#TIPS&TRICKS

10 proprietăți ale bananelor pe care nu le-ai știut până acum

0

Scris de Ela la 13 februarie 2017

Bananele sunt gustoase și sănătoase. În funcție de cât de coapte sunt, bananele au diverse efecte benefice asupra sănătății tale:

1. Previn bolile oncologice

Bananele conțin o anumită proteină (factorul de necroză tumorală) care previn afecțiunile oncologice. Fructele coapte conțin mai multă, așa că e recomandat să mănânci bananecu coaja pătată sau mai închisă la culoare.

2. Luptă împotriva crampelor

Deficiența de minerala e o cauză comună a spasmelor musculare. Acestea pot fi prevenite prin consumarea alimentelor bogate în potasiu și magneziu, precum bananele.

3. Previn bolile de rinichi

Alimentele care conțin mult potasiu previn apariția pietrelor la rinichi și scad riscul afecțiunilor maligne cu 40%.

4. O inimă puternică

O dietă bogată în potasiu este rcomandată celor cu presiunea sângelui mare, care sunt predispuși la boli cardiovasculare. 1.3 grame de potasiu pe zi scad riscul de afecțiuni cardiace cu 26%. Mănâncă 2-3 banane pe zi.

5. Vase de sânge curate

Colesterolul e prima cauză a obstrucției vasculare, ce duce la ateroscleroză. Bananele ajută la reducerea colesteroului din sânge și la menținerea sănătății sistemului vascular.

6. Un stomac sănătos

Bananele sunt recomandate celor care au ulcer gastric. Ele conțin o enzimă specială care mărește secreția de mucus ce protejează pereții abdominali.

7. O sursă de energie

Abundența de vitamine și banana fac bananele să fie o sursă importantă de energie. Carbohidrații simpli se digeră repede.

8. Bună-dispoziție

Bananele conțin dopamină – „hormonul fericirii” – care, împreundă cu vitamina B, influențează pozitiv sistemul nervos. De aceea, bananele sunt pe lista de alimente pe care ar trebui să le mănânci dacă te simți rău.

9. Ajută cu diabetul

Aceste fructe tropicale conțin un anumit tip de amidon rezistent care ajută la îmbunătățirea stării unei persoane cu diabet zaharat de tip 2 – mai ales bananele verzi.

10. O siluetă subțire

Amidonul rezistent previne depunerile de grăsime și mărește consumul de energie. Rezultatele sunt vizibile în timpul antrenamentelor de pierdere în greutate. Doza zilnică recomandată din aceste substanțe e de 10 grame.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--