#TIPS&TRICKS

5 EXERCIȚII care te ajută să pierzi 3 KILOGRAME într-o săptămână dacă le faci ZILNIC

Scris de Laura P la 06 iulie 2017

Exercițiile fizice sunt un mod grozav pentru a-ți începe dimineața plină de energie. Dacă nu ai timp de un set complet, există totuși câteva pe care le poți face pentru a-ți trezi ccorpul și pentru a te pregăti pentru restul zilei și care te vor ajuta să rămâi sănătoasă.

Înainte de a începe aceste exerciții, e vital să-ți aerisești camera și să-ți încălzești mușchii. Apoi, citește instrucțiunile exercițiilor și treci la treabă:

1. Pilon și frânghii

Acest exercițiu te ajută să-ți relaxezi mâinile. Imaginează-ți că trupul tău este un pilon și că mâinile tale sunt niște frânghii legate de el. Dacă cineva întoarce pilonul, frânghiile se vor mișca. Stai cu picioarele depărtate la nivelul umerilor, relaxează-ți mâinile complet și rotește-ți corpul în jurul axei coloanei vertebrale, crescând complet intensitatea.

Fă acest exercițiu atâta timp cât te simți confortabil, dar amintește-ți să numeri ciclurile de respirație – acestea ar trebui să fie divizibile cu 6 – 6, 12, 18 etc.

2. Cocostârcul

Acest exercițiu îți dezvoltă agilitatea, echilibrul, coordonarea și îți îmbunătățește circulația sângelui de la picioare. Stai în piciorul stâng, ridică-ți piciorul drept, astfel încât coapsa să fie paralelă cu pământul sau chiar mai sus. Trage-ți degetele spre tine. Întinde brațul drept, dar nu îl încorda complet.

Menține brațul stâng în jos. Palmele ar trebui să fie rotunjite și relaxate, de parcă ai ține două mingi. Închide ochii și încearcă să-ți păstrezi echilibrul. Apoi, ridică-te pe vârfurile piciorului. Repetă de 3-5 ori.

Fă acest execițiu atâta timp cât te simți confortabil, dar nu mai puțin de 10 secunde.

3. Rostogoliri


Acestea îți întăresc coloana vertebrală, îmbunătățesc fluxul sanguin al măduvei spinării și te scapă de stres și oboseală. Stai pe podea. Trage-ți picioarele spre tine, ținându-le strâns cu ambele mâini.

Rotunjește-ți spatele cât de mult poți. Apleacă-te pe spate, rostogolește-te pe spate și apoi revino la poziția inițială. Fă acest exercițiu pentru cel puțin 12 cicluri de respirație.

4. Hummer


Acest exercițiu te ajută să îți relaxezi coloana, mai ales în zona umerilor. Acest exercițiu ar trebui să fie făcut împreună cu cel de mai sus. Stai pe spate. Pune mâna dreaptă pe umărul stâng și mâna stângă pe umărul drept. Rotunjește-ți spatele cât mai mult posibil.

Ridică-ți trunchiul și începe să ciocăni ușor podeaua cu spatele. Fă acest exercițiu timp de câteva cicluri de respirație, dar nu mai puțin de 12.

5. Răsuciri


Acest exercițiu îți îmbunătățește mobilitatea și flexibilitatea coloanei, îți întinde mușchii și reduce mărimea taliei. Este și un mod grozav de a preveni durerile de spate. Stai pe podea cu piciorul drept ridicat în fața ta. Pune piciorul stâng pe podea, în exteriorul coapsei drepte.

Întoarce-ți trunchiul spre partea opusă, apăsând cu mâna dreaptă pe podea și cu mâna stângă pe genunchi. Repetă exercițiul pe partea cealaltă. Ține minte să îți întorci capul în direcția opusă răsucirii – astfel, exercițiul va fi mai eficient. Fă acest exercițiu atâta timp cât te simți confortabil și nu uita de ciclurile de respirație.

sursa: brightside.me

Citește și: Program de 4 MINUTE de SPORT ACASĂ – înlocuiește O ORĂ DE SALĂ!

Vrei să te simți mai bine, să ai mai multă energie și să îți lungești viața? Atunci fă exerciții fizice! Beneficiile acestora pentru sănătate sunt greu de ignorat. Acestea sunt bune pentru oricine, indiferent de vârstă, sex sau stare fizică.

Exercițiile fizice previn îngrpșarea și luptă cu bolile. Ele previn atacul cerebral, diabetul de tip doi, depresia, anumite tipuri de cancer ș.a. De asemenea ele îți îmbunătățesc dispoziția și îți dau energie. Pentru a te simți mai bine după o zi grea, fă o vizită la sală sau o plimbare alertă de jumătate de oră. Pe lângă aceste lucruri, exercițiile te ajută și să socializezi cu diverse persoane, dacă te apuci de lecții de dans sau mergi la fotbal.

Un program epuizant în sala de gimnastică nu se potrivește tuturor și, să fim sinceri, uneori nici nu avem timp pentru așa ceva. Totuși, asta nu este o scuză ca să fugi de exercițiile fizice. Iată câteva exerciții care nu îți vor ocupa mai mult de cinci minute:

1. Genuflexiuni

Depărtează-ți picioarele la nivelul umerilor. Începe să te lași pe vine, ducându-ți bazinul spre spate de parcă ai vrea să te așezi pe un scaun. Coboară cât poți de mult, încercând să-ți păstrezi spatele drept. Revino la poziția inițială, întinzând mușchii picioarelor și ai fundului.

2. Flotări

Adoptă poziția A. Mâinile ar trebui să fie depărtate la nivelul umerilor. Umerii, genunchii și picioarele trebuie să formeze o singură linie. Începe ușor să-ți cobori corpul, îndoindu-ți brațele și încercând să-ți ții coatele cât mai aproape de corp. Revino la poziția inițială. Acest exercițiu este grozav pentru mușchii pectoral și pentru triceps.

3. Alpinistul

Acesta este un exercițiu complex, care îți va întări mușchii stomacului și te va ajuta să arzi calorii. Poziția inițială e la fel ca cea de la flotări. Încordează abdomenul, ridică-ți piciorul drept și trage-l ușor spre piept. Ai grijă la poziția spatelui și a șoldurilor: ele trebuie să rămână fixe. Întoarce-te la poziția inițială și fă la fel pentru piciorul stâng.

4. Fandări

Așază-ți picioarele la nivelul umerilor și ține-ți mâinile în talie. Fă un pas mare în față cu piciorul stâng (acest picior ar trebui să formeze un unghi drept, iar genunchiul drept trebuie să fie foarte aproape de podea). Revino apoi la poziția inițială, împingând piciorul drept și repetând exercițiul cu piciorul drept. Când faci acest exercițiu, e foarte important să-ți păstrezi spatele drept.

5. Sărituri

Acest exercițiu e numit Jumping Jacks și face parte din antrenamentul militar din Statele Unite ale Americii, fiindcă îmbunătățește rezistența fizică și aerobică. În poziția inițială, brațele sunt ținute pe lângă corp. Sari, depărtându-ți picioarele și ridicându-ți brațele deasupra capului. Revino la poziția inițială cu o săritură rapidă, apoi repetă exercițiul.

Planul / durata exercițiilor:
Genuflexiuni – 60 de secunde
Flotări – 30 de secunde
Alpinistul – 30 de secunde
Fandări – 60 de secunde
Sărituri – 45 de secunde

Intervalurile mici de exerciții fizice sunt foarte eficiente – datorită ritmului rapid și intens, se arte un număr mare de calorii într-o perioadă scurtă de timp.

Citește și: 10 mituri despre SPORT și EXERCIȚIILE FIZICE pe care nu trebuie să le mai crezi!

În vremurile noastre, sportul este aproape la fel de popular pe cât obișnuia să fie în antichitate. Un om din doi merge la sala de fitness, face yoga acasă sau aleargă dimineața. Numărul de prejudecăți despre fitness a crescut inevitabil împreună cu numărul celor care încearcă să se mențină în formă.
Iată ce e adevărat și ce nu în legătură cu fitnessul:

1.

Mit: exercițiile fizice sunt eficiente dacă te dor mușchii după aceea.

Adevăr: durerea e cauzată de microtraumele fibrelor musculare.

2.
Mit: întinderile diminuează durerea mușchilor.

Adevăr: întinderile sunt necesare pentru a-și relaxa mușchii.

3.
Mit: cu cât timp petreci făcând exerciții, cu atât vei obține rezultate mai bune.

Adevăr: cel mai important factor e calitatea exercițiilor, nu durata.

4.
Mit: trebuie să faci exerciții cât mai des posibil.

Adevăr: ar trebui să iei pauze de 2-3 zile între exerciții.

5.
Mit: exercițiile de forță fac femeile să pară masive.

Adevăr: exercițiile de forță tonifiază și înfrumusețează corpul unei femei.

6.
Mit: dacă faci sport nu contează ce mănânci.

Adevăr: poți ajunge la rezultatele dorite numai dacă mănânci sănătos.

7.
Mit: dacă porți neopren în timp ce faci sport, vei arde grăsimile mai repede.

Adevăr: „efectul de seră” nu e foarte sănătos.

8.
Mit: exercițiile fizice ale prietenului tău te vor ajuta și pe tine să slăbești.

Adevăr: programele de exerciții ar trebui să fie individuale.

9.
Mit: rezultatele exercițiilor se văd pe cântar.

Adevăr: cel mai bun mod de a urmări progresul e să folosești un centimetru.

10.
Mit: prima dată pierzi în greutate din locurile cu probleme.

Adevăr: prima dată se ard grăsimile din zone ale corpului pe care nu le aveai în vedere.

Citește și 6 SECRETE care te vor ajuta să SLĂBEȘTI cu SUCCES

Potrivit statisticilor, oamenii încearcă să slăbească de cel puţin patru ori pe an, însă numai una din o sută de persoane reuşeşte şi îşi poate împărtăşi povestea de succes. E de știut că emoțiile și lipsa voinței te împiedică să scapi de greutatea excesivă permanent.

Iată câteva secrete pentru a suferi mai puţin şi pentru a-ți atinge scopul mai repede:

1. Fii consecvent
E mereu dificil să începi o dietă care presupune să consumi numai fructe și legume, dacă tu ești obișnuit/ă să mănânci mai mult fast food. E un stress imens pentru corp, care va reacționa în consecință. Încearcă să nu ceri prea mult de la tine și fă schimbări în mod progresiv.

2. Ține socoteala progresului
Crezi sau nu, e foarte important să-ți monitorizezi progresul. Astfel vei ști exact cât ai slăbit. De cele mai multe ori, va trebui să aștepți luni întregi până să observi niște schimbări vizibile, așa că înregistrarea tuturor micilor schimbări te va ajuta să nu-ți pierzi motivația.

3. Fii activ/ă din punct de vedere fizic
Un plan pentru o dietă sănătoasă te ajută să slăbești, dar e foarte important să combini nutriția adecvată cu niște exerciții fizice. Chiar și activitățile care nu presupun prea mare efort, precum plimbarea, dacă e făcută zilnic, sunt de ajutor.

4. Caută sprijinul prietenilor și familiei
Atunci când urmezi o dietă, sprijinul moral al celor din jur e foarte important. Ei știu că te vei simți vinovat/ă dacă cedezi tentației, așa că îți vor aduce aminte să fii atent/ă cu alimentele bogate în calorii.

5. Află mai multe despre metabolismul tău
E în regulă dacă faci tot ce poți pentru a slăbi, dar tot nu obții rezultate vizibile. Asta e o problemă destul de obișnuită. Înainte să renunți, însă, află mai multe despre metabolismul tău. Dacă e unul care funcționează încet, înarmează-te cu răbdare.

6. Orice dietă are nevoie de un supraveghetor
Dacă ai decis să începi o dietă, gândește-te să contactezi un nutriționist bun care să te supravegheze și să te sfătuiască, pentru a nu cădea în capcana dietelor care îți afectează sănătatea fizică și mentală.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--