Un tărâm cu o energie unică

Delta_DunariiMă bucur de începutul toamnei. Câteodată, când văd arămiul frunzelor cred că nu există anotimp mai frumos și perioadă mai prolifică. Și mă gândesc cât de greu mi-ar fi să fac un clasament al locurilor și al perioadelor care îmi sunt dragi și unde aș vrea să rămân și să îngheț clipa. Sunt sigură că fiecare dintre voi ați fost în locuri grozave, ați descoperit destinații noi pe care vă doriți să le revedeți din nou și din nou. Eu chiar și acum, când vântul începe să se resimta serios, m-aș întoarce în Delta Dunării.

Recunosc că până acum nu am ajuns în acest colţ de rai, nu am avut ocazia, nu am avut timp, nu a fost să fie. Cred că până la urmă fiecare lucru se întâmplă la momentul potrivit, iar cu mine exact aşa s-a petrecut.

delta_dunariiLa finalul acestei veri am fost în acest colț de țară care mi-a rămas în suflet și unde m-aș întoarce oricând doar să fiu aproape de natură, de oamenii locului și de poveștile lor. Delta Dunării este atât de încărcată de energie încât m-am întors în București cu o poftă de viață incredibilă. Știu că ați auzit multe superlative în discuțiile despre Deltă. Să știți că fiecare cuvânt plin de entuziasm, fiecare poveste sunt adevărate. În Deltă totul se încadrează în coordonatele unei povești atât de firești acolo și atât de diferită față de viața noastră de zi cu zi.
Simplitatea localnicilor, dragostea cu care te întâmpină şi oamenii şi natura, liniştea şi pacea, şi în aceeaşi măsură, şi frumuseţea locurilor, te fac să te simţi ca şi când ai fi într-o altă lume. Una în care nimic rău nu se poate întâmpla, în care energiile pozitive îţi inundă sufletul, trupul şi mintea. În care nu mai ai timp să te gândeşti la nimic rău, în care şi gândurile împovărate de grijile cotidiene se spală în apa Dunării şi rămân la fel de curate şi pure precum nuferii, iar frumuseţea şi recunoştinţa că te afli aici, în minunata Deltă a Dunării, te fac să te simţi mai fericit, mai liniştit, mai bun.

delta _dunariiNu se compară cu nimic din tot ce am văzut până acum, iar unul din lucrurile care m-au impresionat foarte mult este familia pe care am vizitat-o. Soţ şi soţie, până nu de mult oameni de afaceri în Bucureşti, au lăsat ceea ce făceau în capitală, au cumpărat un loc pe care au construit pensiunea, în grădină cultivă tot ceea ce au nevoie pentru hrana lor şi a turiştilor. Domnul a renunţat la domnie, răspunde acum la „nea Moise” şi toată ziua şi-o petrece pe canalele Dunării cu bărcuţa, plimbându-i pe turiştii care vor să exploreze aceste locuri. Doamna este acum „tanti” şi găteşte şi pregăteste masa pentru oaspeţi. Nouă ne-a gătit cea mai bună masă de pește pe care am mâncat-o în viața mea. Totul, după rețetele ei învățate din familie și nu din cine știe ce carte de bucate. Am reușit să o conving să ne dezvăluie o rețetă delicioasă: crap la proțap. Data viitoare promit să „fur” și rețeta delicoasei plăcinte cu brânză și stafide :). Am rămas impresionată și de plimbarea pe care ne-a pregătit-o nea Moise, cu mica lui barca, pe canalele ascunse ale Dunării. Am văzut peisaje desprinse parcă din povești, am admirat minute întregi stolurile de pelicani, am cules nuferi și am admirat egretele și rățuștele. Unii dintre noi au putut chiar să se trezească înainte de răsăritul soarelui pentru o primă repriză de pescuit. Ei bine, nu au prins nimic, dar plimbarea cu barca și vegetația Deltei compensează totul. Totul este mai bun în Deltă!

Delta_DunariiȘi sunt atât de multe locuri frumoase la noi …vreți să facem un top împreună? Cu ce începem? Eu votez pentru Delta Dunării pe primul loc. De ce? Pentru că aici am simţit energii puternice, aici am simţit că las în urmă tot ce mă apăsa, că m-am refăcut din punct de vedere spiritual.

Recunosc că am rămas foarte plăcut impresionată de oamenii pe care i-am întâlnit în Deltă, sunt adevărate exemple de succes. Au înţeles şi au învăţat cum se face turism şi nu oricum, ci de calitate. Oferă tot ceea ce turistul îşi doreşte pentru a se simţi ca acasă, dar să nu uite că este într-un alt loc, minunat. Felul în care eşti primit, în care eşti tratat, servit, felul în care ţi se vorbeşte şi în care eşti ascultat, totul este perfect. Sunt sigură că cei care aţi fost prin aceste locuri ştiţi despre ce vorbesc, iar ceilalţi, care până acum nu aţi reuşit să vizitaţi Delta Dunării, vă recomand cu căldură să mergeti şi să vă convingeti singuri. Până atunci vă las să vă bucuraţi de imaginile pe care eu le-am luat cu mine acasă 🙂

FOLLOW ME

Delta_Dunarii Delta_Dunarii Delta_Dunarii Delta_Dunarii

Iată și rețeta promisă:

Crap la proțap

Se curață peștele, se taie pe spate, se spală, se crestează, se unge cu ulei, se împănează bine cu usturoi tocat și se așează în tava unsă cu ulei apoi se introduce la cuptor pentru circa 20 de minute.
Se pregătește un sos din : bulion (bulion din ardei și roșii preparat în casă),usturoi tocat,condimente pentru pește și apă. Se toarnă sosul peste crapul bine rumenit, se decorează cu roșii și feliuțe de lămâie, apoi se mai lasă la cuptor încă 15 minute. Se servește atât cald cât și rece, cu pătrunjel tocat peste el.