#TIPS&TRICKS

10 logo-uri FAIMOASE a căror POVESTE nu o știai

Scris de Ela la 09 februarie 2017

Se pare că unele dintre cele mai cunoscute logo-uri din lume au fost dinadins create pentru a indica ceva mai mult decât frumusețea.

Iată semnificațiile secrete ale unor logo-uri faimoase.

1. Hyundai

Mulți sunt înclinați să creadă că logo-ul societății sud-coreene reprezintă prima literă din nume. De fapt, H simbolizează doi oameni (un client și un reprezentant al companiei) dând mâna.

2. Adidas

Numele e derivat de la fondator, Adolf Dassler. Logo-ul companiei s-a schimbat de-a lungul timpului, dar a inclus mereu trei dungi. Acum liniile formează un triunghi. Acesta simbolizează un munte, adică provocările pe care sportivii trebuie să le depășească.

3. Apple

Rob Yanov, cel care a proiectat faimosul logo a spus că a desenat mere timp de o săptămână și și-a dat întâmplător seama că ”bite” (=mușcătură) sună exact ca termenul tehnic ”byte” (=bit).

4. Sony Vaio

Primele două litere formează un val, adică un simbol analog, iar ultimele două sunt similare numerelor 1 și 0, adică un simbol digital.

5. Amazon

La prima vedere, nu e nimic special la acest logo. De fapt, săgeata portocalie simbolizează un zâmbet, deoarece compania vrea să aibă clienți mulțumiți. Săgeata se întinde de la litera A până la litera Z, sugerând că această companie vinde absolut orice produs imaginabil.

6. Toyota

Mulți au considerat că logo-ul japonez semnifică un cowboy purtând o pălărie tipic. De fapt, acesta reprezintă imaginea stilizată a ochiului unui ac ce are o ață trecută prin el. Acesta e un indiciu legat de trecutul companiei, care producea mașini de cusut. În plus, părțile separate ale logo-ului formează literele din numele companiei.

7. Formula 1

Dacă te uiți cu atenție la spațiul dintre litera F și dungile roșii, vei vedea numărul 1. Dungile roșii sunt reprezentarea grafică a vitezei la care ajung mașinile de Formula 1.

8. Pinterest

Logo-ul acestui site popular, pe care oamenii îl folosesc pentru a adua imaginile care le plac de pe net, are imaginea unui bold ascunsă în litera P.

9. BMW

Se crede adesea că partea centrală a logo-ului simbolizează lamele rotative ale unui avion, având în vedere istoria timpurie a companiei, care se ocupa cu tehnologia aviației. De fapt, este doar o parte din steagul Bavariei, zona de unde e originară compania.

10. LG

Logo-ul companiei sud-coreene este imagine stilizată a chipului unei persoane. Aceasta reprezintă aspirația lor de a avea relații obișnuite, umane cu clienții.

 

Citește și: 12 LUCRURI pe care nu le știai despre cele mai CELEBRE logo-uri

În fiecare zi vedem emblemele companiilor faimoase, dar rareori ne gândim la cine le-a creat și ce înseamnă cu adevărat. Iată poveștile din spatele unora dintre cele mai cunoscute companii:

1. Apple


Conform „legendei”, logo-ul Apple este dedicat matematicianului Alan Turing, care s-a sinucis mușcând un măr otrăvit. De fapt însă, lucrurile sunt mai simple – Rob Janoff a desenat un măr mușcat, deoarece unul întreg ar fi putut să fie confundat cu un alt fruct rotund.

2. Ferrari


Mulți oameni cred că simbolul Ferrari vine de la cai putere, dar nu e așa. Enzo Ferrari, în biografia sa, spune că silueta unui cal fusese pictată pe fuselajul avionului pilotului Italian Francesco Barakki. Mama lui Francesco i-a dăruit simbolul lui Enxo.

3. Wikipedia


Globul a devenit simbolul enciclopediei globale, ceea ce nu e surprinzător. Bucățile din puzzle sunt în diverse limbi, iar fiecare dintre ele este marcată cu litere din diverse alfabete. Puzzle-ul lipsă sugerează că enciclopedia nu e completă și că or să apară constant noi informații.

4. Android


Designer-ul graphic Irina Block și echipa sa au inventat un logo cu un robot ușor de recunoscut. E amuzant, dar inspirația pentru crearea acestui roboțel verde simpatic e imagine ape care o vedem pe ușile toaletelor publice.

5. McDonald’s


În 1962, psihologul McDonald’s Luis Cheskina a propus să înlocuiască logo-ul, deoarece credea că arcurile literei M seamănă cu sânii unei femei, ceea ce, la un nivel subconștient, poate să crească pofta de mâncare și să le reamintească oamenilor de o copilărie fără griji.

6. Lacoste


În 1923, Rene Lacoste se plimba pe stradă cu căpitanul echipei sale și a observa într-un geam o sevietă din piele de crocodile. Ei s-au înțeles că Alan îi va da servieta dacă Renee câștigă următorul joc. Jurnaliștii au scris că el a luptat ca un crocodil, așa că imaginea acestei reptile a devenit emblema companiei sale.

7. BMW


Culorile alb și albastre auu fost alese de către creatorii emblemei în onoarea steagului bavarez.

8. Pinterest


La prima vedere, această emblemă pare simplă, dar dacă te uiți cu atenție vei observa că litera P este asemănătoare unui bold cu care poți fixa pe un panou diverse notițe. Același lucru este făcut de Pinterest, numai că totul se întâmplă în mediul virtual.

9. Starbucks


Nu toată lumea știe asta, dar femeia din logo-ul Starbucks este o sirenă cu două cozi, care și le ține pe fiecare în câte o mână. Imaginea a fost inspirată despre legendele despre Melusine, o sirenă cu două cozi care s-a căsătorit cu un muritor.

10. Pepsi


Și acest logo pare simplu, dar a costat un milion de dolari. Cei care l-au creat au ținut cont de proporțiile secțiunii de aur, considerate cele mai plăcute pentru ochiul uman.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

--

"15 sfaturi ale medicilor pentru prevenirea și tratarea răcelilor de sezon"

 

Aboneaza-te si Descarca

EBOOK-UL GRATUIT!

Datele tale personale sunt confidentiale.

Mulțumesc pentru abonare!