#TIPS&TRICKS

10 obiceiuri proaste înainte de somn care te fac să te îngrași

Scris de Ela la 13 februarie 2017

Trebuie să fii foarte atent la ce mănânci și la ce faci dacă vrei să îți ai o siluetă de invidiat, fiindcă obiceiurile noastre contribuie semnificativ la creșterea în greutate.

Iată niște obiceiuri de noapte care nu îți fac bine:

1. Nu dormi suficient

Consecințe: încetinirea metabolismului; foame; creșterea nivelului de cortizol; oboseală.
Recomandare: trebuie să dormi cel puțin 8 ore în fiecare noapte.

2. Mănânci prea mult la cină

Consecințe: digestie mai lentă; mănânci mai mult dacă te uiți la televizor.
Recomandare: alege o cină ușoară, cu proteine și vegetale.

3. Te culci imediat după cină

Consecințe: acumularea celulelor adipoase; probleme digestive.
Recomandare: ia-ți cina cu 1.5-2 ore înainte de culcare.

4. Mănânci alimente prăjite la cină

Consecințe: prea multe calorii, care nu vor avea timp să fie arse; acumularea celulelor adipoase; nu poți dormi bine.
Recomandare: optează pentru rețete coapte, fripte sau fierte.

5. Mănânci alimente picante la cină

Consecințe: digestie slabă; arsuri la stomac; nu poți dormi bine.
Recomandare: consumă alimente picante (care sunt bune pentru metabolism), dar nu la cină.

6. Mănânci cereale sau alți carbohidrați la cină

Consecințe: energie pe care nu o vei folosi când dormi; prea multe zaharuri.
Recomandare: consumă, în porții mici, smoothies, fructe proaspete, salate și alimente bogate în proteine.

7. Îți place să mănânci desert seara

Consecințe: zahărul alb și făina se transformă în celule adipoase; nu poți arde acele calorii seara.
Recomandare: mănâncă fructe la desert. Sunt ca niște bomboane sănătoase.

8. Iei gustări după cină

Consecințe: consumi prea multe calorii goale; obții energie care te va ține treaz.
Recomandări: evită pâinea, prăjiturile și alte dulciuri după cină. Pentru o gustare târzie, alege ceva ușor și sănătos, cu mai puțin de 200 de calorii.

9. Ai tendința să sari peste cină

Consecințe: nu te ajută să slăbești, fiindcă a sări peste mese îți încetinește metabolismul; îți va fi și mai foame la următoarea masă; anxietate; pierderea de țesut muscular.
Recomandare: chiar dacă nu poți avea un prânz sau o cină decente, înceacă măcar să mănânci un fruct.

10. Folosești telefonul mobil sau computerul înainte de culcare

Consecințe: lumina albastră emisă de aceste dispozitive îți afectează somnul și sănătatea.
Recomandare: stinge dispozitivele cu o oră înainte să te culci. Citește apoi o carte sau ascultă muzică relaxantă.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!