10 moduri prin care ești MANIPULAT și MINȚIT

Cu aproape 30 de ani în urmă, binecunoscutul intelectual Noam Chomsky a scris despre modalitățile pe care media le utilizează pentru a manipula opiniile oamenilor. Anii au trecut, internetul și rețelele sociale au apărut, iar acum mass-media are și mai mult succes în a influența populația. Această influență nu este întotdeauna pozitivă.

Privește 10 dintre modurile prin care media încearcă să te manipuleze:

1. Distragerea atenției

Aceasta este preferată modalitate a mass-mediei. Informațiile importante ajung să se înece într-o mare de povești și detalii inutile. Oamenii sunt mereu distrași de imagini amuzante și povești de viață.

2. Apariția unei probleme din nimic

Problema artificială sau exagerată cauzează uneori reacții publice grave. În 2016, publicația NASA a spus că dacă astrologia ar fi o știință exactă, atunci semnele zodiacale s-ar schimba. De exemplu, semnul Fecioarei ar deveni semnul Leu. Revista Cosmopolitan a prezentat acest lucru ca o descoperire științifică și a declarat că 80% dintre oameni vor trebui să-și schimbe semnul zodiacului. Articolul a fost distribuit atât de repede încât NASA a trebuit să conteste declarația.

FOLLOW ME

3. Strategia gradualității

Pentru a promova anumite lucruri, mass-media folosește tehnica de aplicare treptată. Acest lucru face ca oamenii să nu-și poată da seama de gravitatea unei situații, aceasta neapărând deodată.

4. Strategia de rafturi

Pentru a influența adoptarea deciziilor nepopulare, acestea sunt prezentăm ca fiind „dureroase, dar necesare” . Astfel, se obține astăzi consimțământul cetățenilor pentru implementarea lor mâine. Victimele sunt percepute mai ușor în viitor decât în ​​prezent. Un exemplu poate fi referendumul rezonabil privind independența ultimilor ani sau regimurile dictatoriale îndelungate din țările în curs de dezvoltare, bazate pe propagandă și autoritarism.

5. Minciunile

Publicitatea folosește limbajul, argumentele, simbolurile și mai ales intonațiile concepute pentru copii. Acest ton de comunicare reduce critica. Vorbind cu oamenii, brandurile se se adresează folosind o dispoziție imperativă, la persoana a2- a plural. Astfel, oamenii tind să nu-și dea seama de minciunile care li se oferă. Mass-media încearcă să implementeze idea că știe mult mai multe decât tine.

6. Emoțiile

Emoțiile și știrile merg mână în mână, dar nu se poate spune că acest lucru este bun. Emoțiile afectează percepția obiectivă a faptelor și blochează analiza rațională. Aceasta duce adesea la o percepție distorsionată a realității.

7. Menținerea publicului în ignoranță

O societate care nu înțelege cum este gestionată este convenabilă pentru stat și pentru mass-media. O lipsă de înțelegere constă în lipsa educației. Mass-media se bucură de faptul că unii oameni nu au o educație aleasă și că nu pot percepe modul în care sunt manipulați. Ei au nevoie de clasa mediocră.

8. Mediocritatea

Mass-media încearcă să inducă ideea conform căreia incultura, vulgaritatea sunt la modă.

9. Sentimentul de vinovăție

Oamenii sunt făcuți să creadă că sunt vinovați de problemele locale și globale din cauza lipsei de inteligență, de abilități sau efort. Ideea că oamenii sunt responsabili pentru războaiele dezlănțuite de guverne este consolidată. În 2014, efectul viral a fost o fotografie a unui băiat care se afla între mormintele părinților săi. De fapt, imaginea făcea parte dintr-un proiect de fotografie dedicat dragostei celor dragi și filmat într-o altă țară. Autorul fotografiei a fost șocat de felul în care fotografia sa a fost utilizată pe Internet.

10. Cunoașterea indivizilor mai mare decât cunoașterea de sine

Mass-media încearcă adesea să știe totul despre toată lumea, iar acest lucru uneori depășește toate limitele.  Acest lucru reprezintă faptul că sistemul are un control și o putere mai mare asupra indivizilor decât aceștia au asupra lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește cookies. Continuarea navigării pe site reprezintă acordul tău privind prevederile aplicabile disponibile.