#LA DOCTOR

3 tehnici simple de combatere a emoțiilor negative

Scris de Ela Crăciun la 08 iunie 2015

Întotdeauna am crezut sincer că o lume fără emoții e ca un an fără vară. Ce sterilă și apăsătoare ar fi viață noastră, nu? În timp, am învățat, însă, că emoția trebuie, la rândul ei, dozată și pusă într-o rimă perfectă cu mintea. Ce nu am reușit, însă, să înțeleg și să controlez este emoția negativă, cu care toți ne confruntăm la un moment dat.

Astfel, am ajuns din nou la bioterapeutul Yosef Gavriel Peisakh, care are, pentru tot ceea ce înseamnă emoții negative și situații tensionate, o rețetă simplă și sigură: exercițiile EFT (Emoțional Freedom Techniques), o procedură care combină stimularea centrilor energetici din capetele meridianelor – prin bătăi ușoare (presopunctură) – cu elemente de stimulare a emisferelor cerebrale, toate acestea în timp ce ne îndreptăm atenția spre ceea ce înseamnă durere, amintiri nefericite, emoții care ne provoacă disconfort, diferite adicții, pofte etc. „Odata memorată, Rețeta de Bază devine un prieten pe viață. Ea poate fi aplicată la o lista aproape nesfârșită de probleme fizice și emoționale și oferă rezolvare la majoritatea dintre ele”, ne spune Yosef.

„Rețeta” în sine constă în 3 etape, și anume:

1. Pregătirea
2. Secvența
3. Repetarea

1. Pregătirea
Stabilim care este problema pe care vrem să o rezolvăm. Va fi nevoie să o sintetizam în câteva cuvinte, după care, conform teoriei psihologiei inverse, o vom insera în cadrul unei afirmații de neutralizare, cum ar fi:
Chiar dacă _________, mă accept complet și profund.
Iată și câteva exemple concrete:
Chiar dacă am această teamă de vorbit în public, mă accept complet și profund.
Chiar dacă am această durere de cap, mă accept complet și profund.
Chiar dacă am această pornire de furie împotriva tatălui meu, mă accept complet și profund.
Chiar dacă am această depresie, mă accept complet și profund.

3 tehnici pentru a combate emotiile negativePentru ca afirmația să fie mai eficiență, se recomandă ca simultan cu repetarea ei, să masam Punctul Sensibil. Cum găsim acest punct? Pornind de la baza gâtului, acolo unde oasele se întâlnesc, formând o scobitură în formă de „U”, coborâm 7-8 centimetri pe verticală, apoi mergem alți 8 centimetri spre dreapta sau spre stânga, conform desenului. Apăsând puțin mai tare pe această zonă, pe o arie cu raza de 5 centimetri, vom găsi o porțiune dureroasă la atingere. Acesta este Punctul Sensibil, care trebuie masat în timp ce spunem afirmația. Durerea este de mică intensitate și se datorează faptului că acolo apare o congestie limfatică, care corespunde, de cele mai multe ori, unui blocaj energetic. Prin masare, durerea dispare treptat, semn că blocajul, de orice natură ar fi el, se disipă.

3 tehnici pentru a combate emotiile negativeUn alt punct sensibil ar fi Punctul de Karate, care pare să aibă o eficiență mai redusă, dar totuși semnificativă. Punctul de Karate se află pe partea exterioară a palmei, între baza palmei și baza degetului mic. Acest punct nu trebuie frecat, ci tapotat viguros cu buricele degetelor de la indexul și mijlociul celeilalte mâini.
Afirmația trebuie repetată de trei ori, în timp ce masăm Punctul Sensibil sau tapotăm viguros Punctul de Karate. Este de preferat ca pentru această operațiune să folosim mâna dominantă. Nu are importanță dacă credem sau nu în afirmația pe care o spunem; important este să o spunem. Afirmația poate fi repetată cu voce tare, în șoaptă sau în gând; efectul este același.

2. Secvența
Secvența este un procedeu foarte simplu, ce constă în tapotarea câtorva puncte de capăt ale unor meridiane energetice din corp, în scopul reechilibrarii energetice a acestora și anume:

3 tehnici pentru a combate emotiile negativeAceste puncte sunt clar reprezentate în desen.

Fiecare punct trebuie tapotat în jur de șapte ori, în timp ce repetăm frază de reamintire, care nu este altceva decât partea subliniată din cadrul afirmației de neutralizare. De exemplu, dacă afirmația de neutralizare sună așa: a€œChiar dacă am această teamă de vorbit în public, mă accept complet și profund”, frază de reamintire va fi a€œam această teamă de vorbit în public”. Sau, și mai pe scurt, a€œteama de vorbit în public”. Principalul este să insistăm pe ideea de bază a problemei. Același lucru este valabil și în acest caz în ce privește folosirea mâinii dominante.

3. Repetarea

Se repetă secvența de la punctul 2.

În cazul cel mai fericit, după această prima rundă, problemă se rezolvă și putem să ne oprim. În cele mai multe cazuri, însă, o singură rundă nu este de ajuns și atunci trebuie să reluăm tehnicile prezentate la cele patru puncte.
Cum putem ști dacă este nevoie de mai multe runde? O metodă simplă poate fi folosirea scării de intensitate emoțională de la 0 la 10, unde 10 reprezintă intensitatea maximă a emoției, iar 0 absența ei. Așadar, primul lucru pe care îl facem odată ce am stabilit tiparul negativ de corectat, este să aflăm care este intensitatea sentimentului negativ pe care acest tipar ni-l provoacă. Această măsurătoare o vom relua după fiecare rundă. Teoretic, atâta timp cât cifra indicată este mai mare decât zero, este semn că mai avem de lucrat asupra aspectului repectiv. În practică, de multe ori se poate constata că, după valori scăzute ale măsurătorii, aflate între 1 și 0, inconștientul a găsit singur căi de a se debarasa de restul energiei negative. Acest lucru s-a produs, de regulă, printr-o descărcare emoțională, fie în timpul zilei, fie uneori chiar în vis.
Se recomandă, totuși, ca numărul de runde să nu depășească 3 pe zi. În cazul în care este nevoie, procedeul se repetă mai multe zile la rând, până la eliminarea tiparului negativ.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--