#TIPS&TRICKS

10 mușchi pe care trebuie să-i întinzi zilnic pentru a nu rămâne înțepenit

Scris de Laura P la 02 octombrie 2017

Întinderile nu sunt necesare numai pentru cei care fac sport în mod regulat, ci și pentru cei care duc un stil de viață sedentar. Iată un sistem complex de întinderi care îți va pune în funcțiune diverse grupe de mușchi – ai grijă la respirație și reține că întinderile nu ar trebui să îți provoace dureri. Menține poziția pentru 10-30 de secunde.

1. Întinderi pentru mușchii gâtului

Acest exercițiu implică musculatura sternocleidomastoidă. Pune-ți mâinile în șolduri, îndreaptă-ți sptele și dă-ți încet capul pe spate. Poți și să îți pui mâinile pe frunte pentru o întindere mai puternică.

2. Întinderi pentru mușchii laterali ai gâtului cu ajutorul mâinilor

Acest exercițiu implică musculature sternocleidomastoidă și mușchiii trapez superiori. Stai jos, cu spatele drept și îndreaptă-ți capul spre stânga, folosindu-te de mâna stângă. Încearcă să îți atingi urechea cu umărul. Repetă exercițiul în direcția opusă.


3. Poziția copilului

Acest exercițiu implică mușchii dorsali ai spatelui. Stai pe podea în patru labe și trage-ți ușor șoldurile spre spate, încercând să atingi podeaua cu fruntea.


4. Poziția cămilei

Acest exercițiu implică mușchii abdominali oblici externi. Stai pe călcâie, trage-ți mâinile spre spate și împinge-ți șoldurile în față și ușor în sus.


5. Întinderi ale mușchilor pectorali sprijinindu-te de perete

Acest exercițiu implică cei mai mari mușchi ai spatelui și pe cei toracici. Stai dreaptă, cu fața la perete, sprijină-te cu mâna dreaptă de el și apoi depărtează-te ușor de perete. Repetă cu cealaltă mână.

6. Întinderea mușchilor de la șold

Acest exercițiu implică mușchii aductori. Pentru a-l realiza, stai pe podea și depărtează-ți picioarele. Fără să îndoi genunchii sau să îi ridici de pe podea, apleacă-te în față, alunecând cu mâinile de-a lungul picioarelor sau întinzându-le în față.

7. Întinderea mușchilor laterali ai umerilor

Acest exercițiu implică mușchii laterali deltoizi. Încrucișează brațele și apasă ușor pentru a mări întinderea. Repetă exercițiul cuccealaltă mână.

8. Întinderi ale gâtului

Acest exercițiu implică mușchii trapez. Stai în picioare, cu picioarele apropiate și spatele drept, apoi coboară-ți șoldurile și, ajutându-te de mâini, apleacă-ți capul în față, încercând să-ți atingi bărbia cu pieptul.

9. Poziția triunghiului întins

Acest exercițiu implucă mușchii abdominali oblici externi. Stai cu spatele drept și picioarele ceva mai depărtate decât nivelul umerilor, cu brațele întinse la 90 de grade Puneți mâna pe fața piciorului stâng și, ținând spatele drept și ridicând brațul opus, mișcă șodlurile înainte și înapoi.

10. Rotirea coloanei

Mușchii implicați în acest exercițiu sunt cei gluteali și cei abdominali oblici externi. Stai pe podea, mișcă-ți piciorul drept peste corp, apărând ușor cu mâna pe genunchi pentru o întindere mai bună. Repetă pentru celălalt picior.

Citește și: 9 probleme ale picioarelor care te avertizează că suferi de boli grave

Munca grea, dieta nepotrivită sau schimbarea de presiune ar putea să cauzeze schimbări la nivelul picioarelor. Există situații serioase în care problemele la picioare indică afecțiuni mai grave. Iată în ce cazuri starea picioarelor ar trebui să fie un semn că ar trebui să vizitezi un medic:

1. Probleme cu rinichii

Dacă rinichii nu funcționează cum trebuie, excesul de lichide iese din corp cu dificultate. Acest lucru cauzează edeme. Dacă zona din jurul ochilor este umflată sau dacă simți o durere asemănătoare cu un electroșoc în vreun membru și acestea s-ar putea să fie simptome ale unei asemenea probleme.

2. Insuficiența venoasă

În cazul persoanelor cu insuficiență venoasă, sângele ajunge mai greu de la membre la inimă. Acest lucru se întâmplă când valvele venoase sunt slăbite sau deteriorate. Așa apar umflăturile. Cel mai mult se umflă zona venelor. Apar apoi pigmentarea și senzația de picioare grele.

3. Insuficiența cardiacă

În acest caz, una sau două camere ale inimii își pierd abilitatea de a pompa sânge în mod eficient, care se acumulează astfel în membrele inferioare. Simptomele sunt picioarele umflate și durerea.

4. Tromboza

Dacă ți se umflă un picior – sau amândouă – ai putea avea tromboză venoasă profundă. Această boală este foarte periculoasă. Dacă ai impresia că e posibil să o ai, mergi imediat la doctor. Simptomele sunt: picioare umflate, temperatură mare a picioarelor, schimbarea culorii pielii, durere, oboseală.

5. Probleme cu ficatul

Poți să îți dai seama din timp dacă ai probleme cu ficatul fiind atentă la picioarele tale. Această legătură este cauzată din pricina problemelor de circulație a sângelui între intestine, splină, pancreas și ficat.

6. Probleme cu glanda tiroidă

Starea picioarelor ar putea să te ajute să detectezi și niște probleme legate de tiroidă. Simptomele hipotiroidismului sunt: picioare umflate, spasme musculare, senzații de răceală.

7. Ateroscleroza

În cazul celor care au ateroscleroză, picioarele primesc prea puțin sânge. Prin urmare, acestea sunt palide și dureroase. De cele mai multe ori oamenii neglijează simptomele aterosclerozei (piele decolorată, durere, slăbiciune musculară), dar această boală are consecințe serioase și nu ar trebui să fie ignorată.

8. Diabet

Dacă ai diabet, chiar și cele mai mici răni ale picioarelor pot avea consecințe serioase. De aceea, e important să ai picioare sănătoase. În cadrul acestei boli, nervii sunt adesea deteriorați. Oamenii nu simt durerea măruntă și nu observă când o mică vânătaie se transformă într-un ulcer.

9. Sarcina

Bineînțeles, sarcina nu este o boală. Totuși, o poți depista devreme dacă ești atentă la starea picioarelor tale. Acestea (precum și mâinile) vor începe să se umfle, să pară mai grele și uneori vei simți spasme musculare. Aceste simptome apar chiar înainte ca sarcina să fie dovedită clinic.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!