#TIPS&TRICKS

12 TRUCURI care te ajută să dormi mai bine

Scris de Laura P la 31 octombrie 2017

Toată lumea mai are momente în care nu poate să adoarmă, așa că iată câteva sfaturi care îți pot fi de folos:

1. Rămâi la un program

Un program consecvent poate fi benefic deoarece se transformă în obicei. Corpul tău se va obișnui cu programul și vei reuși să adormi mai repede.

2. Lasă lumina mai slabă

Înainte cu o oră de a merge la somn, stinge toate luminile, mai puțin lămpile de noapte și lumânările. Acest lucru îți va învăța creierul că e timpul să dormi și nu te vei mai gândi că e încă zi.

3. Lasă să fie răcoare

După cum s-a dovedit științific, chiar și bebelușii dorm mai bine într-o cameră în care temperatura e între 18 și 21 de grade Celsius. Poate că ți se pare că va fi cam frig, dar e momentul să lași geamul deschis și să te bagi sub o pătură călduroasă.

4. Evită ecranele albastre

Ecranele albastre ne obosesc, dar ne mențin creierul activ. Stinge-ți televizorul și lasă-ți deoparte telefonul.

5. Citește o carte plictisitoare

Cu toții ne amintim de cărțile plictisitoare de la școală și de momentele în care adormeam atunci când încercam să le citim. Folosește acest lucru în favarea ta.

6. Folosește  zgomot de fundal

Zgomotul de fundal face minuni atât pentru adulți, cât și pentru bebeluși. Investește într-un aparat sau într-o aplicație pentru zgomot de fundal.

7. Fă o baie fierbinte sau un duș plus masaj

O baie fierbinte sau un duș cald îți vor relaxa mușchii și îți vor pregăti corpul pentru somn. și masajul te poate relaxa. Să nu uităm că mulți oameni adorm atunci când li se face un masaj.

8. Încearcă să bei lapte cu miere

Știa bunica ta ce știa atunci când îți spunea să bei lapte cu miere. Nu bea așa ceva însă chiar înainte să dormi – cel mai bine ar fi să faci asta cu o jumătate de oră înainte.

9. Nu mânca alimente prea grele înainte să dormi

Proteinele și carbohidrații sănătoși, alături de un pahar de lapte sau de o cană de ceai de mușețel sunt cele mai bune pentru momentele în care vrei să te odihnești bine.

10. Nu bea cofeină după-amiaza

Cofeina și cafeaua, în general, ar trebui să fie consumate dimineața. Dacă vrei neapărat o cafea după-amiaza, alege una decofeinizată.

11. Încălzește-ți picioarele

Atunci când eram copii ne plăcea să ne înfofolim în plapumă – probabil pentru că nu ne plăcea să avem picioarele reci. Revino la acest obicei frumos din copilărie.

12. Investește într-o saltea bună

O saltea confortabilă este cel mai important factor atunci când vine vorba de a dormi bine. Fă niște cercetări și alege-o pe cea mai potrivită pentru tine.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

--