#TIPS&TRICKS

3 MODALITĂȚI prin care DEOSEBEȘTI legumele și fructele ORGANICE de cele MODIFICATE GENETIC

Scris de Laura P la 02 august 2017

În Statele Unite, Canada și China se cresc porumb, soia și cartofi modificați genetic, iar Austria, Grecia și Ungaria declară că la ei nu există nimic modificat genetic.

Încă nu s-a dovedit că produsele modificate genetic îți afectează sănătatea, dar e important să știi dacă alimentele pe care le consumi sunt complet organice sau nu.

David Zilberman, un expert în agricultură și economist al mediului crede că beneficiile alimentelor modificate genetic depășesc cu mult riscurile pentru sănătate, care, deocamdată, rămân numai teoretice. Folosirea acestui tip de alimente a scăzut prețul mâncării și a crescut siguranța fermierilor, permițându-le să folosească mai puține pesticide. A crescut și producția de porumb, bumbac și soia cu 20 – 30 %, permițând oamenilor care nu s-ar descurca fără acestea să supraviețuiască. Dacă întreaga lume ar produce alimente modificate genetic, prețul mâncării ar scădea și mai mult și puțini oameni ar mai muri de foame.

Aceste lucruri ar putea să fie foarte importante în viitor, deoarece Organizația de Alimente și Agricultură a Statelor Unite estimează că ar trebui să producem cu 70% mai multă mâncare în 2050, pentru a ține pasul cu creșterea populației. Schimbările climatice vor face ca o bună parte din terenul arabil să fie dificil de folosit.

În ciuda acestor promisiuni, o mare parte din lume interzice sau restricționează producerea alimentelor modificate genetic.

Plantele, animalele, microorganismele modificate genetic prezintă gene de la alte organisme. Alimentele modificate genetic sunt rezistente la pesticide, erbicide, ciuperci, viruși. Ele au un gust mai bun și cresc mai repede decât produsele organice.

Produsele modificate genetic pot cauza reacții alergice. De exemplu, dacă ești alergic la alune și mănânci un produs care conține gene provenite de la alune, s-ar putea să ai o reacție alergică. De aceea ar trebui să citești întotdeauna cu atenție informațiile de pe etichete.

1. Citește etichetele

Produsele organice sunt marcate într-un mod special. Caută cuvintele „organic”, „100% organic” sau „conține ingrediente naturale”. Acestea garantează că produsele respective nu conțin componente modificate genetic. Produsele pe care scrie că nu conțin produse modificate genetic ar putea totuși să conțină 0.9% organisme modificate. În Statele Unite, codul fructelor sau legumelor modificate genetic încep cu cifra 8.

2. Fii atent/ă la cum arată produsul

Produsele modificate genetic arată perfect. Au forma potrivită, mărimea potrivită și rezistă mult pe raft, deoarece noile gene le ajută să reziste influențelor negative din exterior. Dacă legumele sunt atinse de insecte, sunt probabil organice.

3. Dacă e foarte important pentru tine să eviți alimentele modificate genetic, ține minte următoarele:

78% din soia, 33% din porumb, 64% din bumbac și 24% din semințele de rapiță din lume sunt modificate genetic. Acestea sunt adăugate în produse precum: cârnații, lactatele și produsele din brânză, produsele semi-preparate și amestecurile de făină, cerealele pentru micul dejun și budinca instant, pâinea și produsele de cofetărie, băuturile dulci, semințele de bumbac și untul de arahide, maioneza, siropul de ciocolată.

Citește și: Cum se depozitează corect fructele și legumele? 12 reguli pe care trebuie să le respecți!

Ți s-a întâmplat vreodată să vrei ceva din bucătărie și să-ți dai seama că fructele și legumele s-au stricat? Totul ține de modalitatea în care le depozităm.

Cu toții facem greșeli și e trist când ne gândim câți bani irosim pe mâncare care sfârșește la gunoi.

Dar sunt multe modalități prin care poți evita astfel de situații. Iată câteva trucuri:

 

1. Ceapa și usturoiul iubesc întunericul

3292655-6009-1467376730-650-9d7f5361ef-1470403994

În cazul în care nu ai luat o cantitate mare, le poți pune în pungi de hârtie perforate. În acest fel, le poți depozita aproape oriunde și se va îndeplini ș condiția de mediu întunecat.

 

2. Fructele și legumele au nevoie de un mediu uscat

3292705-DSC_0085-640x435-1467632658-650-65150f7845-1470403994

Umezeala favorizează procesul de mucegăire. Un truc bun pentru a contracara acest lucru este să pui un prosop de hârtie în interiorul recipientului care conține fructe sau legume – aceasta va absorbi excesul de umiditate și va preveni putrezirea.

 

3. Anumite tipuri de fructe și legume nu ar trebui să fie depozitate împreună

3292955-shutterstock_393416356-1467808414-650-76f1baed1e-1470403994

Alimente precum bananele, caisele, pepenii, pere, prune, mango și roșii nu ar trebui niciodată așezate lângă mere, vinete, pepeni verzi, cartofi, dovleci, morcovi și broccoli.

 

4. Nu așeza anumite tipuri de fructe și legume în frigider

3293355-026b911643edaf58fdc959973143ef9d-1467387466-650-a365023381-1470403994

Ardeiul gras, castraveții și roșiile ar trebui să fie depozitate la temperatura camerei. Ardeii își pierd consistența și elasticitatea dacă sunt păstrați în frigider.

5. Depozitează fructele și legumele în partea cea mai puțin rece a frigiderului

3293405-fee9790d_DSCF3070_copyxxxlarge_2x-1467379694-650-b8ae58ce01-1470403994

 

6. Împăturește codițele bananelor

3293605-get_img-1467379857-650-9a021396fb-1470403994

Dacă sunt depozitate în frigider, bananele își schimbă culoarea și își pierd gustul lor. Acestea ar trebui ținute la temperatura camereie, având codița protejată.

7. Pune câteva mere lângă cartofi

3293655-3238427300000578-3493629-Store_an_apple_or_two_in_a_ventilated_bag_with_your_potatoes_and-a-8_1458133668241-1467381704-650-74e7600765-1470403994

Dacă pui mere lângă cartofi, aceștia vor rămâne proaspeți mai mult timp.

 

8. Nu spăla nimic înainte să le depozitezi

3293705-farmers-market-veggies-1467385537-650-8f3cf1384d-1470403994

Poate suna ciudat, dar nu este bine să speli fructele și legumele înainte de a le depozita în frigider sau dulap. Dacă ceva este murdar, pur și simplu șterge-l cu o cârpă uscată. Spălându-le, poți înlătura apărarea naturală împotriva mucegaiului și putrezirii.

9. Fructele și legumele depozitate la tempertaura camerei au nevoie de aer

3293755-pallet-vegetable-storage-rack-1467388033-650-1a693cf44d-1470403994

Legumele nu ar trebui să fie ținute în  dulap, pentru că se vor strica mai repede.  Cel mai bine este să le pui în cutii de lemn sau din material plastic și să le asiguri o bună ventilație.

 

10. Roșiile trebuie depozitate cu peţiolul în sus

3293805-keep-your-produce-fresh-tomatoes-1467380779-650-1eff8990ac-1470403994

Zona din jurul tijei este partea cea mai delicată a unei roșii. Aceasta este zona în care încep să se descompună. Așezate cu pețiolul în sus, acestea vor rezita mai mult.

 

11. Cartofii nu trebuie ținuți în lumină

3293905-potato-storage-basket-1467378609-650-a3bb9f43c1-1470403994

Nu ar trebui să  depozitezi caartofii în locuri în care soarele bate direct pe ei. Nu numai că încep să putrezească, dar pot deveni toxici. Este mai bine să îi păstrezi într-un loc uscat, întunecat sau în cutii / sau coșuri din lemn / plastic.

12. Ceapa și cartofi nu ar trebui depozitate împreună

3293955-a662bc70f4ebb584c753d826697ce7efe0a294c5-1467372286-650-4898742115-1468009480

Dacă depozitezi ceapă și cartofi într-un singur loc, cartoful  va începe să înmugurească  și va deveni necomestibil.

 

 

Citește și: Efectul nociv al pesticidelor poate fi combătut cu arme inteligente

Copiii mei sunt fani ai fructelor si ai legumelor. Copiii din ziua de astăzi, nu știu, parcă simt ce este cu adevărat benefic organismului lor. Întâi miros alimentele, apoi le bagă în gură. Piața făcută săptămânal este o necesitate pentru familia noastră, dar o facem cu plăcere. Tarabele pline cu bucate din natură sunt o desfătare pentru ochi și ne întoarcem acasă cu sacoșele pline cu fructe și legume de sezon.

De altfel, calitățile nutriționale ale legumelor consumate crude și ale fructelor nu mai sunt un secret pentru nimeni. Minim două mese de legume și fructe consumate zilnic înseamnă garanția unui organism sănătos și viguros. În teorie, pentru că, în practică, realitatea este modificată semnificativ de substanțele chimice menite să le potențeze acestora creșterea: pesticidele și erbicidele. Nitrați, azotați, fosfați, sunt hrană pentru plante și otravă pentru organismul uman. Și, cu știință sau fără știință, ne-o administrăm zilnic, dacă nu am învățat încă să ne protejăm. Oamenii pasionați și deștepți au inventat moduri care să combată efectul nociv al pesticidelor.

Cum eliminăm substanțele nocive din legumele și fructele crescute cu îngrășăminte chimice
Nu pe toți ne țin baierele pungii, astfel încât, și în extrasezon, să punem pe masă produse bio, organice. Și, totuși, cum să eliminăm acest risc real pentru sănătatea noastră?

Scapă de pesticide cu ajutorul apei ozonificate!

Camelia Rosu, medic de familie și nutriționist ne oferă câteva sfaturi prețioase de combatere a toxicității din legume și fructe:

„Clasica spălare a fructelor și a legumelor, trebuie făcută extrem de bine, ca să mai diminueze, cumva, concentrația unora dintre chimicale. Dar una dintre cele mai bune metode, pe care o sugerez tuturor cititorilor dumneavoastră este aceea de a folosi ozonizarea. Există aparate speciale care ozonizează apa în care sunt ținute legumele si fructele. Este suficient dacă se țin legumele și fructele 5-7 minute în acea apă. Practic, in cinci minute se scapă de 95% din tot acest balast pe care noi, altminteri, dacă îl ingerăm, ne provoacă efecte extrem de dezagreabile și nocive în corp.”

Remedii naturale de combatere a pesticidelor din legume și fructe

“Există remedii naturale, există suplimente nutritive al căror rol este exact acela de a neutraliza, printr-un gradient de concentrație, pur si simplu, aceste impurități. Și aceste remedii* nu numai că elimină pesticidele, dar si metalele grele, inclusiv radiațiile. Este un mit faptul că, prin fierbere, aceste substanțe nocive ar putea fi anihilate. Dimpotrivă, chiar se concentrează. Dacă este să considerăm prezervarea enzimelor, a vitaminelor, a tuturor substanțelor bune dintr-o legumă sau fruct, întotdeauna avem un avantaj de sănătate.”

Și chezășie stă statistica de sănătate, semnificativ mai bună, a persoanelor care sunt ovo-lacto vegetariene sau raw-vegan.

*Exemple de minerale, de enzime și micronutrienți cu ajutorul cărora poți elimina pesticidele, metalele grele, radiațiile din organism:

– seleniu, zeolit, vitamina C organică, siliciu, extractul de lucernă, spirulina, rășina mumio, clorella s.a.m.d. .

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--