#TIPS&TRICKS

10 MOTIVE suprinzătoare pentru care nu poți să DORMI BINE

Scris de Laura P la 08 august 2017

Lipsa unui somn bun ne poate face să ne simțim obosiți imediat după ce ne-am trezit. În plus, lipsa somnului este unul dintre principalele motive pentru creșterea în greutate. Iată câțiva dintre „monștrii” care îți afectează somnul și, prin urmare, bună starea și înfățișarea:

1. Temperatura incorectă a aerului

În ciuda faptului că e mult mai plăcut să adormi undeva unde e cald, temperatura optimă pentru somn este de 15-23 de grade Celsius. Nu face foarte cald în camera în care dormi și acoperă-te cu o pătură subțire.

2. Activitatea fizică

Exercițiile fizice excită sistemul nervos, așa că e mai dificil să adormi după ce ai făcut niște exerciții fizice. Evită-le cu cel puțin 3 ore înainte de culcare.

3. Lipsa unui program

Pentru a se odihni și pentru a-și recăpăta forțele, corpul are nevoie de un anumit orar de somn. Dacă încerci să dormi în avans sau să recuperezi orele pierdute în weekend nu va funcționa. Important e să adormi la aceeași oră, de preferabil între 22 și 1.

 

4. Lumina

Chiar și cea mai ușoară sursă, care poate să vină de la o lumină de veghe sau de la aparatele electrice, poate să interfereze cu un somn de calitate – cu cât e mai întuneric ăn dormitor, cu atât vei dormi mai bine. Scapă de toate sursele de lumină înainte de culcare sau folosește o mască.

5. Zgomotele

Orice zgomot, precum sunetul mașinilor care trec sau conversațiile vecinilor din apartamentul vecin, îți împiedică trupul să se recupereze complet în timpul somnului. Folosește dopuri de urechi sau pornește un zgomot alb, care să te izoleze.

6. Folosirea incorectă a părului

Mulți oamenii își folosesc patul nu numai pentru somn, ci și ca pe un birou, iar asta interferează cu odihna corectă. Lasă-ți munca în afara dormitorului.

7. Cafeina

După cum știi, cafeina te împiedică să adormi. Totuși, nu uita că aceasta se găsește nu numai în cafea, ci și în ceai, ciocolată și alte produse. Redu consumul alimentelor care conțin cafeină încă de după-amiaza.

8. Încercările de a adormi

Mulți dintre noi mergem la culcare fără să ne simțim obosiți, cu speranța că somnul va veni de la sine. Totuși, de cele mai multe ori, asta nu se întâmplă. Dacă nu adormi în 20 de minute, ridică-te din pat și citește o carte (dar nu una electronică, deoarece asta va complica și mai mult procesul adormirii) sau fă ceva care să te relaxeze.

9. Alcoolul

În ciuda faptului că alcoolul te ajută să adormi mai repede, el afectează în mod negative faza somnului rapid, iar dimineața ne trezim obosiți. Bea alcool cu minim 2 ore înainte de a merge la alcool sau, și mai bine, renunță la el complet.

10. Mintea încărcată

De cele mai multe ori, nu putem să adormim deoarece mintea noastră e încărcată încă de problemele de zi. Încearcă să-ți distragi atenția de la griji.

Citește și: 12 obiceiuri PERICULOASE pe care ar trebui să le EVIȚI înainte de somn

Rutina somnului are un rol foarte important în susținerea organismului prin asigurarea unei minți și a unui corp odihnit.

Dacă nu vrei să ai probleme cu somnul, sunt niște obiceiuri pe care ar trebui să le eviți:

1. Nu mai bea nimic înainte să te culci!

S-ar putea să te trezești de 2-3 ori pentru a merge la baie.

2. Nu dormi la orice ore a zilei!

Formează-ți o rutină pentru somn, astfel încât creierul tău să se poată pregăti pentru asta.

3. Pune dispozitivele electronice deoparte când te culci

Altfel, lumina ecranelor îți va deranja odiha și îți va menține creierul activ.

4. Nu citi chiar înainte de a merge la culcare, ci puțin mai devreme

5. Nu folosi ceasuri deșteptătoare strălucitoare

La fel ca în cazul dispozitivelor electronice, creierul tău va rămâne activ. Alege un ceas cu lumină mai difuză.

6. Nu cumpăra o saltea ieftină!

O saltea de calitate te va ajuta să te odihnești bine și te va menține sănătos.

 

7. Nu cina cu mai puțin de două ore înainte de a merge la somn

Dacă te culci cu stomacul plin, corpul tău ar putea să rămână trează pentru procesul digestiei.

8. Exercițiile fizice te fac să te simți bine, dar oprește-te cu 3 ore înainte de a merge la culcare

9. Nu prea vei putea dormi cu picioarele reci

Încălzește-le purtând niște șosete.

10. Fă-ți corpul conștient de noapte și somn

Formează-ți un program, du-te la baie, spală-te pe dinți și pe față. Corpul se va pregăti de odihnă.

11. Să nu bei cafea cu mai puțin de patru ore înainte de a te odihni

Cafeina îți fortifică trupul și te face să te simți proaspăt. Bea-o numai când trebuie să rămâi treaz.

 

12. Dormi în cea mai bună poziție, pentru a evita durerile de spate, umăr sau gât

Încearcă să dormi într-o parte, nu pe burtă sau spate.

 

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!