#TIPS&TRICKS

5 alimente la care trebuie să renunți dacă vrei să slăbești

Scris de Ela la 18 iulie 2017

Atunci când suntem atente la siluetă tindem să credem că fructele au puține calorii și că sunt sănătoase și că le putem consuma pe post de gustări sau chiar în loc de cină. Totuși, asta nu e adevărat pentru fiecare tip de fructe. Multe conțin foarte mult zahăr – aproape la fel de mult ca și ciocolata. Iată ce fructe ar trebui să eviți pentru a te menține în formă:

1. Căpșuni și caise

Căpșunile sunt unele dintre cele mai bune produse pentru nutriția sănătoasă – conțin fibre, vitamina C, multă apă și foarte puțin zahăr, luptând cu celulita.

VEZI MAI JOS ȘI Ce semnificație au ETICHETELE de pe fructe

Caisele sunt destul de grele. Prea multe pot duce la indigestie, dar cel mai periculos este sâmburele.

Dacă îți place să îl consume, ar trebui să știi că acesta conține amygdalin, care formează cianura de hydrogen, o otravă puternică ce poate cauza greață, amețeală sau chiar leșin, dacă sunt consumate în cantități mari.

2. Pepene verde și pere

Pepenii galbeni și verzi conțin multe fibre și apă, te satură repede și au un efect diuretic. Aceste fructe te scapă de toxine și luptă cu celulita și acneea. Sunt de mare ajutor atunci când e cald, restabilind echilibrul de apă, ceea ce e crucial pentru silueta și pielea ta.

Perele pot întrerupe munca intestinelor, având un puternic efect constipator.

3. Fructe de pădure și avocado

Fructele de pădure nu-ți vor face niciun rău, conținând vitamina C, antioxidanți și puțin zahăr. Ele ajută la producerea de de colagen și ard grăsimea în exces.

Nu consuma avocado dacă ești la dietă – valoarea sa caloric este de 227 kcal.

4. Mere și struguri

Merele sunt printre cele mai bune fructe pentru siluetă. Nu conțin deloc grăsimi, iar valoarea lor energetică este de 60-100kcal. Conțin multe fibre și te satură, luptând cu celulita.

Strugurii nu sunt deloc prea buni – pentru siluetă și pentru tine în general. Ei conțin mult zahăr, coaja lor este greu de digerat, semințele pot congestion intestinele, iar acizii din ei dăunează smalțului dinților.

5. Grapefruit și banane

Grepfruit-ul este pe primul loc în lupta cu greutatea în exces, deoarece are proprietăți puternice de ardere a grăsimilor.

Bananele se digeră încet și au fost descoperite în ele substanțe care blochează activitatea celulelor responsabile pentru diviziunea grăsimii.

Citește și: Ce semnificație au ETICHETELE de pe fructe

Foarte multe persoane au impresia că au un stil de viață sănătos doar pentru că au un regim bogat în fructe. Ce ne dă totuși certitudinea că dacă mâncăm fructe suntem sănătoși? Dacă faci rezervele de fructe de la fermieri sau locuri în care ai mare încredere, totul este în regulă. Însă ce ne facem cu fructele din supermarket? Cum știm să lealegem pe cele mai bune?

Se poate să fi observat deja că pe toate fructele există etichete mici. Te-ai întrebat vreodată care este rolul lor? În afară de nişte sigle strălucitoare, mai există şi un cod digital PLU. Se pare că producătorii de fructe nu încearcă numai să-și facă reclamă, dar oferă prin intermediul lor și informații importante pentru consumatori.

Iată secretele acestor numere:

Un cod din 4 cifre care începe cu 3 sau 4

Dacă sunt doar 4 cifre pe etichetă, înseamnă că fructul sau legume a fost produs cu ajutorul tehnicilor agricole moderne – inclusive cantități abundente de îngrășăminte și pesticide.

Un cod de 5 cifre care începe cu 8

Când vezi o astfel de etichetă, înseamnă că fructul a fost modificat genetic în timpul procesului de creștere. Cercetările arată că pepenii, bananele și papaya sunt modificate cel mai des.

Un cod de 5 cifre care începe cu numărul 9

Fructul a fost crescut folosind metode agricole vechi, fără chimicale. E un produs organic.

Fructele fără cod PLU

Cei mai mulți oameni încearcă să găsească fructe fără etichete, dar asta ar putea să fie destul de periculos. Fructele importate ar trebui să fie etichetate – dacă nu, eticheta a fost probabil îndepărtată cu un motiv (și nu unul care să fie în avantajul consumatorului).

Citește și: Cum eliminăm substanțele nocive din legumele și fructele crescute cu îngrășăminte chimice

Efectul nociv al pesticidelor poate fi combătut cu arme inteligente

Copiii mei sunt fani ai fructelor si ai legumelor. Copiii din ziua de astăzi, nu știu, parcă simt ce este cu adevărat benefic organismului lor. Întâi miros alimentele, apoi le bagă în gură. Piața făcută săptămânal este o necesitate pentru familia noastră, dar o facem cu plăcere. Tarabele pline cu bucate din natură sunt o desfătare pentru ochi și ne întoarcem acasă cu sacoșele pline cu fructe și legume de sezon.

De altfel, calitățile nutriționale ale legumelor consumate crude și ale fructelor nu mai sunt un secret pentru nimeni. Minim două mese de legume și fructe consumate zilnic înseamnă garanția unui organism sănătos și viguros. În teorie, pentru că, în practică, realitatea este modificată semnificativ de substanțele chimice menite să le potențeze acestora creșterea: pesticidele și erbicidele. Nitrați, azotați, fosfați, sunt hrană pentru plante și otravă pentru organismul uman. Și, cu știință sau fără știință, ne-o administrăm zilnic, dacă nu am învățat încă să ne protejăm. Oamenii pasionați și deștepți au inventat moduri care să combată efectul nociv al pesticidelor.

Nu pe toți ne țin baierele pungii, astfel încât, și în extrasezon, să punem pe masă produse bio, organice. Și, totuși, cum să eliminăm acest risc real pentru sănătatea noastră?

Scapă de pesticide cu ajutorul apei ozonificate!

Camelia Rosu, medic de familie și nutriționist ne oferă câteva sfaturi prețioase de combatere a toxicității din legume și fructe:

„Clasica spălare a fructelor și a legumelor, trebuie făcută extrem de bine, ca să mai diminueze, cumva, concentrația unora dintre chimicale. Dar una dintre cele mai bune metode, pe care o sugerez tuturor cititorilor dumneavoastră este aceea de a folosi ozonizarea. Există aparate speciale care ozonizează apa în care sunt ținute legumele si fructele. Este suficient dacă se țin legumele și fructele 5-7 minute în acea apă. Practic, in cinci minute se scapă de 95% din tot acest balast pe care noi, altminteri, dacă îl ingerăm, ne provoacă efecte extrem de dezagreabile și nocive în corp.”

Remedii naturale de combatere a pesticidelor din legume și fructe

“Există remedii naturale, există suplimente nutritive al căror rol este exact acela de a neutraliza, printr-un gradient de concentrație, pur si simplu, aceste impurități. Și aceste remedii* nu numai că elimină pesticidele, dar si metalele grele, inclusiv radiațiile. Este un mit faptul că, prin fierbere, aceste substanțe nocive ar putea fi anihilate. Dimpotrivă, chiar se concentrează. Dacă este să considerăm prezervarea enzimelor, a vitaminelor, a tuturor substanțelor bune dintr-o legumă sau fruct, întotdeauna avem un avantaj de sănătate.”

Și chezășie stă statistica de sănătate, semnificativ mai bună, a persoanelor care sunt ovo-lacto vegetariene sau raw-vegan.

*Exemple de minerale, de enzime și micronutrienți cu ajutorul cărora poți elimina pesticidele, metalele grele, radiațiile din organism:

– seleniu, zeolit, vitamina C organică, siliciu, extractul de lucernă, spirulina, rășina mumio, clorella s.a.m.d. .

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

--