi. Nu te forța prea mult în timpul exercițiilor fizice și include în dieta ta magneziul, care este un mineral „calmant”

3. Burtică lăsată

Aceasta poate să existe din pricina maternității recente, din cauza unei diete și a unor exerciții fizice monotone, dar și din cauza unei coloane vertebrale distorsionate. Consumă multe fibre, nu face genuflexiuni, care ar putea să mărească presiunea asupra spatelui și distribuie în mod egal greutatea. Bea mai multă apă și consumă alimente ușor de digeat.

4. Burtică de mamă
După naștere s-ar putea să pară că ești încă însărcinată, deorece ai început antrenamentul prea devreme (după naștere e recomandat să aștepți 2-3 luni înainte de a face exerciții fizice) sau fiindcă ai mușchii pelvisului slăbiți. Include în dieta ta ficat de cod, încearcă să mănânci alimente care conțin grăsimi sănătoase și fă exerciții pentru pelvis.

5. Abdomen inflamat
Dacă abdomenul tău e plat dimineața, iar seara se umflă, asta s-ar putea întâmpla din cauza alergiilor alimentare, a unui intestin puțin activ sau a unei flore intestinale dezechilibrate. Nu mai consuma produse care conțin gluten, produse lactate procesate sau alcool. Consumă mai multe verdețuri, pui, pește. Nu sări peste micul dejun, mestecă bine mâncarea și bea multă apă. Nu mânca seara!

sursa: brightside.me

Citește și: 10 secrete de stil care te ajută să pari mai slabă

Silueta ideală este cea în formă de clepsidă, iar femeile care au o astfel de constituție se pot simți cu adevărat norocoase. Așadar, idealul de femeie estea cea care are o talie bine definită și partea de sus și de jos a corpului egale. Dacă trupul tău nu are această formă, nu trebuie să fii dezamăgită, pentru că există o mulțime de soluții prin care poți creea iluzia unei siluete perfecte. Iată câteva trucuri care te vor ajuta să lași impresia că ești slabă:

1. Poartă negru

Culoarea neagră te face să pari mai slabă. E ceva știut și dovdit. Ai grijă însă să nu cazi în extremă și să îndulcești mereu ținuta cu un accesoriu.

2. Gențile mari

Gențile mari te ajută să pari mai mică și mai slabă prin comparație.

3. Accentuează-ți talia

Alege pantaloni cu talie înaltă ori fuste în cloș și aigură-te că ai o colecție impresionantă de centuri și curele pentru a atrage atenția asupra taliei.

4. Umeri goi

Rochiile și bluzele cu umerii goi îți ajută talia să pară mai subțire și umerii mai lați, echilibrând proporțiile.

5. O singură culoare, din cap până în picioare

 Culorile diferite accentuează diferențele dintre partea de sus, de mijloc și de jos a corpului, în timp ce o singură culoare îți va evidenția silueta.

6. Alege verticalitatea

Dacă vrei să porți dungi, alege dungile verticale. Acestea alungesc corpul și îl subțiază.

7. Evită imprimeurile mari

Imprimeurile mari te fac să pari mai grăsuță, deci optează pentru unele mici.

8. Alege ceva evazat

Când îți iei blugi, alege ceva evazat  pentru că aceștia se potrivesc oricărei siluete.

9. Poartă volane

Volanele în talie ascund o burtică ce nu e tocmai plată.

10. Alungește-ți picioarele cu pantofi de culoarea pielii

Pentru silueta de clepsidră contează proporțiile, deci, cu cât pari mai înaltă, cu atât vor părea curbele mai blânde.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--