#CHICMOM

3 trucuri care îți vor schimba pentru totdeauna modul în care mănânci

Scris de Ela la 29 iunie 2017

Există 1000 de factori care ne fac să mâncăm fără control. În loc să îi numărăm și să vorbim de fiecare în parte, ce spuneți dacă i-am izola repede prin cea mai la îndemână formă de autocontrol: mâncarea porționată.

Sunt câteva lucruri simple pe care trebuie să le știți înainte de a începe să mâncați:

1. Împărțiți farfuria pe jumătate

O parte trebuie umplută cu fructe sau legume, în funcție de momentul ales sau de preferințe, iar jumătatea cealaltă dedicați-o proteinelor. Asta vă va determina să înțelegeți în primul rând ce înseamnă o alimentație echilibrată. Eu mai am un truc, așa cum veți vedea în imaginile de mai jos: îmi place să pun mâncarea pe crackers. Biscuiții aceia delicioși, care pot fi, dacă îi căutați cu atenție, mai sănătoși ca orice pâine cumpărată. Eu când merg la restaurant sau la o cină în familie rog să fie luată pâinea din fața mea. Numeroase studii arată că aceasta îți dă poftă de mâncare, și nicidecum nu o ia. Idee cu „umple golul” e falsă.

2. Gestionați dulciurile sau ceea ce presupune pentru voi deloc-inofensiva gustare din fața televizorului sau calculatorului

Traducere în română: nu mergeți cu punga de bomboane, ciocolată sau floricele să vedeți un film sau documentarul preferat cu gândul că o sa vă opriți la 3 bomboane sau jumătate de pungă de chipsuri. Luați exact cantitatea (mică) pe care o considerați mulțumitoare și ascundeți, temporar, restul. Și că tot suntem la acest capitol, nu uitați un sfat mai vechi, dar la fel de folositor. NU mâncați în fața televizorului pentru că veți ajunge să dublați porția de mâncare.

3. Reduceți dimensiunea vaselor pe care le folosiți pentru a lua masa

E simplu. Când merg la mama mânânc ciorbă într-o farfurie în care încap cel puțin 5 polonice. Acasă în una de 3. Și nu am nicio problemă. La fel și cu sucurile „naturale”. Din două motive. Unul pentru că dacă le luați de la magazin, cel mai probabil nu sunt naturale. Și doi, pentru că nu e același lucru să bei un suc din 3 portocale ca altul din 6. Zilnic! E acolo zahăr cât pentru o săptămână.

Nu reușiți să vă păcăliți mintea la început? Ce părere aveți, de exemplu, de un delicios pateu vegetal care nici ca gust sau textură nu e mai prejos ca acela de toată viața din magazin? Cum? Dați play mai jos.



PS: Îţi mulţumesc că eşti unul dintre cei 1 milion de români care mă citesc!

Hai cu mine pe:
Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--